• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
15

نان ۲۸۰۰تومانی …؟

  • کد خبر : 15175
  • ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۹:۱۲
نان ۲۸۰۰تومانی …؟

محمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و رئیس انجمن آردسازان، می‌گوید: «سال گذشته دولت ١١ هزار میلیارد تومان صرف خرید تضمینی گندم کرده است که پنج هزار میلیارد تومان آن، یارانه خرید تضمینی گندم بوده است». به نقل از  اقتصاد آنلاین ، به‌این‌ترتیب، با تصمیم دولت، یارانه خرید تضمینی گندم نیز در […]

محمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و رئیس انجمن آردسازان، می‌گوید: «سال گذشته دولت ١١ هزار میلیارد تومان صرف خرید تضمینی گندم کرده است که پنج هزار میلیارد تومان آن، یارانه خرید تضمینی گندم بوده است».

به نقل از  اقتصاد آنلاین ، به‌این‌ترتیب، با تصمیم دولت، یارانه خرید تضمینی گندم نیز در سال آینده کاهش می‌یابد که قطعا دولت را با کسری بودجه در زمینه خرید تضمینی گندم مواجه می‌کند.

به گفته مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در‌حال‌حاضر دولت، گندم را به دو قیمت ۶۶۵ تومان و ٩٠٠ تومان به نانوایی‌ها عرضه می‌کند. گندم ۶۶۵ تومانی برای آرد خبازی‌های دولتی است که مابه‌تفاوت قیمت تکلیفی دولت با قیمت تمام‌شده، از سوی دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

او به عنوان طرفدار یکسان‌سازی نرخ گندم، اضافه می‌کند: اگر در لایحه بودجه، دولت یارانه را تقلیل داده است، با ثابت فرض‌کردن نرخ خرید تضمینی گندم، بهای فروش گندم در سال آینده، ٩٠٠ تومان خواهد بود و احتمالا گندم تک‌نرخی می‌شود.

دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران افزود، تک‌نرخی‌شدن فروش گندم، تورم آنچنانی به جامعه تحمیل نمی‌کند زیرا در‌حال‌حاضر قیمت نان بالاست. قیمت فروش نان به مردم به ازای هر کیلو دو هزار و ٨٠٠ تا سه هزار تومان است. اگر دولت گندم را ٩٠٠ تومان هم بفروشد، بر اساس محاسبات متداول، قیمت فروش نان به بیش از دو هزار و ٨٠٠ تا سه هزار تومان نخواهد رسید.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.