• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
8

موافقت وزرای صنعت و اقتصاد با اصلاح نظام بانکی/ رتبه آزادی اقتصادی ایران را ارتقا می‌دهیم

  • کد خبر : 12133
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۱۲
موافقت وزرای صنعت و اقتصاد با اصلاح نظام بانکی/ رتبه آزادی اقتصادی ایران را ارتقا می‌دهیم

ه گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، مسعود خوانساری امروز در سی‌امین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تشکیل کابینه دولت دوازدهم گفت: امیدواریم در تصمیم‌گیری‌ها هماهنگی‌های بیشتری را در کابینه دولت دوازدهم شاهد باشیم و ان‌شاءالله صدای واحدی به خصوص در مسئله اقتصادی در دولت دوازدهم به گوش برسد. رئیس اتاق بازرگانی […]

ه گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، مسعود خوانساری امروز در سی‌امین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تشکیل کابینه دولت دوازدهم گفت: امیدواریم در تصمیم‌گیری‌ها هماهنگی‌های بیشتری را در کابینه دولت دوازدهم شاهد باشیم و ان‌شاءالله صدای واحدی به خصوص در مسئله اقتصادی در دولت دوازدهم به گوش برسد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به جلسه ماه گذشته اتاق که با حضور شریعتمداری و کرباسیان وزرای فعلی صنعت و اقتصاد برگزار شد، گفت: مسائل مهمی توسط این دو وزیر از قبیل بحث تک‌نرخی کردن ارز، اصلاح سیستم نظام بانکی، مبارزه با فساد و … مطرح شد و بیان شد که باید این مسائل در رأس کارهای دولت قرار گیرد و ما هم به عنوان اتاق بازرگانی آمادگی داریم تا در تعامل با دولت اصلاح این مسائل مطرح شده را در رأس کار خودمان قرار دهیم.

وی همچنین به حضور مؤسسه فریزر که یک مؤسسه رتبه‌بندی کشورها از بُعد آزادی اقتصادی است، در دو هفته پیش در اتاق بازرگانی تهران اشاره کرد و گفت:‌ قرار شد تا با بررسی‌هایی که این مؤسسه  انجام می‌دهد و ارائه راهکارها و پیشنهادات آنها و همچنین انجام پیشنهادات آنها ما هم بتوانیم رتبه آزادی اقتصادی خود را در جهان ارتقاء دهیم زیرا در حال حاضر رتبه آزادی اقتصادی ایران از بین ۱۶۰ کشور ۱۵۰ است که این رتبه بدی است.

وی همچنین به حضور وزیر اقتصاد عمان در ایام حضور بنیان‌گذار مؤسسه فریزر در ایران و اتاق بازرگانی تهران اشاره کرد و گفت: این کشور برای ارتقاء رتبه آزادی اقتصادی خود از تجربیات مؤسسه فریزر استفاده کرده و به گفته وزیر اقتصاد این کشور قبل از اجرای دستورالعمل‌های مؤسسه فریزر درآمد سرانه‌ آنها ۴ هزار دلار بوده که با به کارگیری دستورالعمل‌ها و پیشنهادات این مؤسسه درآمد سرانه آنها به ۳۶ هزار دلار افزایش یافته است.

خوانساری گفت:‌ رئیس مؤسسه فریزر در این اجلاس تأکید کرد که اگر ایران به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، ابتدا باید مانع خروج سرمایه‌های خود از کشور شود و در درجه دوم باید شرایط جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور را فراهم کند و سپس باید به دنبال جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین به صحبت‌های شریعتمداری در مورد واگذاری‌های بنگاه‌ها به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی تهران در این زمینه آمادگی کامل برای همکاری دارد.

وی همچنین به  بحث تثبیت تعرفه‌ها برای یک دوره ۴ ساله که توسط شریعتمداری قول آن داده شده است اشاره کرد و گفت: اگر اتفاق بیفتد خیلی مهم است زیرا از ناامنی، بی‌ثباتی و فساد در اقتصاد کشور جلوگیری می‌شود.

خوانساری بیان داشت: رشد اقتصادی بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد داشته و همچنین رشد مسکن در حالی که در ۲۰ فصل متوالی منفی و یا صفر بوده در بهار امسال به ۷٫۱ رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث تک‌نرخی کردن ارز اشاره کرد که در روزهای اخیر رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که تا پایان سال این اتفاق محقق می‌شود، گفت: امیدواریم که این کار انجام شود که البته مقدمه آن یعنی بحث حذف ارز مسافرتی اتفاق افتاده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: قرار است در اواخر دی‌ماه امسال برای دومین سال متوالی مراسم اجرای تندیس و نشان امین‌الضرب به کارآفرینان توسط اتاق بازرگانی تهران انجام شود که کمیته اجرایی آن تشکیل شده و از ۲۵ شهریور ماه هم فرم‌های ثبت‌نام آن بر روی سایت قرار می‌گیرد.

 

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=12133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.