• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
6

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از دولت: بخشنامه های دولتی بر خلاف بهبود فضای کسب و کار است

  • کد خبر : 26229
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از دولت: بخشنامه های دولتی بر خلاف بهبود فضای کسب و کار است

قائم مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از تصویب و ابلاغ عجولانه بخشنامه های دولتی گفت: این روش صحیح مدیریتی نیست و بر خلاف روح قوانین بهبود کسب و کار است.   آرمان خالقی در مصاحبه با برنامه “گفت وگوی اقتصادی ” رادیو گفت وگو با اشاره به نقش اتاق […]

قائم مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از تصویب و ابلاغ عجولانه بخشنامه های دولتی گفت: این روش صحیح مدیریتی نیست و بر خلاف روح قوانین بهبود کسب و کار است.

 

آرمان خالقی در مصاحبه با برنامه “گفت وگوی اقتصادی ” رادیو گفت وگو با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در تعامل با مجلس و دولت در خصوص بهبود فشای کسب و کار اظهار داشت: قوانینی مانند قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر یا قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار می تواند به ایجاد تعامل کمک کند. اکنون بخش خصوصی و اتاق بازرگانی و تشکل های دیگر انتظارشان این است که این قوانین به منصه ظهور برسد و اجرایی شود.

 

وی اضافه کرد: برای اینکه فضای کسب و کار مناسب شود، سرمایه گذار اقدام به سرمایه گذاری کند و همچنین کار را رها نکند. باید شرایط سرمایه گذاری در کشور را فراهم کنیم تا شاهد فرار سرمایه گذاری نباشیم.

 

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت درباره اقداماتی که می تواند باعث جذب سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شود، اظهار کرد: باید کارهایی انجام دهد که امنیت اقتصادی به معنای واقعی در کشور ملموس شود یعنی دولت در یک شب دستورالعملی ندهد که تمام برنامه های تاجر نقش بر آب شود. همچنین قوه قضائیه باید از سرمایه گذاری تجار حمایت کند و حقوق سرمایه گذار حفظ شود.

 

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پنجره واحد اظهار کرد: یک مراجعه کننده کار تولید و تجارت وقتی نیاز به مجوزی دارد و به یک مرجع قانونی دولتی مراجعه می کند، یک مراجعه خواهد داشت و از همان نقطه نیز پاسخش را خواهد گرفت و طی یک مدت مشخص با کمترین زمان و هزینه ممکن می توان این شرایط را فراهم کرد تا سرمایه گذار را به ادارت مختلف ارجاع ندهیم و در انتها پاسخ مشخصی هم نگیرد.

 

خالقی تصریح کرد: دولت عجولانه دستورالعمل هایی را صادر می کند که این روش مدیریتی نیست و بر خلاف روح قوانین بهبود کسب و کار است.

 

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=26229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.