• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
12

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: سهمیه بندی سوخت، خودرو را ارزان نمی کند/یارانه بنزین، استخوان لای زخم است

  • کد خبر : 25422
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۴۳
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: سهمیه بندی سوخت، خودرو را ارزان نمی کند/یارانه بنزین، استخوان لای زخم است

«آرمان خالقی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص تاثیر سهمیه بندی بنزین بر قیمت خودرو گفت: ما این تجربه را داشته ایم که وقتی بحث سهمیه بندی پیش آمد بر روی قیمت خودرو اثر گذاشت و آن را کاهش داد. اما در حال حاضر این بحث متفاوت است. قائم مقام […]

«آرمان خالقی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص تاثیر سهمیه بندی بنزین بر قیمت خودرو گفت: ما این تجربه را داشته ایم که وقتی بحث سهمیه بندی پیش آمد بر روی قیمت خودرو اثر گذاشت و آن را کاهش داد. اما در حال حاضر این بحث متفاوت است.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید براین نکته که این روزها سهمیه بندی بنزین تاثیر منفی بر قیمت خودرو نخواهد گذاشت، افزود: به این دلیل که امروز با سهمیه بندی، امکان خرید بنزین از میان نمی رود و اگر پول بدهید بنزین بیشتری می توانید مصرف کنید.

وی یادآور شد: اگر مانند دور اول سهمیه بندی، بنزین آزاد در کشور وجود نداشت این اقدام موجب ارزان شدن خودرو می شد اما حالا به دلیل وجود بنزین آزاد، باعث شکسته شدن قیمت خودرو نخواهد شد و روند رشد را کمی کاهش می دهد.

خالقی با یادآوری این نکته که این روزها موضوع خرید خودرو سرمایه ای است نه اینکه نیاز واقعی به خودرو وجود داشته باشد، گفت: مردم برای برای حفظ ارزش پولشان خودرو می خرند به همین دلیل گران شدن بنزین نرخ خودرو را کاهش نمی دهد.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه یارانه بنزین را در کشور ناعادلانه دانست و تاکید کرد: ما باید به این نقطه برسیم که بنزین با نرخ آزاد در اختیار همه باشد زیرا کسی که خودرو ندارد از این یارانه استفاده نمی کند.

وی تصریح کرد: ما یک استخوان لای زخم به نام یارانه برای کالاهای مختلف در اقتصاد داریم که نمی گذاریم اقتصاد ما به وضعیت واقعی برسد. هرگاه این استخوان لای زخم را برداشتیم موفق خواهیم شد.

خالقی خاطرنشان کرد: اگر اجازه بدهیم قیمت کالاهای اساسی مانند بنزین، گوشی و غیره به قیمت جهانی و منطقه برسد و درآمد مردم را افزایش دهیم، آن گاه می توانیم این یارانه را به همه مردم به صورت مساوی بدهیم. این اقدام عادلانه تر از وضعیت فعلی است.

این فعال صنعتی اجرای درست قانون هدفمندی یارانه ها را موجب درست شدن مصرف و حفظ منابع ملی دانست و عنوان کرد: نفس کار درست است اما بعد از هدفمندی یارانه ها که نیمه کار ماند باید این قانون اجرای کامل می شد. در گام دوم باید انرژی را آزاد می کردیم تا اقتصاد به تعادل می رسید که این کار را نکردیم.

وی در پایان یادآور شد: اگر قانون هدفمندی یارانه را درست اجرا نکنیم اقتصاد ما همچنین در گلخانه خواهد ماند./

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=25422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.