• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
12

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان کرد: رایزنان اقتصادی زمینه ساز فعالیت ایران در بازارهای جهانی

  • کد خبر : 25404
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان کرد: رایزنان اقتصادی زمینه ساز فعالیت ایران در بازارهای جهانی

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: نقش رایزنان اقتصادی شناسایی بازار هدف و زمینه را برای حضور و فعالیت اقتصادی ما در بازارهای دیگر فراهم می کند. برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو با موضوع افزایش آیا رایزنان اقتصادی بدون ساختارهای تولیدی صادرات محور، منجر به رونق صادرات خواهد شد یا […]

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: نقش رایزنان اقتصادی شناسایی بازار هدف و زمینه را برای حضور و فعالیت اقتصادی ما در بازارهای دیگر فراهم می کند.
برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو با موضوع افزایش آیا رایزنان اقتصادی بدون ساختارهای تولیدی صادرات محور، منجر به رونق صادرات خواهد شد یا خیر و با حضور مهندس آرمان خالقی عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت به روی آنتن رفت.
آرمان خالقی در آغاز درباره اثر گذاری رایزنان اقتصادی در اقتصاد گفت: نقش رایزنان اقتصادی این است بازار هدف را شناسایی کنند و ظرفیت هایی که واحدهای تولیدی و صادر کنندگان کشور می توانند ایجاد کنند را بشناسند و زمینه را برای حضور و فعالیت اقتصادی ما در بازارهای دیگر فراهم کنند و اگر لازم است مذاکره نیز کنند و این جهت، افزایش رایزنان اقتصادی می تواند موثر باشد.
وی در عین حال از پیش شروط اثرگذاری رایزنان اقتصادی بر اقتصاد گفت و اظهار داشت: اینکه رایزنان از چه افرادی انتخاب می شوند، بسیار حائز اهمیت است و اینکه این افراد توانایی برقراری این افراد را داشته باشند و دانش زبانی و اقتصادی مناسبی در اختیار داشته باشند و از همه مهمتر باید توانمندی های شرکت های ایرانی که در زمینه صادرات کالا فعال هستند را بشناسند یعنی بدانند کدام کالا در کدام بازار امکان حضور دارد.
عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: وقتی این شناخت را پیدا کرد، می تواند با شرکت های ایرانی نیز جلساتی بگذارد و فرصت های سرمایه گذاری و صادراتی را اعلام کند و اگر قرار است نمایشگاهی در کشور هدف برگزار شود را معرفی کند. همچنین رایزنان اقتصادی، فعالان اقتصادی که در کشور هدف قرار دارند و می توانند شرکای خوبی برای شرکت های ایرانی باشند را معرفی کنند.
وی با تاکید بر اینکه کیفیت رایزنان اقتصادی اهمیت بیشتری نسبت به کمیت دارد، بیان داشت: اگر رایزنی داشته باشیم که نتواند از عهده کار بر بیاید، اتلاف منابع و زمان است زیرا فرصت های خیلی محدودی داریم و با توجه به اینکه صادرات و رونق تولید برای ما اهمیت ویژه ای دارد حتما باید به این موضوع توجه کنیم که رایزنان می توانند به عنوان سفرای اقتصادی ایران در کشورهای هدف عمل کنند و به گونه عمل کنند که اعتماد طرف مقابل را نیز جلب کنند که در این زمینه رایزنان موفقی به عنوان مثال در عراق داشته ایم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=25404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.