• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
کل اخبار 7211اخبار امروز : 3
13

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران : تمام فروشگاه‌ها در راستای دریافت مالیات بر ارزش افزوده باید مجهز شوند

  • کد خبر : 24251
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران : تمام فروشگاه‌ها در راستای دریافت مالیات بر ارزش افزوده باید مجهز شوند

آرمان خالقی عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص ضرورت کاهش مالیات بر ارزش افزوده تولید کننده داخلی، اظهار کرد: کاهش مالیات بر ارزش افزوده از تولیدات داخلی درواقع به نفع مردم است و قاعدتا با کم شدن ۶ درصد از مالیات بر ارزش افزوده، قیمت کالا پایین‌تر می‌آید. خالقی تأکید […]

آرمان خالقی عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص ضرورت کاهش مالیات بر ارزش افزوده تولید کننده داخلی، اظهار کرد: کاهش مالیات بر ارزش افزوده از تولیدات داخلی درواقع به نفع مردم است و قاعدتا با کم شدن ۶ درصد از مالیات بر ارزش افزوده، قیمت کالا پایین‌تر می‌آید.

خالقی تأکید کرد: کاهش مالیات بر ارزش افزوده به معنای پایین آمدن درآمد دولت است و در نتیجه بر اساس قانون برای تصویب این لایحه می‌بایست حداقل دو سوم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی مثبت دهند.

وی یادآور شد: در جهت کاهش بار مالیات از دوش تولید کننده داخلی و همچنین کم نشدن سهم درآمد دولت از مالیات، می‌بایست تمام فروشگاه‌ها در سطح عرضه مجهز شده و ارزش افزوده را پای صندوق‌ها دریافت کنند.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: اجرای قانون دریافت ۹ درصد مالیات بر افزایش افزوده به صورت کنونی موجب میشود تا بسیاری از کالاهای قاچاق و خارجی از پرداخت سهم مالیاتی معاف شده و تولید کننده داخلی به تنهایی این بار را به دوش بکشد.

خالقی با تأکید بر ضرورت تجهیز صندوق‌های فروشگاه‌ها و مکانیزه شدن بازار تصریح کرد: زمانی که مبادی فروش بسته شوند و مطمئن شویم که هیچ کالایی در کشور به فروش نمیرسد مگر اینکه مالیات بر ارزش افزوده پرداخته باشد، آنگاه کنترل شرکت‌ها و واحدهای تولیدی کار سختی نیست.

وی یادآور شد: اکنون نیاز است که مجلس شورای اسلامی این جسارت را به خرج داده و صنوف را در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده وارد کند زیرا بارها در گذشته زمانی که اعلام شد این مالیات از صنوف دریافت خواهد شد، آنها اعتراض کرده و دولت هم به سرعت عقب‌نشینی کرد و دوباره تمام بار مالیات به دوش تولید کننده انداخته شد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=24251

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.