• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
13

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: خودروسازان به ارتقای کیفیت در ازای افزایش قیمت متعهد شوند

  • کد خبر : 23662
  • ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: خودروسازان به ارتقای کیفیت در ازای افزایش قیمت متعهد شوند

«آرمان خالقی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان افزایش قیمت رسمی خودرو تا ۵ درصد کمتر از قیمت بازار به نفع صنعت خودرو و خودروسازان دانست و گفت: این تصمیم به خودروسازان کمک می کند اما باید در ازای آن تضمینی از خودروسازان به منظور افزایش کیفیت خودروها دریافت شود. قائم مقام […]

«آرمان خالقی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان افزایش قیمت رسمی خودرو تا ۵ درصد کمتر از قیمت بازار به نفع صنعت خودرو و خودروسازان دانست و گفت: این تصمیم به خودروسازان کمک می کند اما باید در ازای آن تضمینی از خودروسازان به منظور افزایش کیفیت خودروها دریافت شود.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن موافقت با افزایش قیمت رسمی خودرو در کشور، افزود: نحوه افزایش این قیمت مهم نیست اما تاثیر آن بر کیفیت و استاندارد خودروهای داخلی از اهمیت بسزایی برخوردار است که دولت باید در این زمینه خردورزی به خرج دهد.

با اشاره به این مطلب که این روزها امید چندانی به بهبود کیفیت خودرو در کشور وجود ندارد، افزود: به همین منظور دولت باید در ازای افزایش قیمت رسمی خودرو از خودروسازان تعهدی دریافت کند تا بر کیفیت خودروهای خود بیافزایند.

وی با یادآوری این نکته که خودروسازان معتقدند که باید قیمت خودرو در ایران همپای قیمت جهانی شود، خاطرنشان کرد: در قبال این اقدام باید کارآمدی و کیفیت خودروهای ایرانی نیز با استانداردهای جهانی برابر شود.

خالقی با بیان این که سود تفاوت قیمت کارخانه و بازار برخلاف گذشته دیگر با این تصمیم دولت به جیب دلالان و واسطه گران نمی رود و به خودروسازان می رسد، اظهار داشت: اینکه سود را از دلال بگیریم و به خودروساز دهیم اقدام درستی است اما باید مراقب باشیم که خودروساز با استفاده از این سود کمبود مصنوعی در بازار ایجاد نکند.

کارشناس خودرو در ادامه بر ضرورت نظارت ویژه بر اقدامات خودروسازان پس از افزایش قیمت رسمی خودرو تاکید کرد و افزود: باید مراقب بود که خودروسازان خطاهای مدیریتی خود را پوشش ندهد و نسبت به بهبود کیفیت و خدمات پس از فروش اقدام کنند.

وی با یادآوری این نکته که قیمت بازار خودرو در ایران واقعی نیست و بسیار بیشتر از قیمت واقعی است، عنوان کرد: دولت با افزایش قیمت رسمی خودرو تا ۵ درصد کمتر از قیمت بازار، بازار را به قیمت واقعی نزدیک نمی کند بلکه قیمت واقعی را به قیمت مصنوعی بازار نزدیک می کند.

خالقی تصریح کرد: سیاست های حمایتی دولت در بازار خودرو باید به سمتی باشد که مشکلات مصرف کننده نهایی حل شود و خودروی با کیفیت در اختیار داشته باشد و به همین دلیل است که در قانون سازمان حمایت از مصرف کننده متولی نهایی قیمت گذاری برای خودرو تعیین شده است.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در بخش پایانی این گفت و گو به پیشنهاد صنعتگران و فعالان بازار خودرو مبنی بر ایجاد صندوق ذخیره از مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار در دولت اشاره کرد و اظهارداشت: ما معتقد بودیم که اگر این مابه التفاوت افزایش قیمت رسمی خودرو نسبت به گذشته به جای پرداخت به خودروسازان در صندوقی در دولت ذخیر می شد می توانست محاسن بسیاری برای صنعت خودرو و حمل و نقل کشور به دنبال داشته باشد و در کنار خودروسازان مردم هم از سود این افزایش قیمت بهره مند می شدند.

وی یادآور شد:‌ در صورت پس انداز شدن این مبلغ در صندوق ذخیره، ابتدا مشکلات کیفیتی خودروهای داخلی حل می شد و سپس خودروسازان می توانستند بدهی های خود به قطعه سازان را بپردازند. همچنین در گام دیگر باقی مانده مبالغ ذخیره شده می توانست در ارتقای کیفیت حمل و نقل عمومی کشور مصرف شود تا نتایج مثبت دیگری همچون تقاضای کمتر خودرو و کاهش استفاده از خودروی شخصی در سطح شهر و حتی جاده های کشور به دنبال داشته باشد./

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=23662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.