• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
10

صنایع پایتخت می توانند آلاینده باشند اما فقط به یک شرط

  • کد خبر : 16246
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۸:۰۲
صنایع پایتخت می توانند آلاینده باشند اما فقط به یک شرط

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: آلودگی هوا هر چند یک تهدید بزرگ برای سلامتی مردم به شمار می‌رود اما برای صنایع می‌تواند فرصت خوبی باشد تا بتوانند میزان آلایندگی خود را کاهش دهند و نیاز داریم، صنایعی داشته باشیم تا بتوان از آب هایی که پاکسازی شده به نحو احسن در این […]

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: آلودگی هوا هر چند یک تهدید بزرگ برای سلامتی مردم به شمار می‌رود اما برای صنایع می‌تواند فرصت خوبی باشد تا بتوانند میزان آلایندگی خود را کاهش دهند و نیاز داریم، صنایعی داشته باشیم تا بتوان از آب هایی که پاکسازی شده به نحو احسن در این صنایع استفاده کرد.

سید محمدرضا مرتضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش، اظهار کرد: باید تحلیل جامعی برای میزان آلایندگی صنایع شهر تهران صورت پذیرد، تا مشخص شود که صنایع استان تهران چند درصد از آلودگی هوای شهر را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: امروزه تجهیزات جدیدی از جمله فیلتراسیون برای کاهش آلایندگی صنایع توسط بسیاری از کشورها مد نظر قرار گرفته است، خوشبختانه در حوزه صنایع غذایی موفق شدیم با سرمایه‌گذاری مناسب امکاناتی را فراهم کنیم و میزان آلایندگی این صنایع را کاهش دهیم.

مرتضوی در ادامه تصریح کرد: البته کاهش آلایندگی پالایشگاه‌ها به مراتب سخت تر از دیگر صنایع است با این وجود می‌توان با فیلتراسیون هوای خروجی این صنایع بخش زیادی از آلاینده‌ها را کاهش دهیم.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: علاوه بر این، می‌توان آب و پسماندهای باقی مانده از صنایع را نیز با فلیتراسیون‌های فیزیکی و شیمیایی کنترل کرد، نقش آلودگی صنایع اطراف تهران محدود است اما همین مقدار محدود هم نباید باشد زیرا امکان فیلتراسیون آن وجود دارد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.