• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
8

صادرکنندگان در برابر نوسانات نرخ ارز بیمه می‌شوند

  • کد خبر : 16632
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
صادرکنندگان در برابر نوسانات نرخ ارز بیمه می‌شوند

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم، آرش شهرآئینی عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران در نشست خبری در محل سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران با کمک بانک توسعه تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران به دنبال ظرفیت‌سازی برای صادرات در کشور است که مصوباتی نیز در این راستا در هیئت […]

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم، آرش شهرآئینی عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران در نشست خبری در محل سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران با کمک بانک توسعه تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران به دنبال ظرفیت‌سازی برای صادرات در کشور است که مصوباتی نیز در این راستا در هیئت وزیران تصویب شده است.

وی افزود: کشورهای توسعه یافته ۲۰۰ میلیارد دلار اعتبار در اختیار کشورهای خارجی قرار می‌دهند تا از این مسیر بتوانند خدمات خود را به سایر کشورها صادر کنند که ما نیز با بسته حمایت از صادرات خودمان بتوانیم خدمات صادراتی را افزایش دهیم هرچند که تحریمها و مسائل و مشکلات بانکی در این ارتباط موثر است و تاثیرات منفی دارد.

عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران در پاسخ به تسنیم گفت: لایه‌های تحریم علیه ایران در دو بخش است که در برجام تنها توانستیم تحریمهای ثانویه را از پیش روی خودمان برداریم و تحریم‌های اولیه آمریکا علیه ما برداشته نشده است که این امر اثرات خود را روی مبادلات تجاری کشور نشان داده است.

وی تصریح کرد: اکثر بانکهای خارجی منافعی در آمریکا داشته یا سهامدارانی از آمریکا دارند که این امر باعث شده تحریمهای اولیه تاثیرات خودش را در موضوع نقل و انتقالات مالی با ایران بگذارد.

شهر‌آئینی ادامه داد: از طرفی نیز بانکها خود رفتارهای محافظه‌کارانه‌ای برای ارتباطات بانکی با ایران دارند که شرایط کاری را برای ما سخت کرده است.

عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مصوبه پوشش نوسانات نرخ ارز اظهار کرد: براین اساس صادرکنندگانی که از کاهش نرخ ارز زیان می‌‌کنند توسط صندوق ضمانت صادرات ایران حمایت می‌شوند به طوری که تا ۳ درصد زیان شامل فرانشیز شده و بر عهده خود صادرکننده است، اما ضرر بیشتر از ۳ درصد تا ۳۰ درصد برعهده صندوق  بوده و صندوق خسارات بیمه‌گذار را از نوسانات نرخ ارز پرداخت می‌کند.

وی در پاسخ به تسنیم که چه زمانی این مصوبه اجرایی می‌شود گفت: این مصوبه اکنون به مرحله اجرا درآمده است و صندوق جبران خسارت می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.