• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
12

صادرات فولاد کشور به مرز ۸ میلیون تن نزدیک می‌شود/ ۱۰ هزار شغل جدید از طریق پروژه های ایمیدرو به وجود آمده است

  • کد خبر : 15344
  • ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۷:۴۴
صادرات فولاد کشور به مرز ۸ میلیون تن نزدیک می‌شود/ ۱۰ هزار شغل جدید از طریق پروژه های ایمیدرو به وجود آمده است

رییس هیأت عامل ایمیدرو گفت: اقدامات خوبی در حوزه معدن و صنایع معدنی انجام شده است و صادرات فولاد کشور از مرز ۶.۵ میلیون تن گذشته و به مرز ۸ میلیون تن نزدیک می‌شود. به گزارش شاتا، مهدی کرباسیان در دومین اجلاس مدیران ایمیدرو، معدن و صنایع معدنی را به عنوان یکی از محوری ترین […]

رییس هیأت عامل ایمیدرو گفت: اقدامات خوبی در حوزه معدن و صنایع معدنی انجام شده است و صادرات فولاد کشور از مرز ۶.۵ میلیون تن گذشته و به مرز ۸ میلیون تن نزدیک می‌شود.

به گزارش شاتا، مهدی کرباسیان در دومین اجلاس مدیران ایمیدرو، معدن و صنایع معدنی را به عنوان یکی از محوری ترین اولویت‌های دولت دوازدهم دانست و افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به عنوان یک اولویت مهم به این موضوع نگاه می‌کند.

وی با تشریح برخی آمارهای قابل توجه حوزه معدن، گفت: ظرفیت کنسانتره کشور از ۲۸ میلیون تن در ابتدای ۹۲ به حدود ۵۶ میلیون تن در سال ۹۶ رسید، در این بازه زمانی ظرفیت گندله از ۲۲ میلیون تن به ۴۸ میلیون تن افزایش یافت. ظرفیت فولاد از ۲۲.۵ میلیون تن سال ۹۲ به ۳۱ میلیون تن در سال ۹۶ رسید، ظرفیت مس در این بازه نیز از ۲۵۹ میلیون تن به ۴۵۹ میلیون تن افزایش پیدا کرد.

۱۰ هزار شغل جدید از طریق پروژه های ایمیدرو به وجود آمده است

کرباسیان با اشاره به اینکه ۱۰ هزار شغل جدید از طریق پروژه های ایمیدرو به وجود آمده است، تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه معدن و صنایع معدنی انجام شده است. صادرات فولاد کشور از مرز ۶.۵ میلیون تن گذشته و به مرز ۸ میلیون تن نزدیک می‌شود. اما سایه ای که نفت و گاز بر درآمد کشور انداخته، ما را از توجه به حوزه معدن و صنایع معدنی مغفول کرده است.

رییس هیأت عامل ایمیدرو با بیان اینکه ذخیره قطعی سنگ آهن در سنگان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن است که با اکتشافات جدید به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن می رسد، یادآور شد: امسال تولید در همه حوزه های معدنی بهبود یافت، محصولات معدنی به کانادا، اروپا و آسیا صادر شد. البته در حوزه معادن کوچک و متوسط با کمک شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی و تشکل های تخصصی باید کار بیشتری انجام گیرد.

کرباسیان با اعلام اینکه از باطله‌های معدنی پروژه سنگان باید استفاده شود، گفت: استفاده از باطله‌های معدنی، فرآوری‌ها و به کارگیری تکنولوژی‌های نوین در حوزه معدن ضروری است.

وی توجه بیشتر به حوزه پژوهش و فناوری را بسیار مهم دانست و افزود: تکنولوژی‌های جدید کشور را نجات می دهد. بودجه آموزش و پژوهش ایمیدرو در سال ۹۲ حدود ۲ میلیارد تومان بود که سال گذشته به ۱۲ میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر مرکز تحقیقات ایمیدرو در کرج اقدامات خوبی داشت.

رییس هیأت عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه بودجه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی در سال ۹۴ از ۱۰ میلیارد تومان به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت، اضافه کرد: توجه به اکتشاف با تشویق بخش غیردولتی و خصوصی باید در دستور کار واقع شود، ۴۵ هزار کیلومتر از ۲۵۰ هزار کیلومتر اکتشاف جدید برای واگذاری آگهی شده است.

پیمانکاران و مشاوران بازوی عملیاتی ایمیدرو هستند

کرباسیان پیمانکاران و مشاوران را بازوی عملیاتی ایمیدرو دانست و تصریح کرد: توجه به آموزش و تأمین تجهیزات و ماشین آلات مدرن در این بخش ضروری است.

وی بر ایمنی و HSE در ایمیدرو تاکید کرد و گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام را در دستور کار داریم، جایی که بخش خصوصی تمایل به همکاری دارد کمک می کنیم.

کرباسیان بزرگترین مشتری راه آهن کشور را معدن و صنایع معدنی دانست و افزود: توسعه فعالیتهای معدنی با تامین زیر ساختها امکان پذیر است، در این حوزه باید اقدامات اساسی شود. به عنوان نمونه راه آهن در بهترین حالت ۸ میلیون تن از بار حدود ۲۵ میلیون تنی سنگان را می تواند جابجا کند، نیاز به سرمایه گذاری بیشتری در حوزه حمل و نقل ریلی است.

وی استفاده بهینه از منابع و بهره وری را دانست و یادور شد: یادآور شدمهم یادآور شد: جایزه سالانه بهره وری راه اندازی شده است و دور جدید آن امسال نیز برگزار می شود.

آموزش های اجباری باید در دستور کار قرار بگیرد

کرباسیان بالاترین سرمایه یک واحد را نیروی انسانی برشمرد و افزود: روی ارتقای سطح دانش نیروی انسانی جدی تر فعالیت شود و آموزش های اجباری باید در دستور کار قرار بگیرد.

رییس هیأت عامل ایمیدرو در پایان خطاب به مدیران ایمیدرو گفت: مدیران ایمیدرو در مورد مسایل انظباطی در سیستم، HSE و ایمنی تعارف نداشته باشند و پاسخگویی و توجه به حقوق شهروندی که مورد تاکید رییس جمهور است، مدنظر قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.