• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

شرایط برای تولید کننده داخلی چون تولیدکننده خارجی فراهم شود

  • کد خبر : 11641
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۵۷
شرایط برای تولید کننده داخلی چون تولیدکننده خارجی فراهم شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مصری در اجلاسیه رؤسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که در محل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، ن فکر می‌کنم ما خیلی داریم گرفتار فرضیه‌پردازی و سخن می شویم و خیلی داریم حرف می زنیم و ظاهرا مثل اینکه ماموریت ما فقط حرف زدن است و اگر […]

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مصری در اجلاسیه رؤسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که در محل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، ن فکر می‌کنم ما خیلی داریم گرفتار فرضیه‌پردازی و سخن می شویم و خیلی داریم حرف می زنیم و ظاهرا مثل اینکه ماموریت ما فقط حرف زدن است و اگر حرف بزنیم همه مشکلات کشور حل شده است.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه حرف زیاد و عمل کم است در حالی که در ابتدای انقلاب کم حرف می زدیم و زیاد عمل می کردیم و انصافا خیلی از موانع و مشکلات را برداشتیم.
امروز مبانی تئوری زیادی در کشور داریم اما کار خوب پیش نمی‌رود
وی تصریح کرد: اوایل انقلاب هنوز مبانی تئوری و نظری نداشتیم و کار خوب پیش می رفت، اما امروز که مبانی تئوری و نظری زیاد داریم، همان را مرتبا برای همدیگر تعریف می کنیم.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که، آیا به جایی می خواهیم برسیم؟ گفت: نه، قطعا و یقینا امروز اسناد بالادستی، سند چشم انداز، قوانین برنامه های توسعه و خیلی برنامه های از این دست داریم و این در حالی است که از سال ۵۹ تا ۶۰ و ۶۲ اصلا اینها را نداشتیم.
اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش سرطان اقتصادی است
وی افزود: اکنون سند چشم انداز می گوید، باید اقتصاد اول منطقه باشیم که روشن است و اقتصاد مقاومتی نیز می تواند همانگونه که بارها عرض کردم نسخه شفابخش سرطان اقتصادی یک کشور باشد.
مصری با بیان اینکه ما تنها در مقام تعریف و تمجید اقتصاد مقاومتی را نگه داشته ایم، تاکید کرد: بنا بر تمام بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید است.
رفع بزرگترین مشکل کشور یعنی اشتغال، در گرو تولید است
وی با اشاره به بیانات رهبری خطاب به حاضرین گفت: همه شما هم به خوبی می دانید، رفع بزرگترین مشکل کشور یعنی اشتغال، در گرو تولید است.
مصری نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه بدون تولید چطور می خواهیم اشتغال را حل کنیم؟ افزود: این تولید چکار باید کند که بتواند از این مشکل عبور کند؟ و چه کسی از دولت تا مجلس و… در این زمینه مقصر است؟
پاشنه آشیل کشور اگر اشتغال است، نگاه‌ها باید به سمت تولید رود
وی ادامه داد: یک گیر و مشکلی در این کار وجود دارد و باید دید این گیر و مشکل کجا است. اگر با این سمینارها و گفتگوها آن گیر برطرف می شود که خدا را شکر باید کرد و من حاضرم صبح تا شب در این سمینارها بگردم تا آن گیر رفع شود.
مصری افزود: مسئله روشن، روشن است. اگر مشکل کشور تولید است و اگر پاشنه آشیل مشکلات کشور هم اشتغال است، پس همه توجهات باید به سمت تولید برود.
شرایط تولید کننده خارجی برای تولید ننده داخلی فراهم شود
وی با طرح این کنایه که، ما نمیخواهیم تولید کننده را لای پنبه بگذاریم و بادش بزنیم، گفت: ما باید شرایط تولید کننده خارجی را برای تولید کننده داخلی فراهم کنیم.
مصری نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامیافزود: اگر نمی توانیم شرایط تولید کننده خارجی را مثل تولید کننده داخلی در رابطه با کارهایی که می خواهد انجام شود، کنیم.
متغیرهای تولید برای تولید کننده داخلی و خارجی برابر اما شرایط نابرابر است
وی به چگونگی این موضوع پرداخت و تصریح کرد: من تولید کننده داخلی، یک سری متغیرهای ثابت در تولید دارم که از آن جمله می توان به پول، سرمایه، قیمت، ابزار، تکنولوژی، قوانین و مقررات، فروش و بازار اشاره کرد.
مصری ادامه داد: اینها متغیرهای ثابت است و برای هر دو تولید کننده ایرانی و خارجی این متغیرها وجود دارد.
وی گفت: من که مرتب به تولید کننده داخلی فشار می آورم که باید بتوانی با تولید کننده خارجی رقابت کنی، باید ببینم که آیا شرایط برای تولید کننده داخلی و خارجی یکی است!؟
مصری نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامیخاطرنشان کرد: امروز همان کالایی که تولید کننده ایرانی تولید می کند، در چین هم در حال تولید توسط تولید کننده چینی است و در داخل ایران به نام خودش می فروشد.
تسهیلات برای تولید کننده خارجی ارزان و تولید کننده ایرانی بسیار گران است
وی اشاره ای به شرایط تولید کنندگان خارجی داشت و گفت: برای مثال تولید کننده چینی تسهیلات و وام با بهره ۲ تا ۳ درصد و بدون مشکلات جانبی دریافت می کند اما تولید کننده ایرانی این تسهیلات را با بهره ۱۷ درصد دریافت می کند و بسیار گران است. لذا معلوم است که بهره ۱۷ درصد امکان رقابت را از ما می گیرد.

مصری تصریح کرد: در شرایط فوق من نمی توانم تولید رقابتی داشته باشم، چه بسا که بازار هدف من ایران و بازار هدف تولید کننده خارجی ۵۰ کشور است.
تولید کننده خارجی برنده بازار رقابتی خواهد بود
وی ادامه داد: در شرایط نابرابر تولید، مطمئنا تولید کننده خارجی به دلایل فوق برنده این رقابت است.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، پول و موانعی چون قوانین و مقررات را از دلایل شکست تولید کنندگان ایرانی در این رابطه عنوان کرد و گفت: در کشورهای خارج ۱۰ سال یکبار قوانین و مقررات تغییر پیدا نمی کند.
در ایران هر شب از تغییر قوانین و مقررات هراس داریم
وی خاطر نشان کرد: کشورهای خارج تولید می کنند ما هم تولید می کنیم، قوانین و مقررات آنها یکسان است اما ما هر شب با هراس به تلویزیون نگاه می کنیم که مسئولی الان حرفی می زند و قانونی تغییر می کند و بخش نامه ای در فلان وزارت خانه اوضاع و احوال را به هم می ریزد.
مصری افزود: حال تولید کننده کشور ما با این همه موانع به تولید می رسد و هنوز وارد بازار نشده یک محموله از فلان کشور مجوز ورود را می گیرد و همه کاسه کوزه های داخلی را به هم می زند.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه یادآور شد: رئیس جمهور جدید آمریکا قانونی وضع کرده که طی آن به خودروهای مدرن خارجی ۲۵۰ درصد تعرفه تعلق می گیرد و این در حالی است که ما یک ژستی می گیریم و می گوییم که تولید ما باید با بازار دنیا بتواند رقابت کند و این ژست ها غیر از اینکه تولید را از بین ببرد چیز دیگری را بدنبال نخواهد داشت.
هیچ سمیناری نمی‌تواند موانع تولید را رفع کند مگر اینکه متغیرها اصلاح شوند
وی به بازدید از کارخانه مارپیچ اشاره کرد و افزود: مشاهده شد که جعبه فرمان مکانیکی در این کارخانه به صورت کامل و بسته بندی شده تولید می شود اما یک نمونه چینی هم دارد و تعرفه ای هم ندارد چرا برای تقویت نمونه داخلی که ۵۰ کارگر آنجا مشغول هستند، نباید یک تعرفه به کالای خارجی ببندیم!
مصری با اشاره به اینکه موانع تولید باید برداشته شوند، گفت: الان ما فقط دور هم می چرخیم باید بدانیم هیچ سمیناری نمی تواند این موانع را برطرف کند مگر اینکه متغیرها اصلاح شوند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=11641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.