• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
6

سیف در حاشیه هیات دولت: روند رو به رشد اقتصادی کشور ادامه خواهد داشت

  • کد خبر : 18515
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
سیف در حاشیه هیات دولت: روند رو به رشد اقتصادی کشور ادامه خواهد داشت

رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روند رو به رشد اقتصادی کشور ادامه خواهد داشت، گفت: دولت ترامپ همه تلاشش این است که با کمترین هزینه بیشترین هزینه را برای ما ایجاد کند. به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه […]

رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روند رو به رشد اقتصادی کشور ادامه خواهد داشت، گفت: دولت ترامپ همه تلاشش این است که با کمترین هزینه بیشترین هزینه را برای ما ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: ظرف یکسال و نیم گذشته دولت ترامپ هیچگونه اقدامی را در جهت عمل به تعهدات خود در برجام انجام نداده و عمدتا انواع مانع تراشی ها و فضاسازی ها را برای ملتهب کردن اقتصاد کشورمان انجام داده است.

وی افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی های لازم مانند تصمیمی که از ۲۲ فروردین ماه آغاز شد، شرایط را تحت کنترل قرار داده ایم تا کشور از اینگونه التهابات مصون باشد.

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه دولت ترامپ همه تلاشش این است که با کمترین هزینه بیشترین هزینه را برای ما ایجاد کند، تصریح کرد: خوشبختانه در این تصمیم آنها منزوی هستند و تنها کسی که از ترامپ حمایت کرده اسرائیل است و بقیه کشورها مواضع بر حق ایران را تایید می کنند.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، روند رو به رشد اقتصادی کشور ادامه خواهد داشت. در مسائل ارزی کشور با تعادل ایجاد شده بین منابع و مصارف، واردات و تسهیل صادرات، تامین ارز تمام نیازهای کشور انجام شده است. در جلساتی که امروز داشتیم احتمالاتی که در آینده می تواند وجود داشته باشد مطرح شد و قرار شد دستگاه های مختلف بر روی راهکارهای آن کار کنند تا در جلسه آینده تصمیمات نهایی اتخاذ شود.

سیف با بیان اینکه مواردی هم که در گذشته جزو موارد مجاز در سامانه نیما نبود، امروز مطرح شد و در اطلاعیه بعدی از طرف بانک مرکزی اعلام می شود، گفت: برای پوشش کافی تامین ارز در سامانه نیما و ترتیبات جدید، لیستی از نیازهای منطقی و قابل قبول را در دست تهیه داریم که کمیته ای در بانک مرکزی در خصوص آن تصمیم گیری می کند و بعضی موارد نیز در ستاد اقتصادی دولت تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جلسه روز گذشته با حضور ذی نفعان بازار ارزی کشور، اظهار داشت: در این جلسه مشخص شد که ترتیبات جدید، استقرار نسبی مناسبی را در زمان کوتاهی از آغاز آن پیدا کرده و آرامش نسبی ایجاد شده است.

وی در پایان گفت: ترتیبات جدید ارزی با گذشت زمان تکامل خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=18515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.