• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
12

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه: لایحه بودجه ۹۷ بدون هیچ کسری با ۳۶۸ هزار میلیارد تومان بسته شده است

  • کد خبر : 15206
  • ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۶:۲۷
سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه: لایحه بودجه ۹۷ بدون هیچ کسری با ۳۶۸ هزار میلیارد تومان بسته شده است

لایحه بودجه سال آینده بدون هیچ‌گونه کسری بودجه‌ای در سطح منابع و مصارف معادل ۳۶۸ هزار میلیارد تومان به ‌دقت بسته ‌شده است. امیر باقری سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به ادعای کسری ۱۳۷ هزار میلیارد تومانی لایحه بودجه ۹۷ (بدون نفت) به نقل از مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: […]

لایحه بودجه سال آینده بدون هیچ‌گونه کسری بودجه‌ای در سطح منابع و مصارف معادل ۳۶۸ هزار میلیارد تومان به ‌دقت بسته ‌شده است.

امیر باقری سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به ادعای کسری ۱۳۷ هزار میلیارد تومانی لایحه بودجه ۹۷ (بدون نفت) به نقل از مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: لایحه بودجه سال آینده بدون هیچ‌گونه کسری بودجه‌ای در سطح منابع و مصارف معادل ۳۶۸ هزار میلیارد تومان به ‌دقت بسته ‌شده است.
وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس به این نکته اشاره کرده که منابع حاصل از نفت و برداشت از صندوق توسعه ملی در لایحه معادل ۱۳۷ هزار میلیارد تومان است که اگر آن را از بودجه حذف کنیم، کل منابع به این اندازه کاهش می‌یابد؛ جدا از اینکه این رقم چه میزان صحیح است یا خیر باید ازنظر کارشناسی به این موضوع توجه شود که نمی‌توان و نباید این رقم را به ‌عنوان کسری بودجه معرفی کرد و در ذهن مردم ایران این شبهه نادرست را اشاعه داد.
باقری تاکید کرد: هیچ‌گاه و در هیچ مرجع علمی کسری بودجه را این‌گونه تعریف نکرده اند؛ دولت هرساله با استفاده از منابع نفتی، حجم بزرگی از کارهای عمرانی و حمایت‌های متفاوت از بخش خصوصی یا وظایف حاکمیتی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی را پیش‌بینی و انجام می‌دهد اما تعریف منابع نفتی به‌ عنوان کسری بودجه توسط مرکز پژوهش‌ها، بیانی غیرکارشناسی و انحرافی است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15206

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.