• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
8

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران در دیدار سفیر سوئد: ايران و سوئد مي توانند در صنايع حمل و نقل ،خودروسازی و انرژی پروژ هاي مشترک سرمايه گذاري داشته باشند

  • کد خبر : 14740
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۴۸
رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران در دیدار سفیر سوئد: ايران و سوئد مي توانند در صنايع حمل و نقل ،خودروسازی و انرژی پروژ هاي مشترک سرمايه گذاري داشته باشند

هلنا سونگلند سفير سوئد در ايران با سفر به اصفهان با رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران ديدار و گفتگو كرد. به گزارش بازنيوز؛سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار سفیر سوئد در تهران گفت: استان اصفهان در مرکز کریدور حمل و نقل ایران قرار دارد و در صنعت خودروسازی به عنوان قطب قطعه سازی کشور […]

هلنا سونگلند سفير سوئد در ايران با سفر به اصفهان با رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش بازنيوز؛سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار سفیر سوئد در تهران گفت: استان اصفهان در مرکز کریدور حمل و نقل ایران قرار دارد و در صنعت خودروسازی به عنوان قطب قطعه سازی کشور عمل مي نمايد .
وی استان اصفهان با وجود بيش از ٨هزار واحد صنعتی در بخش های فولاد،پتروشیمی ،مصالح ساختمانی و نساجی را صنعتی ترین استان کشور برشمرد و گفت:٦٧شهرک صنعتی استان در زمینه های گوناگون،نیاز صنعتی كشور را مرتفع مي سازند و در تحریم های اقتصادی نقش مهمی ایفا بر عهده داشتند.
سهل آبادي از صادرات محصولات فولادی ، پتروشیمی و مصالح ساختمانی از جمله سنگ استان اصفهان به اروپا خبر داد و گفت:استان اصفهان می تواند به صورت مستقیم با سوئد روابط تجاری نزدیکی تعریف کند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان تولید محصولات کشاورزی را از ديگر مزیت های استان اصفهان برشمرد و گفت:میوه و خشکبار اصفهان می تواند بیش از گذشته به اروپا صادر شود.
سهل آبادی با اشاره به قانون مترقی جذب سرمایه گذاری خارجی ایران گفت:استان اصفهان بیش از ١٤٠پروژه مطالعه شده سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران خارجی طراحی نموده و آماده سرمایه گذاری مشترک با آنان است .
رییس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران خواستار برقراری روابط دوجانب با اتاق بازرگانی سوئد از طریق سفارت این کشور در ایران شد و گفت:سفارت خانه ها نقش مهمی در برقراری ارتباط بین اتاق های بازرگانی و فعالان اقتصادی دو کشور دارند.
هلنا سونگلند(HELENA SANGELAND)سفیر سوئد در تهران در این دیدار گفت:شرکت های سوئدی بیش از چندین دهه است که با ایران روابط تجاری نزدیکی دارند و در شرایط تحریم اقتصادی ایران روابط خود را با این کشور کاهش ندادند.
وی با اشاره به توانمندی سوئد در بخش های حمل و نقل ،خودروسازی ،انرژی های پاک محیط زیستی ، فناوری اطلاعات و داروسازی گفت:شرکت های سوئدی می توانند همکاری مشترکی با شرکت های استان اصفهان در این زمینه ها آغاز کنند.
وی تصریح کرد:بیش از ١٢٠هزار ایرانی در سوئد زندگی می کنند که نقش مهمی در تجارت و سرمایه گذاری این کشور دارند و می توانند در توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و سوئد موثر باشند.
وی با اشاره به سفر نخست وزیر سوئد به ایران در سال گذشته گفت:بلند پایه ترین مقام اروپایی از سوی سوئد طی چند سال گذشته به ایران سفر کرده و امیدواریم روابط دو کشور بيش از گذشته تقویت و گسترش يابد.
وی به قرارداد شرکت اسکانیا با شهرداری اصفهان برای تولید ١٠٠دستگاه اتوبوس مسافربری اشاره کرد و گفت:شرکت های سوئدی آماده سرمایه گذاری مشترک در استان اصفهان با هدف تولید و صادرات هستند.
وی تاکید کرد:شرکت های سوئدی با شناخت هر چه بیشتر از ظرفیت های استان اصفهان به سرمایه گذاری در این استان ترغیب می شوند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.