• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
15

رئیس کانون هماهنگی دانش،صنعت و بازار زنجیره گندم آرد و نان: با حضور سيد محمد رضا مرتضوي به عنوان رياست ibex شاهد تحولات مثبت در صنعت آرد و نان خواهيم بود

  • کد خبر : 26198
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
رئیس کانون هماهنگی دانش،صنعت و بازار زنجیره گندم آرد و نان:    با حضور سيد محمد رضا مرتضوي به عنوان رياست ibex شاهد تحولات مثبت در صنعت آرد و نان خواهيم بود

دکتر عليرضا کريمي در گفت وگو با خبرنگار نگاه هستي در خصوص رويکردهاي برگزاري دوازدهمين نمايشگاه آرد و نان بيان کرد: بحث برگزاري نمايشگاه در کشورمان فارغ از معضلاتي که دارد، مي تواند به عنوان يک رهاورد بزرگ فرهنگي و اقتصادي مورد توجه قرار گيرد. برداشت بيشتر جوامع صنعتي و پيشرفته از برگزاري نمايشگاه ها، […]

دکتر عليرضا کريمي در گفت وگو با خبرنگار نگاه هستي در خصوص رويکردهاي برگزاري دوازدهمين نمايشگاه آرد و نان بيان کرد: بحث برگزاري نمايشگاه در کشورمان فارغ از معضلاتي که دارد، مي تواند به عنوان يک رهاورد بزرگ فرهنگي و اقتصادي مورد توجه قرار گيرد. برداشت بيشتر جوامع صنعتي و پيشرفته از برگزاري نمايشگاه ها، جنبه تخصصي و مسيريابي براي بازارهاي بين المللي است اما در کشور ما به جهت قالب هاي اجتماعي که به خود گرفته است، از جنبه هاي تخصصي خود مقداري دور مانده و بيشتر جنبه عمومي و تفريحي براي لايه هاي مختلف اجتماعي پيدا کرده است.
وي افزود: اما با اين حال، نمايشگاه بايد به عنوان يک رهاورد فرهنگي و اقتصادي مورد توجه قرار گيرد. برگزاري نمايشگاه براي توليدکنندگان فضايي مناسب ايجاد مي کند تا از بازار و رقباي خود شناخت کافي پيدا کنند و علاوه بر آن منجر به تقويت انگيزه توليدکنندگان براي حضور در بازارهاي بين المللي خواهد شد و به جهت نظارتي که بر فضا دارند، متوجه خواهند شد بازاري که قرار است در آن حضور پيدا کنند، چه نوع نياز و چه مخاطباني دارد و بنابر نياز مخاطبان در عرصه نمايشگاهي، مي توانند خود را محک بزنند.رئيس کانون هماهنگي دانش، صنعت و بازار زنجيره گندم آرد و نان تصريح کرد: حضور بازديدکنندگان در نمايشگاه، فرصتي ارزشمند براي توليد کنندگان است لذا برگزاري يک نمايشگاه تخصصي در حوزه گندم، آرد و نان با هدف آشنايي توليد کنندگان با مخاطبان و بازار، نتيجه بخش و مفيد خواهد بود و مخاطبان با نوآوري ها، توليدات جديد و بازارهاي بزرگ آشنا خواهند شد.
وي افزود: از طرفي اگر مردم در نمايشگاه ها براي تفريح و سرگرمي حضور پيدا کنند نيز براي جامعه مفيد خواهد بود زيرا اين موضوع نشان دهنده آن است که مردم به جهت تفريح و سرگرمي به سمت نوآوري و دستاوردهاي جديد گرايش پيدا کرده و زمان خود را در نمايشگاه ها سپري مي کنند.
دکتر کريمي با بيان اينکه تحولاتي چشمگير در صنعت توليد ماکاروني، کشت گندم، سيلوسازي و فراوري گندم، توليد آرد و پخت نان کشور به وجود آمده است، اظهار کرد: با توجه به شکل ساختار اين زنجيره و مصالح اقتصادي و شايد به دليل سياسي خواندن نان به عنوان قوت لايموت مردم، اجازه نوآوري و تحول بنيادي به توليدکنندگان داده نميشود و در هر صورت حضور تمامي دست اندر کاران زنجيره گندم، آرد و نان در عرصهاي به نام ibex، فرصتي مناسب براي توليدکنندگان است تا بتوانند خود را معرفي کرده و دستاوردهايشان را به نمايش بگذارند.
رئيس کانون هماهنگي دانش، صنعت و بازار زنجيره گندم آرد و نان، نمايشگاه ibex را بستري مناسب براي عرضه توانايي هاي توليدات داخلي دانست و گفت: در شرايطي که با تحريم ها و خباثت هاي بين المللي ميخواهند کشورمان را به انزوا بکشانند، برپايي نمايشگاه هايي مانند ibex ميتواند فرصتي براي پوستاندازي توليدکنندگان باشد تا به سمت تقويت توليدات داخلي بروند و عدم حضور بازرگانان و توليدکنندگان خارجي مي تواند رونقي براي عرصه توليدات داخلي باشد البته به شرطي که توليدکنندگان داخلي به مسائلي مانند استانداردسازي، خواست و نياز مشتري، قيمت، کيفيت و نوع عرضه و مشتري مداري توجهي ويژه داشته باشند.
وي ادامه داد: حضور انجمن صنفي آردسازان، تمامي مجموعه زنجيره گندم، آرد و نان، نانوايان، توليدکنندگان بهبوددهنده و خميرمايه، اتفاقي مثبت را در برگزاري نمايشگاه ibex در شهريورماه رقم خواهد زد.
کريمي خاطرنشان کرد: اين نمايشگاه مي تواند محلي مناسب براي معرفي استارت آپ هاي حوزه گندم، آرد و نان در دنيا باشد و شايد در آينده بتوانيم با الگوبرداري از اين کشورها، حضور استارت آپ ها را شاهد باشيم و تحولات خوبي را در اين عرصه ببينيم. امسال در ibexحضور استارت آپ ها و شتاب دهنده ها بايد به صورت يک رويداد مطرح شود تا بتوانيم مخاطبانمان را به مخاطبان بين المللي تبديل کنيم.
رئيس کانون هماهنگي دانش، صنعت و بازار زنجيره گندم آرد و نان در ادامه بيان کرد: حدود ۹۰ هزار واحد نانوايي در کشور فعال هستند که در نمايشگاه پيش رو ميتوان با آشنايي با ابزارهاي مدرن در صنعت آرد و نان، پيشرفتي چشمگير را شاهد بود.وي افزود: معرفي نان ايران و تجهيزات کارگاهي داخلي به کشورهاي همسايه نيز از جمله برنامه هايي است که در نمايشگاه بين المللي صنعت آرد و نان صورت مي گيرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=26198

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.