• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
14

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی: حال صادرات استان رو به بهبودی است

  • کد خبر : 13125
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی: حال صادرات استان رو به بهبودی است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر وضعیت صادرات استان رو به بهبودی است. به گزارش چرتکه نیوز، محمد حسین باقری در خصوص راهکارهای اساسی برای توسعه صادرات استان اظهار کرد: برای رونق صادرات استان و کشور باید از تجارب صادراتی و تجارتی کشورهای موفق دنیا بهره مند شویم. […]

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر وضعیت صادرات استان رو به بهبودی است.

به گزارش چرتکه نیوز، محمد حسین باقری در خصوص راهکارهای اساسی برای توسعه صادرات استان اظهار کرد: برای رونق صادرات استان و کشور باید از تجارب صادراتی و تجارتی کشورهای موفق دنیا بهره مند شویم.
وی اعلام کرد: باید تمام سفارت های خارج از کشور در بخش ارتباطات تجاری فعال شوند و بازارهای هدف از این طریق شناسایی شود، متاسفانه رایزنی های اقتصادی خارج از کشور اجرایی نمی شود و این ارتباطات کم رنگ است.
وی به موانع صادرات اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده کالاهای داخلی بالاست و این قدرت رقابت اجناس را در خارج از کشور کاهش می دهد و از طرفی بهره های بانکی بسیار سرسام آور است و تجهیزات و ماشین الات کارخانه ها نیز بروزرسانی نشده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: سفارت های خارج از کشور همه سیاسی شده اند در حالی که باید سفارت ها اقتصادی شوند و برای کشور و استان بازارشناسی کنند و از طرفی برای رونق صادرات، مشوق های صادراتی از سوی دولت ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت صادرات استان رو به بهبودی است، تاکید کرد: دولت باید برای تولیدات داخلی که در داخل از کشور با بازار اشباع مواجه شده اند بازارهای هدف بیابد و برای افزایش صادرات برنامه ریزی مدونی داشته باشد.
باقری گفت: امیدوارم دولتمردان با بهره گرفتن از کارشناسان موانع بر سر راه اقتصاد و صادرات را بررسی کنند و مشکلات را مرتفع سازند

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.