• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 7205اخبار امروز : 2
14

دیدار دبیرکل ، قائم مقام دبیرکل و تعدادی از دبیران خانه های صمت ایران با معاون طرح و برنامه وزرات صنعت، معدن و تجارت/مرتضوی: خانه های صنعت، معدن و تجارت استان ها توانایی استفاده از توانمندی کلیه انجمن های کشور را دارند / زرندی: آمادگی تفویض تصدی های قابل واگذاری به خانه های صنعت و معدن

  • کد خبر : 24161
  • ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
دیدار دبیرکل ، قائم مقام دبیرکل و تعدادی از دبیران خانه های صمت ایران با معاون طرح و برنامه وزرات صنعت، معدن و تجارت/مرتضوی: خانه های صنعت، معدن و تجارت استان ها توانایی استفاده از توانمندی کلیه انجمن های کشور را دارند / زرندی: آمادگی تفویض تصدی های قابل واگذاری به خانه های صنعت و معدن

به گزارش روابط عمومی خانه صمت ایران ؛ سید محمد رضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این دیدار با اشاره به اینکه خانه های صمت  با افزایش کارآمدی و بهره وری با سیستمی چابک مشغول به فعالیت هستند، گفت: خانه های صنعت، معدن و تجارت استان ها توانایی استفاده از توانمندی […]

به گزارش روابط عمومی خانه صمت ایران ؛ سید محمد رضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این دیدار با اشاره به اینکه خانه های صمت  با افزایش کارآمدی و بهره وری با سیستمی چابک مشغول به فعالیت هستند، گفت: خانه های صنعت، معدن و تجارت استان ها توانایی استفاده از توانمندی کلیه انجمن های کشور را دارند و قادر به ارائه هرگونه امکانات و مشاوره به کلیه واحدهای صنعتی و تولیدی کشور را دارند.

آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص وجود مشکلات برای واحدهای تولیدی در خصوص دریافت پروانه تأسیس یا جواز کسب مسائلی را مطرح کردند که یکی از این موارد طولانی شدن پروسه ثبت است که این مورد مشکلات فراوانی را برای فعالیت واحدهای تولیدی ایجاد کرده است که امیدواریم با تفویض اختیارات به سازمان ها تسریع بیشتری در امور صنعتگران و تولیدکنندگان صورت پذیرد.

خواسته های مشترک خانه های صنعت، معدن و تجارت به صورت کتبی به آقای دکتر زرندی ارائه شد که مقرر گردید بعد از بررسی اختیارات قابل تفویض توسط کمیته کاری مشترک نسبت به آغاز واگذاری ها از ابتدای سال ۹۸ اقدامات و هماهنگی های لازم به عمل آیند.

سعید زرندی در این دیدار که به منظور بررسی چگونگی تفویض اختیارات قابل واگذاری در محل وزارتخانه برگزار شد افزود: با همفکری و تفاهم با خانه های صنعت و معدن ،برخی محورهای قابل تفویض مشخص می شود و به صورت آزمایشی در چند استان اجرایی می شود و بعداز مدتی در در تمام کشور انجام خواهد شد.

وی گفت : معتقدیم بخش خصوصی و تشکل ها می توانند امور مهمی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت را برعهده بگیرند .

زرندی تاکید کرد : سیاست گذاری باید توسط ذی نفعان اصلی صورت بگیرد و نهادهای واسطی مثل خانه صنعت و معدن می تواند در این راه ، نقش مهمی ایفاء کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در همه تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها نظرات بخش خصوصی خصوصاً خانه صنعت و معدن اخذ می شود.

وی گفـت : آمـوزش واحدهای صنعتی از موضوعات مهمی است که خانه های صنعت و معدن استان ها می تواند در این خصوص نقش پر رنگتری داشته باشند.

زرندی با اشاره به رابطه خوب و منطقی خانه های صنعت و معدن با اتاق های بازرگانی افزود : در فرایند سیاست گذاری آمادگی کامل داریم با همفکری این دو تشکل بزرگ، همراه شویم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:خانه های صنعت و معدن باید تقویت شوند و در این شرایط خاص اقتصادی که در کشور حاک است با نگاه جدید، باید نقش آفرین کنند.

در ایـن جلسـه تعـدادی از دبیران خانهای صنعت و معدن استانها با ارائه گزارشی از اقدامات و توانمندی های موجود در این تشکل ، آمادگی خود را برای قبول برخی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت را اعلام کردند. در این جلسه مقررشد موارد قابل و تفویض در کارگروهی بین خانه صنعت ومعدن و وزارتخانه مشخص شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=24161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.