• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
13

در نشست انجمن های صنایع همگن با حضور دو مدیر ارشد استان اعلام شد ؛ آغاز نهضت اشتغال ۵۰۰ هزار مددجو با مشارکت خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی

  • کد خبر : 15603
  • ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
در نشست انجمن های صنایع همگن با حضور دو مدیر ارشد استان اعلام شد ؛ آغاز نهضت اشتغال ۵۰۰ هزار مددجو با مشارکت خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی

روسا و دبیران انجمن های صنایع همگن خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بررسی آخرین مسائل تخصصی تولید تشکیل جلسه دادند. به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی در این نشست که مدیرکل سازمان بهزیستی و رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان […]

روسا و دبیران انجمن های صنایع همگن خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بررسی آخرین مسائل تخصصی تولید تشکیل جلسه دادند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی در این نشست که مدیرکل سازمان بهزیستی و رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی حضور داشتند، مسائل مختلف از جمله نحوه برگزاری انتخابات انجمن ها، عملکرد گروه کاری معادن استان، دگرگونی ها و چالش فضای کسب و کار در عصر دیجیتال، جذب مددجویان بهزیستی در کارگاهها و کارخانه ها، مشکلات تعرفه ای سردخانه های استان، واردات بی رویه پوشاک از ترکیه، تشکیل کارگروه حمایت از ساخت داخل در استان، چگونگی ورود بخش خصوصی به معضلات اقتصادی و آخرین اقدامات انجام شده برای راه اندازی مرکز تجارت ایرانیان در عمان بررسی شد.

در این نشست ابتدا مهندس حسینی نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خانه ایران در سخنانی با اشاره به مشکلات واحدها، خواستار رسیدگی به درخواستهای تولید کنندگان در استان شد و اظهار داشت: راه حل این موضوع تفویض اختیارات به استان است.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود اقتصادی کشور نباید وقت کشی کنیم، خواستار رفع مقررات و بخشنامه های مزاحم تولید شد و گفت: اگر می خواهیم به رونق اقتصادی برسیم باید به توانمندی های داخلی تکیه کرده و از کارآفرینان در هر بخشی حمایت کنیم.

در ادامه این نشست مدیرکل سازمان بهزیستی استان بعنوان مهمان این جلسه در سخنانی از برگزاری همایش مانا با هدف بررسی راههای ایجاد اشتغال برای مددجویان خبر داد و گفت: این همایش با همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهد شد. پوریوسف تصریح کرد: توانمند سازی ۵۰۰ هزار مددجو و اشتغال آنان از جمله رسالتهای بهزیستی در استان است که امیدواریم با همکاری صنعتگران و خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی محقق شود.

وی دکتر ابراهیمی را به عنوان رئیس کمیته صنعت و معدن این همایش به حاضران معرفی نمود و گفت؛ ۷۰درصد از جمعیت ۵۰۰ هزار نفری مددجویان قادر به کار هستند اما متأسفانه در خیلی از بخش ها از جمله بخش دولتی فرصت جذب آنان فراهم نیست، برای همین شاهد نرخ بیکاری ۳۰ تا ۴۰درصدی در میان مددجویان هستیم.

وی اظهار داشت: ما به این نتیجه رسیده ایم که بخش خصوصی تنها ناجی بحث اشتغال مددجویان است.

در ادامه این نشست خانم مهندس علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در سخنانی با تأیید دگرگونی فضای کسب و کار در بخش IT، فضای مجازی و نیز تجارت الکترونیک اظهار داشت؛ عدم آشنایی تولیدکنندگان با فرآیندهای تجارت الکترونیک از جمله چالش های ما دراین بخش است.

وی افزود: ما در سازمان آمادگی داریم همایش کاربردی این موضوع را با محوریت خانه صنعت، معدن و تجارت برگزار کنیم.

وی با تأکید بر فعالیت بیشتر گروه کاری معادن تصریح کرد، سازمان برای صدور پروانه تولید بدون کارخانه مشکلی

ندارد و این موضوع در دست پیگیری است.

خانم علیرضایی درخصوص مالیات ستانی از تولیدکنندگان اظهار داشت، موضوع مشکلات دریافت مالیات چندباره از تولیدکنندگان را در قالب طرحی در دست پیگیری داریم.

وی همچنین خواستار همکاری همه تشکلها و انجمن ها با مرکز تجارت ایرانیان در عمان شد و اظهار داشت: راه اندازی این مرکز علاوه بر رونق صادرات و تجارت خارجی، تولید مشترک میان دو کشور را محقق خواهد نمود.

در ادامه این نشست روسا و دبیران انجمن های صنایع همگن استان نقطه نظرات خود را درباره چگونگی جذب مددجویان بهزیستی مطرح کردند.

این نشست با اعطای حکم ابلاغ رئیس باشگاه دانشگاهی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری و دانشگاه امام رضا (ع) و همچنین اهدای لوح تقدیر به انجمن های برگزیده نمایشگاه صنعت مشهد به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.