• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
8

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران : کارگران ایثارگرانی با بیشترین کار و کمترین برخورداری

  • کد خبر : 25584
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران : کارگران ایثارگرانی با بیشترین کار و کمترین برخورداری

سیدمحمد رضا مرتضوی   دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران، رئیس کانون غذایی ایران در گفت و گو با پایگاه خبری حیات اظهار داشت: کارگران در ایران بیشترین خدمت را ارائه می دهند، بیشترین سختی ها را متحمل می شوند و بیشترین ایثار و ازخودگذشتگی را می کنند اما از کمترین امکانات برخوردارند. رئیس خانه صنعت […]

سیدمحمد رضا مرتضوی   دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران، رئیس کانون غذایی ایران در گفت و گو با پایگاه خبری حیات اظهار داشت: کارگران در ایران بیشترین خدمت را ارائه می دهند، بیشترین سختی ها را متحمل می شوند و بیشترین ایثار و ازخودگذشتگی را می کنند اما از کمترین امکانات برخوردارند.

رئیس خانه صنعت تهران افزود: چرخ صنعت و تولید با نیروی کار انان به گردش و حرکت در می اید همه مردم به نوعی مدیون این قشر هستند اما باید توجه داشت که در قبال ۸ ساعت کار روزانه نمی توانند زندگی بسیار معمولی داشته باشند و در حد متوسط چرخ زندگی شان را بچرخانند ان ها مصداق ایثارگر هستند خودشان را فدای توسعه کشور می کنند.

وی گفت: کارگران با این همه تلاش و خدمات و صرف انرژی مستحق یک زندگی راحت هستند اما توان تامین مخارج زندگی را ندارند چرا که عدالت اجتماعی به طور شایسته ای هنوز تحقق پیدا نکرده است.

به بیان رئیس کانون صنایع غذایی ایران سعادت کشور از راه رونق زندگی کارگران و معلمان، بهبود اوضاع دانشجویان و محصلان به دست می اید بنابراین باید اهمیت ویژه ای برای این قشر قایل شد.

 دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران درصد تاکید کرد: ریشه و بنیان، توسعه و رونق اقتصادی باید توام با تحقق عدالت ورعایت ان و شفافیت مالی باشد این نوع توسعه در نهایت باعث پیاده سازی عدالت اجتماعی مد نظر اسلام و جمهوری اسلامی می شود و ان زمان است که می توانیم اذعان کنیم پا جای پای امیر مومنان(ع) گذارده ایم امیری که حاضر نشد از بیت المال حتی سکه ای به برادرش قرض بدهد.

سیدمحمد رضا مرتضوی راه نجات کشور از فقر را رونق تولید و نهایتا رونق اقتصادی عنوان کرد و گفت: کارگران نیروی محرکه توسعه هستند اما باید توجه داشت رونقی ملاک توسعه است که بر سر سفره های مردم قابل مشاهده باشد و منجر به بهبود زندگی مردم شود.

وی توضیح داد: عدالت اجتماعی یعنی این که مردم بر اساس میزان کار و تلاش از زندگی راحت برخوردار شوند در چنین جامعه ای کارگر  نگران تحصیل فرزند و معیشت خانواده نیست. مسکن، تعلیم و تربیت، بهداشت و امنیت باید برای این قشر زحمتکش و ایثارگر فراهم باشد. این ها در قانون اساسی ما تاکید شده است قانونی که برگرفته از قوانین اسلامی است.

مرتضوی ادامه داد: من معتقدم برخلاف کسانی که می گویند کارگر ایرانی تنبل است کارگران تکالیف اجتماعی را به نحو احسن انجام می دهند ان ها ایثارگران و فداکاران واقعی هستند که در قبال تلاششان درامدی ناچیز دارند. به باور من مشکلات ما ناشی از سوء مدیریت است. کارگران منضبط و پرکار هستند ولی برخی مدیران نه شایسته مدیریت هستند و نه تجربه لازم را دارند.

دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران یاداور شد: کارگر باید در برابر ۸ ساعت کار از ۱۶ ساعت زندگی عادی برخوردار باشد که نیست. ما اگر به کشورهای توسعه یافته نگاه کنیم می بینیم در حقیقت موازین و قوانین اسلامی را پیاده کرده اند و به این جا رسیده اند از ثروت تولید شده مالیات اخذ می کنند و از محل ملیات ها، خدمات اجتماعی ارائه می دهند.

دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران گفت: سوشیال سرویس یا خدمات اجتماعی در بطن اسلام و قران به وضوح وجود دارد و به ان به انحاء مختلف اشاره و تاکید شده است که بر همین اساس می توان گفت راه رونق تولید، ایجاد رفاه و توسعه، انجام کار و فعالیت های اقتصادی و تقسیم عادلانه ثروت است که این تقسیم عالانه ثروت سبب رونق زندگی کارگر و قشر مولد و نهایتا سرعت چرخه تولید، ثروت، رفاه و توسعه می شود.

رئیس کانون صنایع غذایی ایران در پایان گفت: وقتی چمران به شهادت رسید همسرش خانه ای نداشت. شهدا و ایثارگران مملکت را این گونه حفظ کردند. ان زمان از هر کدام از شهدا ارزویشان را می پرسیدی می گفتند زندگی راحت برای مردم زیر لوای دین اسلام، حال هم کارگران خود را فدای رونق تولید و توسعه می کنند ولی متناسب با کاری که دارند از درامد برخوردار نیستند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=25584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.