• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
12

دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت ایران: قاطبه مردم برای تامین مایحتاج غذایی خود مشکل جدی دارد

  • کد خبر : 27006
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۲۲
دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت ایران: قاطبه مردم برای تامین مایحتاج غذایی خود مشکل جدی دارد

دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت ایران با بیان اینکه آخرین بخشی که در سبد خانوار آسیب میبیند بخش غذایی است و امروز این اتفاق در کشور رخ داده است، گفت: قاطبه مردم برای تامین مایحتاج غذایی خود مشکل جدی دارد. به گزارش ایرنا محمد رضا مرتضوی روز شنبه در نشست مطبوعاتی که به منظور بزرگداشت […]

دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت ایران با بیان اینکه آخرین بخشی که در سبد خانوار آسیب میبیند بخش غذایی است و امروز این اتفاق در کشور رخ داده است، گفت: قاطبه مردم برای تامین مایحتاج غذایی خود مشکل جدی دارد.

به گزارش ایرنا محمد رضا مرتضوی روز شنبه در نشست مطبوعاتی که به منظور بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت استان تهران در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد با بیان اینکه قدرت خرید مردم نسبت به سالهای گذشته و در تأمین مایحتاج ضروری نظیر لبنیات و گوشت به شدت کاهش یافته است افزود: فروش واحدهای تولیدی به تبع کاهش قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

وی ادامه داد: باید راه‌های جدیدی را برای توسعه و قدرت خرید مردم ابداع و اجرا کرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تورم امسال دو رقمی است و شاید نتوانیم نرخ رشد حقوق و دستمزد کارگران و بخش‌های متوسط جامعه را مطابق تورم بالا ببریم و یک شکافی بین نرخ درآمد با طبقات متوسط و رشد تورم برای مدت شش تا هشت ماه اتفاق می‌افتد.

دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت ایران گفت: بنده نکته جدیدی که دولت در حال اجرای آن باشد را ندیده‌ام، سال‌های گذشته از کارت‌های اعتباری صحبت شد اما این طرح اجرا نشد اما امسال حتی راجع به آن هم صحبت نمی‌شود.

مرتضوی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی یک پیشرانه مطمئن برای بهبود وضعیت واحدهای تولیدی است که ما در بودجه، آثار واضح و مبرهنی از بهبود وضع پروژه‌های عمرانی نمی‌بینیم، به همین دلیل ما فکر می‌کنیم با توجه به جذابیت‌هایی که تهران دارد واگذاری این پروژه‌ها به سایر بخش‌ها شاید راهی باشد که ما بدون اتکا به بخش‌های دولتی بتوانیم پروژه‌های عمرانی را بیش از پیش فعال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات و نیروی کار در استان تهران در حال افزایش است ولی محدودیت‌هایی که در استان تهران وجود دارد باعث می‌شود ما آن‌طوری که شایسته است نتوانیم در بخش صنعت و معدن ظرفیت خود را بهبود بخشیم.

مرتضوی گفت: موانع واضح و روشنی که امروزه باعث کند شدن رشد تولید در استان شده همین شعاع ۱۲۰ کیلومتری است که بخشی از آن به مسائل زیست محیطی بازمی گردد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: با توجه به اینکه تکنولوژی در ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی کرده ما بسیاری از مشکلات زیست محیطی را می‌توانیم کنترل کنیم و شاید باید بازنگری در این موضوع صورت بگیرد و این بدین معنی نیست که ما از موضوع محیط زیست در استان تهران غافل شویم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=27006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.