• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
9
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با بیان اینکه دولت باید مدیریت منطقه آزاد را به بخش خصوصی بسپارد، گفت:

خیز دولتی‌هـا برای کرسی منطقه آزاد، خطای راهبردی است

  • کد خبر : 40620
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
خیز دولتی‌هـا برای کرسی منطقه آزاد، خطای راهبردی است
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با بیان اینکه دولت باید مدیریت منطقه آزاد را به بخش خصوصی بسپارد، گفت: اینکه امروزه برخی دولتمردان خیز عضویت در هیئت‌مدیره منطقه آزاد اینچه‌برون را برداشتند اولین خطای راهبردی است.

رمضان بهرامی ظهر دوشنبه هفدهم مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اخذ مجوز منطقه آزاد اینچه‌برون محصول زحمت بسیاری از بزرگانی از استان است که هم اکنون از ظرفیت آنها در راستای اجرایی و عملیاتی‌شدن این منطقه استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کسانی که هم اکنون پیگیر راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون هستند، تجربه‌ای در این کار ندارند، افزود: متأسفانه عطشی که برخی برای عضویت در هیئت‌مدیره منطقه آزاد دارند در راه‌اندازی این منطقه تجاری ندارند.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با تأکید بر اینکه منطقه آزاد یک ظرفیت اقتصادی است نه سیاسی، گفت: متأسفانه برداشتی که از منطقه آزاد اینچه‌برون می‌شود، چیز دیگری است.

وی ضمن اظهار نارضایتی از عدم بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در اتاق فکر منطقه آزاد اینچه‌برون، افزود: با صدور مجوز منطقه آزاد باید از ظرفیت فعالان اقتصادی استفاده می‌شد.

بهرامی ضمن انتقاد از اینکه قوانین منطقه آزاد روزبه‌روز سخت‌گیرانه‌تر می‌شود، گفت: هر ساله یک بخشنامه، تبصره و بند جدید آمده که جاذبه منطقه آزاد را از بین برده است.

به گفته وی، ایجاد بند و تبصره و قوانین دست‌وپاگیر در منطقه آزاد با قوانین و مقررات در مناطق آزاد جهانی منافات دارد؛ به عبارتی با چنین فرایندی در سیاست‌های کشور، مناطق آزاد ایرانی است.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با تأکید بر اینکه اختلاف سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد با سرزمین مادری زیاد است، افزود: هم اکنون در کشور این عدد به کمترین میزان خود رسیده است.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با بیان اینکه دولت باید منطقه آزاد را به بخش خصوصی بسپارد، گفت: اینکه امروزه همه دولتمردان خیز عضویت در هیئت‌مدیره منطقه آزاد اینچه‌برون را برداشتند اولین خطای راهبردی است.

وی معتقد است: ورود سیاستمداران به منطقه آزاد سبب می‌شود تا استان خروجی و ارزش‌افزوده موردتوجه را از این بخش نداشته باشد.

بهرامی با اعلام این مطلب که رویکرد استان در منطقه آزاد باید توجه به تولید باشد، افزود: متأسفانه خروجی تصمیماتی که برای منطقه آزاد اینچه‌برون آن هم پشت درهای بسته گرفته می‌شود، به سمت‌وسوی تولید نیست.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=40620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.