• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
14

خوانساری اعلام کرد: اوضاع فساد روز به روز وخیم‌تر شد/۱.۵ میلیون نفر، در حال مهاجرت

  • کد خبر : 14578
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۶:۰۴
خوانساری اعلام کرد: اوضاع فساد روز به روز وخیم‌تر شد/۱.۵ میلیون نفر، در حال مهاجرت

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اوضاع فساد روز به روز وخیم‌تر شده است، گفت: در حال حاضر ۱.۵میلیون نفر در حال مهاجرت از کشور هستند که عمدتا افراد نخبه و تحصیلکرده کشور را در برمی‌گیرد. به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خوانساری در سومین همایش مبارزه با فساد گفت: در حال حاضر بیش از […]

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اوضاع فساد روز به روز وخیم‌تر شده است، گفت: در حال حاضر ۱.۵میلیون نفر در حال مهاجرت از کشور هستند که عمدتا افراد نخبه و تحصیلکرده کشور را در برمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خوانساری در سومین همایش مبارزه با فساد گفت: در حال حاضر بیش از ۳.۵ میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد که اکثر آنها، قشر تحصیل‌کرده هستند، اما پیچیدگی قشر کنونی بیکار کشور، از جمله مسائلی است که اوضاع بیکاری را در جامعه امروز نسبت به جامعه قبلی، دشوارتر می کند، ضمن اینکه رشد منفی سرمایه گذاری نیز مزید بر علت شده است و اگرچه ممکن است در برخی فصول درصدی مثبت بوده باشد، اما کماکان رشد سرمایه گذاری وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه پیش بینی شده تا در سال ۵۰ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی برای دسترسی به رشد ۸ درصدی داشته باشیم، افزود: نظام بانکی کشور یکی از چالش های مهمی است که امروز اقتصاد کشور را درگیر کرده و متاسفانه این نظام، قادر به تامین منابع مالی برای سرمایه گذاری و بنگاههای اقتصادی را داشته باشد.

وی با اشاره به وجود بحران آب در کشور تصریح کرد: صندوق های بازنشستگی، یکی از مشکلات اصلی اقتصاد کشور است، این در حالی است که معضلات اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد و قتل را هم نباید نادیده گرفت؛ پس دو چالش عمده فرار مغزها و کاهش سرمایه اجتماعی نیز به چشم می‌خورد که اکنون ۱.۵ میلیون نفر، در تدارک خروج از کشور هستند که این برای کشور خطرناک است.

به گفته خوانساری، عمده این افراد مهاجر، خبره و تحصیلکردگانی هستند که خروجشان برای کشور مناسب نیست. البته بحران بی اعتمادی که در کشور بوجود آمده، مثل خوره در تمام ارکان کشور نفوذ کرده است، پس اگر این چالش ها را به عنوان چالش های اساسی نظام اقتصادی کشور بدانیم، زیربنای همه آنها فساد است که اگر مبارزه با فساد در دستور کار جدی قرار گیرد، برای همه این چالش ها می توان نسخه پیچید.

وی اظهار داشت: از سال ۹۰ قانون مبارزه با فساد در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، ولی روز به روز وضعیت فساد در کشور نه تنها بهبود نیافته، بلکه بدتر هم شده است، پس باید در یک جمله گفت که نباید چرخ را از نو اختراع کرد، بلکه باید دید که دنیا چه کرده و تجربه آن را ملاک عمل قرار دهیم تا بتوانیم با فساد، مبارزه کنیم.

خوانساری با بیان اینکه هر چقدر دولت بزگتر شده و دستگاههای نظارتی عریض و طویل تر شوند، نه تنها فساد ریشه کن می شود، بلکه بیشتر خواهد شد گفت: بخش خصوصی باید در تصمیمات دولت دخالت داده شده و رسانه ها نیز کل حاکمیت را نقد کنند؛ در این حالت است که فساد کاهش می یابد و در جهت فسادزدایی در کشور حرکت خواهد شد.

وی افزود: اتاق بازرگانی تهران از سه سال قبل، به این فکر افتاده که راه رشد و پویایی اقتصاد کشور، مبارزه با فساد است که راههای خوبی نیز در این مسیر طی شده است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.