• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 1
9
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان

بخشودگی جرایم دیرکرد تامین اجتماعی برای واحدهای تولیدی گلستان، خوب نبود

  • کد خبر : 40503
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
بخشودگی جرایم دیرکرد تامین اجتماعی برای واحدهای تولیدی گلستان، خوب نبود

رمضان بهرامی ضمن انتقاد از هزینه های بالای تامین اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به افزایش حقوق کارکنان در سال های اخیر هزینه های تامین اجتماعی هم بالطبع افزایش یافت. وی با تاکید براینکه افزایش هزینه های تامین اجتماعی تاثیری در خدمات دهی این سازمان به بیمه شدگان ندارد، افزود: تامین اجتماعی در مجموع ۳۰ […]

رمضان بهرامی ضمن انتقاد از هزینه های بالای تامین اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به افزایش حقوق کارکنان در سال های اخیر هزینه های تامین اجتماعی هم بالطبع افزایش یافت.

وی با تاکید براینکه افزایش هزینه های تامین اجتماعی تاثیری در خدمات دهی این سازمان به بیمه شدگان ندارد، افزود: تامین اجتماعی در مجموع ۳۰ درصد از حقوق کارگران که مطابق با عرف اداره کار تعیین شده را از کارگر و کارفرما دریافت می کند با اینحال خدمات چشمگیری به بیمه شدگان نمی دهد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان معتقد است: درصد زیادی از مبلغی که سازمان تامین اجتماعی از کارگر و کارفرما می گیرد، حباب دارد؛ این مسائل را کارشناسان و نمایندگان دولت باید رسیدگی و بررسی کنند.

وی با بیان اینکه کارفرما با شرایط سخت اقتصادی در این سال ها دست و پنجه نرم می کند، افزود: تامین اجتماعی بدون توجه به موانع پیش روی صنعتگران با کمترین دیرکرد کارفرما در پرداخت حق بیمه، جریمه های سنگین تعیین می کند.
بهرامی با بیان اینکه رقم جریمه های تامین اجتماعی گاهی از بدهی کارفرما بیشتر است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت صنعت در چرخه اقتصاد و تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت و توسعه تولید داخل، تامین اجتماعی نباید صنعتگران را فقط به عنوان مشتری ببیند.

وی ادامه داد: اگر تامین اجتماعی به عنوان یک بنگاه اقتصادی این خدمات را ارائه می دهد، دولت باید به فکر ورود بخش خصوصی در این حوزه با هدف ایجاد رقابت و افزایش کیفیت خدمات باشد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: اگر هم تامین اجتماعی خودش را بخش دولتی می داند که وظیفه حمایت و پشتبانی از کارگران را برعهده دارد، باید بیشترین و بهترین خدمات را با توجه به حق بیمه دریافتی به جامعه کارگری بدهد.

وی با بیان اینکه تامین و اجتماعی و اداره امور مالیاتی بیشترین سود را از بخش تولید کسب کرده اند، افزود: با شیوه ای که تامین اجتماعی در مقابل بیمه کارگران در پیش گرفته، رویکرد حمایتی مشاهده نمی شود.
بهرامی قطعی برق و گاز صنایع در فصول گرم و سرد سال را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان برشمرد و گفت: به جز تعطیلات رسمی و حق مرخصی دو نیم روزه کارگران مطابق قانون کار، تعطیلی واحدهای تولیدی با هدف تامین رفاه مشترکان خانگی به واسطه قطعی برق و گاز هم اضافه شده در نتیجه این شرایط تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

وی با بیان اینکه نگاه مدیران سازمان تامین اجتماعی در سطح کلان کشور از بالا به پائین است، افزود: بخشودگی که سازمان تامین اجتماعی کشور برای واحدهای تولیدی استان گذاشت، خوب نبود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان در خاتمه یادآور شد: تصمیمات تامین اجتماعی همواره توام با غلط، اشتباه و تنش برای جامعه تولید و کارگری است بنابراین به نظر می رسد که مدیران در این بخش باید تجدید نظر کنند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=40503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.