• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
15

با حضور سید عبدالوهاب سهل آبادی در انجمن كارفرمايان پاريس؛ گشايش پنجره فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري اصفهان برابر پاريس

  • کد خبر : 17915
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۶:۵۴
با حضور سید عبدالوهاب سهل آبادی در انجمن كارفرمايان پاريس؛ گشايش پنجره فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري اصفهان برابر پاريس

سيد عبدالوهاب سهل‌آبادي كه به مناسبت هفته فرهنگي اصفهان در پاريس به سر مي‌برد در ادامه برنامه‌هاي اين هفته، در انجمن كارفرمايان فرانسه (MEDEF)حضور يافت و به تشريح دستاوردها و مزيت‌هاي نسبي و رقابتي ايران و اصفهان در بخش‌هاي صنعتي و بازرگاني پرداخت. به گزارش بازنيوز رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران كه در […]

سيد عبدالوهاب سهل‌آبادي كه به مناسبت هفته فرهنگي اصفهان در پاريس به سر مي‌برد در ادامه برنامه‌هاي اين هفته، در انجمن كارفرمايان فرانسه (MEDEF)حضور يافت و به تشريح دستاوردها و مزيت‌هاي نسبي و رقابتي ايران و اصفهان در بخش‌هاي صنعتي و بازرگاني پرداخت.
به گزارش بازنيوز رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران كه در جمع  مديران عامل شركت هاي بزرگ فرانسوي مانند توتال وايرباس سخن مي‌گفت، تصريح كرد: باعث مسرت و خوشحالي است كه تفكر مثبتي از اصفهان در ميان صنعتگران، اصحاب كار و توليد و فعالان اقتصادي فرانسه وجود دارد.
سهل آبادی تاكيد كرد: اصفهان با داشتن بيش از هشت هزار واحد توليدي و تجاري بزرگ، متوسط و كوچك در زمينه‌هاي مختلف بازرگاني، صنعتي، معدني و كشاورزي، اولين شهر صنعتي ايران است.
وی اصفهان را قطب صنعت ايران خواند و به حضور صنايع بزرگ ايران همچون فولادمباركه، ذوب‌آهن، پتروشيمي، پالايشگاه، صنايع سيمان، كاشي، سراميك و شيشه در اين استان اشاره كرد و افزود: از افتخارات صنعت اصفهان، رعايت استانداردهاي محيط‌زيستي است به طوري كه توليدات فولادمباركه با دارا بودن اين استانداردها و ديگر استانداردهاي بين‌المللي، به اكثر كشورهاي اروپايي صادر مي‌شود.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به موفقيت‌هاي جامعه توليد و صنعت اصفهان با وجود شرايط سخت دوران جنگ تحميلي و تحريم‌ها، اضافه كرد: با وجود شرايط سخت و طافت‌فرساي كشور، فعالان اقتصادي در صنايع متوسط و كوچك با تامين قطعات و تجهيزات كارخانه‌ هاي بزرگ توانستند از اشتغال و توليد كشور حفظ و حراست كنند.
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران با ابراز خرسندي از كنار رفتن ابر سياه تحريم‌ها از آسمان ايران تاكيد كرد: پنجره واحد و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری به عنوان کانون سرمایه‌گذاران براي حمایت و رفع مشکلات آنان و معرفي فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اصفهان ايجاد شده است.
وي به سفر و بازديد رئيس و فعالان اقتصادي اتاق بازرگاني پاريس به اتاق بازرگاني اصفهان اشاره كرد و افزود: خوشبختانه وضعيت شركت‌هاي صنعتي و تجاري اصفهان از نظر مديريت و تكنولوژي مطلوب است.
وي ادامه داد: پيشينه ارتباطات فرهنگي دو كشور ايران و فرانسه و سوابق مثبت مراودات ميان دو شهر بزرگ اصفهان و پاريس مي‌تواند به سرعت بخشيدن توسعه و رشد تبادلات صنعتي و تجاري در آينده بيانجامد.
در ادامه رئيس اتاق بازرگاني اصفهان به تشريح مزيت‌هاي نسبي ايران و اصفهان پرداخت و با اشاره به رتبه سوم كشور در دارا بودن تعداد دانشگاه‌ها و دانشجويان در جهان،اصفهان را شهر علم و دانش خواند كه با وجود كريدور علم و فناوري در اصفهان، ارتباط علمي نزديكي ميان شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان با دانشگاه سوفيا آنتي پوليس فرانسه برقرار است.
سهل‌آبادي با اظهار تاسف از برخي تبليغات نادرست سياسي عليه جامعه زنان كشورمان، رتبه مشاركت زنان در امور اقتصادي را با ٤/٢٨درصد در جايگاه پنجم جهان معرفي كرد.
به گفته وي، از ديدگاه سازمان ملل متحد ايران در بين ٩٦ كشور جهان، جايگاه دوم در چاپ كتاب‌هاي مرتبط با تكنولوژي را داراست. وي معتقد است، اين مساله اشتياق ايرانيان، به مطلع بودن و به‌روزبودن در زمينه‌هاي فني و تكنولوژي روز را نشان مي‌دهد.
نكته ديگري كه رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران به آن اشاره كرد مبادلات تجاري ايران و فرانسه در سال ٢٠١٧ بود. وي دستيابي به رقم ٨/٣ميليارد يورو در اين زمينه را تنها به رفع تحريم‌ها محدود ندانست و آن را در سايه پيشينه درخشان مبادلات فرهنگي و تجاري دو كشور در گذشته خواند.
سهل‌آبادي نقش اين عامل را در استقبال گروه‌هاي صنعتي و بازرگاني فرانسوي بعد از تحريم‌ها و فعال شدن دفاتر اقتصادي و تجاري مهم دانست.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در معرفي ظرفيت‌هاي همكاري بين دو كشور ايران و فرانسه به فضاي توام با امنيت و آرامش در ايران و اصفهان اشاره كرد و قوانين سرمايه‌گذاري در ايران را از بهترين قوانين در نوع خود برشمرد و گفت: قوانين تجاري ايران به نحوي است كه به اتباع ديگر كشورها اجازه مي‌دهد تا صددرصد سرمايه‌گذاري كنند و از سهام‌داران صنايع ايران باشند بدون آن كه براي آينده مالكيت و سرمايه خود نگران شوند.
سهل‌آبادي در پايان سخنان خود خواستار زمينه‌سازي براي آشنايي بيشتر سرمايه‌گذاران فرانسوي با فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري شد و نقش اتاق بازرگاني پاريس در ترغيب و تسهيل سرمايه‌گذاري فرانسوي‌ را مهم ارزيابي كرد.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.