• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
14

ایجاد ۱۶۱ هزار شغل جدید در شهرکهای صنعتی کشور

  • کد خبر : 15515
  • ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
ایجاد ۱۶۱ هزار شغل جدید در شهرکهای صنعتی کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «صادق نجفی» امروز در  بازدید از چهار واحد صنعتی شهرک صنعتی شمس آباد تهران افزود: تحقق این تعداد اشتغال با تزریق نقدینگی امکانپذیر است که در این زمینه جلسات متعددی با شورای هماهنگی بانک های دولتی و خصوصی کشور برگزار شده است. وی خاطرنشان کرد: برش استانی این برنامه اشتغالزایی […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «صادق نجفی» امروز در  بازدید از چهار واحد صنعتی شهرک صنعتی شمس آباد تهران افزود: تحقق این تعداد اشتغال با تزریق نقدینگی امکانپذیر است که در این زمینه جلسات متعددی با شورای هماهنگی بانک های دولتی و خصوصی کشور برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: برش استانی این برنامه اشتغالزایی نیز مشخص شده و علاوه بر آن، در طرح ضربتی رونق تولید نیز برنامه ریزی های متعددی برای افزایش تولید و اشتغال داریم.
نجفی اظهار داشت: ۴۵۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کل کشور وجود دارد که بخش عمده آنها تولیدی و خدماتی است و ۸۶ هزار واحد آنها در داخل شهرک های صنعتی قرار دارند.
به گفته این مقام مسئول، از این تعداد ۴۵ هزار واحد پروانه بهره برداری داشته و فعال هستند، اما تنها ۳۴ هزار واحد آنها با بیش از ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می کنند.
وی ادامه داد: برنامه این سازمان برای چهار سال آینده، افزایش ظرفیت ۲۰ هزار واحد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی با تامین مالی، نوسازی دستگاه ها، تامین بازار برای تولیدات آنها، رفع مشکلات تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تامین زیرساخت های خدماتی (آب، برق، گاز، مخابرات و … ) مورد نیاز آنها است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شهرک صنعتی شمس آباد تهران، بیان داشت: اکنون حدود ۳۰ هزار نفر در این شهرک صنعتی اشتغال بکار دارند، اما مطابق قول مسئولان این شهرک در صورت تامین مالی به میزان حداکثر ۲ هزار میلیارد ریال، تجدید نظر در مالیات بر ارزش افزوده شرکت ها و حل و فصل مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی، تا ۱۵ هزار نفر دیگر در واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در آن مشغول به کار شوند.
وی با بیان اینکه ستاد تسهیل مستقر در وزارتخانه پیگیر مشکلات واحدهای تولیدی از جمله بخشودگی جرائم بانکی است، تصریح کرد: تحقق این اهداف و اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب با همدلی و هماهنگی همه دستگاه های متولی و ذیربط امکانپذیر است.
به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی شمس آباد که یکی از مهم ترین شهرک های صنعتی کشور است در ۳۵ کیلومتری جاده تهران- قم واقع است و با بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت، دارای بیش از ۲۴۰۰ واحد فعال و نیمه فعال تولیدی و صنعتی است.

** اختصاص منابع صندوق توسعه ملی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به ایرنا درخصوص نرخ بالای تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط، خاطرنشان کرد: این نرخ هم اکنون ۱۸ درصد است، اما مطابق ماده ۴۶ قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده ۱۰ درصد منابع ورودی صندوق توسعه ملی به صنایع کوچک اختصاص یابد؛ امری که تاکنون محقق نشده است.
** تعیین تکلیف زمین های راکد
نجفی در ادامه خاطرنشان کرد: در همه استان های کشور بررسی کارشناسی دقیق زمین های راکد مانده در شهرک های صنعتی با حضور یک نفر نماینده شهرک صنعتی، یک نفر از کارآفرینان حاضر در آن شهرک و یک نفر به نمایندگی از سازمان صنایع کوچک به منظور تعیین تکلیف این اراضی آغاز شده است.

** شهرک های صنعتی تخصصی
وی همچنین از برنامه ریزی برای ایجاد شهرک های صنعتی تخصصی از جمله در زمینه آی. تی، سایبری و … خبر داد و گفت: پس از ایجاد این شهرک ها، با برپایی نمایشگاهی در آنها، محصولات تولیدی شان به نمایش گذاشته خواهد شد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به برنامه ریزی برای نهضت ایجاد بازار برای تولیدات داخلی، تاکید کرد: رسانه ها و مطبوعات نقش بی بدیلی در معرفی این محصولات و تولیدات خواهند داشت؛ هرچند پیش از هر چیز باید برای قیمت تمام شده و کیفیت محصولات فکر اساسی کرد.
به گزارش ایرنا، در این روز بازدید از چهار واحد تولیدی و صنعتی در زمینه های سنگبری، تولید کریستال و ریخته گری آلیاژی شهرک صنعتی شمس آباد با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت.
این واحدها عمده مشکلات خود را کمبود نقدینگی، مالیات و بویژه مالیات بر ارزش افزوده، نوسازی ابزار و ماشین آلات، کمبود یا نبود بازار فروش و ناهماهنگی برخی دستگاه های خدمات رسان در ارائه یا قطع خدمات عنوان کردند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.