• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
13

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:دولت باید از اخذ تصمیمات لحظه‌ای بپرهیزد/ مهم‌ترین نیاز برندهای ملی بین‌المللی شدن است

  • کد خبر : 20118
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:دولت باید از اخذ تصمیمات لحظه‌ای بپرهیزد/ مهم‌ترین نیاز برندهای ملی بین‌المللی شدن است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اهمیت برندسازی در دنیای امروز گفت: امروز مهم‌ترین نیاز برندهای ملی در استان ما، فرامرزی و بین‌المللی شدن است. به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از دبیرخانه دائمی همایش برندینگ، سید حسن حسینی گفت: بخش خصوصی خراسان رضوی در حوزه برندسازی قطعا […]

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اهمیت برندسازی در دنیای امروز گفت: امروز مهم‌ترین نیاز برندهای ملی در استان ما، فرامرزی و بین‌المللی شدن است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از دبیرخانه دائمی همایش برندینگ، سید حسن حسینی گفت: بخش خصوصی خراسان رضوی در حوزه برندسازی قطعا تلاش کرده اما شرایط به گونه‌ای است که تلاش این بخش به‌تنهایی کافی نیست، این برندها نیازمند فرامرزی و بین‌المللی شدن هستند؛ البته برخی از آنها در سطح بین‌المللی تلاش‌هایی داشته‌اند، مانند صنعت فرش ماشینی استان که امروز به‌چین صادرات دارد، در صورتی که کشور چین صادرکننده این نوع فرش به نقاط مختلف دنیاست.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه یک پای تجارت، تولید و صنعت در دهکده بزرگ جهانی وجود روابط بین‌المللی مطلوب است، تصریح کرد: با توجه به‌تحریم‌های پیش رو که بسیار جدی است، تلاش همکاران ما در این زمینه دچار مشکل شده است؛ با این‌وجود آنها در داخل کشور در حال تلاشند.

وی از راه‌اندازی تولید بدون کارخانه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین درخواست‌های برندها در کشور نام برد و گفت: سال گذشته در زمینه برندسازی و تولید بدون کارخانه از وزیر صنعت درخواست‌هایی داشتیم، موضوعی که در دنیا اتفاق افتاده و در سطح استان هم توسط برخی از صنایع به‌صورت چراغ خاموش در حال انجام است؛ زیرا موضوع راه‌اندازی تولید بدون کارخانه هنوز از سوی مسؤولان ابلاغ نشده است.

حسینی با اشاره به‌برگزاری همایش‌های برندینگ طی سال‌های گذشته در راستای تشویق برندسازی در استان اظهار کرد: انجمن مدیران صنایع در این زمینه با جدیت وارد عمل شده و سایر تشکل‌های این بخش هم از این موضوع حمایت می‌کنند، کسانی که در این همایش معرفی می‌شوند، تولیدکنندگان داخلی موفق در حوزه برندسازی هستند که راه موفقیت خود را برای سایر صنعتگران تعریف کرده و با گرد آمدن برندسازان و صنعتگران در این همایش باب همکاری باز می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی یکی دیگر از درخواست‌های برندهای ملی و در مجموع همه صنایع را جلوگیری دولت از تصمیمات و دستورالعمل‌های لحظه‌ای دانست و افزود: امروز با دستورالعمل‌های لحظه‌ای هیچ ثبات اقتصادی مشاهده نمی‌شود تا در بخش تولید خوش‌بین باشیم.

وی افزود: ما امروز بار دیگر با تحریم روبرو هستیم اما نقشه راهی نمی‌بینیم که شرایط پیش‌رو را پیش‌بینی کرده باشد و نشان دهد هر بخش چه کاری باید انجام دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: دولت باید از اخذ تصمیمات لحظه‌ای بپرهیزد به‌طور مثال در مسئله ارز باید از ابتدا تصمیم عاقلانه‌ای می‌گرفت و به‌جای اختصاص ارز برای واردات کالاهای غیرضرور مثل موبایل، ارز ۴۲۰۰ تومانی را بر اساس نیازهای هر صنعت و بخش تولید به مواداولیه موردنیاز این واحدها اختصاص می‌داد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: امروز بسیاری از تولیدکنندگان و برندهای ملی در استان در ثبت سفارش برای دریافت ارز دچار مشکل هستند و یا کالایی را در گذشته سفارش دادند و حال با گران شدن ارز آزاد در دریافت کالای سفارشی خود به‌مشکل برخورده‌اند.

وی یادآور شد: امیدواریم راه‌اندازی بازار ثانویه ارز که یک نیاز مهم در این زمینه بود، مشکلات تولیدکنندگان و صاحبان برند را در واردات مواد اولیه حل کند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=20118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.