• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
13

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن در بجنورد:از تعزیه خوانی به حال صنعت خسته شده ایم

  • کد خبر : 27309
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن در بجنورد:از تعزیه خوانی به حال صنعت خسته شده ایم

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: حال صنعت خوب نیست و از تعزیه خوانی هایی که به حال این بخش می شود، خسته شده ایم. به گزارش ایرنا حسن حسینی روز پنجشنبه در آیین تقدیر از فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی از مانع تراشی ها و پیشرفت کند […]

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: حال صنعت خوب نیست و از تعزیه خوانی هایی که به حال این بخش می شود، خسته شده ایم.

به گزارش ایرنا حسن حسینی روز پنجشنبه در آیین تقدیر از فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی از مانع تراشی ها و پیشرفت کند کارها در بخش اداری به خصوص بانکی انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه دریافت مجوزها و بروکراسی اداری در کشورمان بسیار سخت و زمانبر است.

وی با اشاره به شعار سال که رونق تولید نام گرفته گفت: باید پرسید برای این امر مهم تاکنون چه اقداماتی انجام داده ایم و دستگاه های مربوطه در انجام وظایف خود برای رونق تولید چه کرده اند و چه گرهی را گشوده اند.

حسینی با تاکید بر اینکه رونق تولید نیازمند نقشه راه است، اظهار داشت: آیا به روان سازی در این حوزه پرداخته ایم، در بخش تولید چه اتفاق تازه ای افتاده است و فعالان بخش صنعت و معدن چه بهره ای از آن برده اند.

وی خواسته ها و مطالبات بخش خصوصی در این حوزه را آسان سازی مسیر تولید و سرمایه گذاری، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با فساد اقتصادی و رانت خواری عنوان کرد و افزود: متاسفانه در این حوزه هنوز مشکلات فراوانی بر جای مانده است.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: متاسفانه هنوز در برخی از استان ها برای یک نامه به تهران سفر می کنند، مگر مسئولان محلی نمی توانند گره گشای کار باشند که مردم متحمل این همه سختی و هزینه باید بشوند.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی باید برای حوزه تولید شرایط ویژه ای دیده شود، گفت: نباید تصمیم گیری ها متمرکز و در تهران برای استان های مختلف کشور یک نسخه پیچیده شود، و در حالی که شرایط هر منطقه متفاوت است باید تصمیمات نیز در منطقه گرفته شود.

این مسئول دلایل پیشرفت کشورهای صنعتی را عدم تمرکزگرایی و توجه به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و ارتباط دادن آنها با حوزه صنعت دانست.

حسینی اظهار داشت: ما برای راه اندازی یک کارخانه سعی می کنیم بهترین ماشین آلات را از کشورهای خارجی خریداری کنیم اما هرگز به الگوی آنان در روند کارها توجه نکرده و از تجربیات آنان استفاده نمی کنیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=27309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.