• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
10

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در نشست کمیسیون جوانان خراسان رضوی مطرح کرد:اداره اقتصاد با بخشنامه های که هر لحظه تغییر میکند ،امکان پذیر نیست

  • کد خبر : 20908
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در نشست کمیسیون جوانان خراسان رضوی مطرح کرد:اداره اقتصاد با بخشنامه های که هر لحظه تغییر میکند ،امکان پذیر نیست

همزمان با هفته دولت نخستین نشست کارآفرینان جوان استان برای تشکیل کمیسیون جوانان خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد. در این نشست که با حضور پر شور جوانان کارآفرین بخش های صنعتی و معدنی برگزار شد، تولیدکنندگان برای ۳ سال نمایندگان خود را برای تشکیل کمیسیون فوق انتخاب کردند. *دولت واقعیتها را […]

همزمان با هفته دولت نخستین نشست کارآفرینان جوان استان برای تشکیل کمیسیون جوانان خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد.
در این نشست که با حضور پر شور جوانان کارآفرین بخش های صنعتی و معدنی برگزار شد، تولیدکنندگان برای ۳ سال نمایندگان خود را برای تشکیل کمیسیون فوق انتخاب کردند.
*دولت واقعیتها را کتمان نکند
در این نشست مهندس حسن حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان در سخنانی با تأکید بر ضرورت جوان گرایی در حوزه مدیریت کشور اظهار داشت: در بسیاری از کشورها شاهد جوان گرایی در حوزه مدیریت در بالاترین سطوح هستیم، اما در کشور ما این اتفاق نمی افتد.
وی با بیان این که حوزه اقتصادی کشور نیاز به جوان گرایی، نوگرایی و تحول دارد اظهار داشت: در همین چندماه اخیر انبوه بخشنامه ها و صدور مقررات لحظه ای امان تولیدکنندگان را بریده است، این نشان می دهد براساس برنامه حرکت نمی کنیم و دولت نیاز به خون تازه دارد.
وی اظهار داشت: فعالان بخش خصوصی از دولت انتظار دارند مردم و بخش خصوصی را از خود بدانند و واقعیت ها را به آنان بگویند.
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه دولتمردان باید سکان مدیریت حوزه اقتصادی کشور را به بخش خصوصی بسپارند تصریح کرد: متأسفانه بخش خصوصی از اختیارات لازم برخوردار نیست، این در حالی است که بخش خصوصی از توان و ظرفیتهای فراوانی برای عبور از شرایط سخت برخوردار است که بلا استفاده باقی مانده است.
وی اظهار داشت: ژن خوب کارآفرینانی هستند که با همه سختی ها و بدون رانت عاشقانه تولید و از اشتغال صیانت می کنند.
وی با گلایه از پمپاژ یاس و روحیه ناامیدی به جامعه اظهار داشت: به اذعان همه کارشناسان ظرفیتهای کشور برای عبور از مشکلات بسیار فراوان است، فقط مشکلات مدیریتی و نگاههای حزبی و سیاسی به مطالبات باعث شده که این ظرفیتها اجازه بروز پیدا نکند.
*ارز را به آنتالیا دادند، به تولید ندادند
در ادامه این نشست دکتر فیروز ابراهیمی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان هم در سخنانی با انتقاد صریح از نحوه مدیریت اقتصاد کشور اظهار داشت: سالهاست که شاهد عدم تغییر مناسب در حوزه مدیریتی دستگاههای کشور هستیم، این پست ها فقط بین افراد محدود جابه جا شده است و نتیجه آن این بوده است که مردم شاهد آن هستند، ظاهراً مدیران ارشد دولتی در کشور از قانون انرژی تبعیت میکنند، هیچگاه بازنشسته و یا برکنار نمی شوند بلکه از پستی به پست دیگر و از وزارتخانه ای به وزارت خانه ای دیگر منتقل میشوند.
وی گفت: کار به آنجا رسیده است که در مهمترین تشکلهای بخش خصوصی کشور مدیران بازنشسته دولتی حضور فعال دارند، مگر ما در کشور جوان متخصص کم داریم؟ چرا حرف از جوان گرایی می زنیم اما در عمل به آن اعتقاد نداریم.
وی به مشکلات ارزی اخیر تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: در شرایطی که تولید برای ادامه حیات خود به نقدینگی و ارز نیاز دارد، شاهدیم که ۲۰ میلیارد دلار منابع ارزی کشور تاراج شده است چرا؟
دکتر ابراهیمی تأکید کرد: در همین شرایط شاهد بودیم ارز را به مسافرانی که به آنتالیا و پاتایا رفتند دادند اما تولید کننده از ارز دولتی تقریباً محروم بود.
وی پیش فروش ۳۸ هزار سکه را نمونه دیگری از بی برنامگی ها عنوان کرد: ما مخالف سیاه نمایی هستیم اما جایی که منافع کشور در خطر است نباید تعارف کنیم.
وی با گرامیداشت هفته دولت خواستار استفاده از ظرفیت جوانان برای اداره کشور شد و گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت استان با چنین نگاهی کمیسیون جوانان را ایجاد نموده است.
وی صادرات یک میلیارد دلاری و رشد ۳۱درصدی صادرات غیرنفتی را در پنج ماهه اخیر و همچنین بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان پروانه جدید به بهره برداری رسیده طی همین مدت را دستاوردی بزرگ در استان دانست که ماحصل همراهی و تعامل بخشهای دولتی و خصوصی بوده است.
ابراهیمی به پمپاژ یاس در فضای مجازی و جامعه اشاره کرد و گفت، درست است که مشکلاتی داریم اما این سیاه نمایی ها و تزریق یأس به جامعه زیانی به مراتب بیشتر از تحریم های آمریکا دارد.
در این نشست همچنین ناصری معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سخنانی با تأکید بر تعامل با بخش خصوصی برای عبور از بحران اقتصادی اظهار داشت: در همین شرایط سخت شاهد افزایش سرمایه گذاری صنعتی در استان بوده ایم.
گفتنی است در این نشست علی حکیمیان، مژده قنبری، احد خوشرو، مهدی پیروزه پور، پوریا ترابی، جواد نیشابوری، احسان مصطفوی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و آرزو رجب پور، تکتم داوری به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره و ناصر غفران بعنوان بازرس کمیسیون جوانان خانه صنعت، معدن و تجارت استان انتخاب شدند

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=20908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.