• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7154اخبار امروز : 4
13

نایب رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران:فرجام برجام وضعیت اقتصادی کشور را بهتر می‌کند

  • کد خبر : 32672
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۴۱
نایب رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران:فرجام برجام وضعیت اقتصادی کشور را بهتر می‌کند

مشهد- ایرنا- یک فعال اقتصادی و عضو هیات رییسه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: به فرجام رسیدن برجام، چه در این دولت و چه در دولت بعدی، در هر مقطعی از زمان و در هر شرایطی تاثیرات مثبت زیادی بر اقتصاد کشور خواهد داشت. حسن حسینی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار […]

مشهد- ایرنا- یک فعال اقتصادی و عضو هیات رییسه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: به فرجام رسیدن برجام، چه در این دولت و چه در دولت بعدی، در هر مقطعی از زمان و در هر شرایطی تاثیرات مثبت زیادی بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

حسن حسینی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: داشتن تعامل و مراوده با دنیا یکی از ابزارهای اساسی در حوزه اقتصادی است و بدون آن نمی توان اقتصاد پویایی داشت.

وی خاطرنشان کرد: در زمان تصویب و اجرای برجام شاهد اتفاقات خوب و مثمرثمری در اقتصاد ایران به ویژه معیشت مردم بودیم همان طور که هنگام خروج آمریکا از برجام، تاثیر منفی آن را بر اقتصاد و معیشت مردم مشاهده کردیم و هنوز دامنه این تاثیرات ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در واقع خروج آمریکا از برجام و توقف اجرای مصوبات آن، یک تراژدی برای ایران رقم زد که نشانه های آن چند برابر شدن قیمت ارز، گرانی ها، کاهش درآمد و توان اقتصادی مردم و بسیاری از معضلات دیگر در اقتصاد کشور بود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ایران یکی از کشورهای دنیا است که باید وضعیت یا نسبت خود را با کشورهای پیرامونی مشخص کند که چه نوع ارتباط اقتصادی می تواند با آنها داشته باشد و بدون این ارتباط، اقتصاد ایران توانایی کافی برای رشد را نخواهد داشت.

حسینی اظهار داشت: همواره شاهد آثار سیاست بر اقتصاد کشور بوده ایم، سیاست همیشه بر حوزه اقتصاد کشور سایه انداخته و در واقع سیاسی شدن اقتصاد کشور مشکلاتی را برای مردم در پی داشته است.

عضو هیات رییسه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: آمریکایی ها اذعان کردند که پیروز برجام، ایران بوده و تیم مذاکره کننده آنچنان نکات ریزی را در برجام لحاظ کرده که بیشتر به نفع ایران بوده است، به همین دلیل نیز ترامپ برجام را به نفع آمریکا ندانست و از آن خارج شد.

حسینی اظهار داشت: تیم مذاکره کننده در موضوع برجام به خوبی از کشور دفاع کردند و اگر این افراد در پشت میز مذاکره با آمریکا نشستند به سبب برکات مقاومت مردم ایران بوده است و اکنون کسانی که از خروج آمریکا از برجام و توقف اجرای مصوبات آن متضرر شده اند، قشر متوسط رو به پایین کشور هستند که آثار آن در جامعه مشهود است و هیچ کس نمی تواند این موضوع را انکار کند.

وی بیان کرد: یکی از شاخص های توانمندی هر کشور، ارزش پول ملی است، زمانی که ارزش پول ملی یک کشور سقوط کند، مردم و دولت را فقیر می کند، مقایسه شرایط اقتصادی کنونی کشور با سالهای ۹۵ و ۹۶ و در زمان اجرای برجام، کاملا نتیجه کاهش ارزش پول ملی را نشان می دهد.

حسینی اضافه کرد: هرچند نمی توان تاثیر برخی مدیریتهای نادرست در حوزه اقتصادی بر کشور را پس از خروج آمریکا از برجام انکار کرد اما باید بپذیریم که توقف مصوبات برجام و تحریم ها عاملی موثری در بدتر شدن وضعیت اقتصادی کشور بوده و مانند ویروسی پیکره اقتصاد کشور را مریض و ضعیف کرده است.

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: یکی از مسوولان کشور چندی قبل اذعان کرد که ایران از بابت دور زدن تحریم ها ۴۰۰ میلیارد دلار متضرر شده است و حال آنکه این عدد می توانست اقتصاد کشور را زیرو رو کند و نباید براحتی از کنار این عددها گذشت.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.