• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
12

مجلس اجازه تفکیک بازرگانی از وزارت صمت و کشاورزی را نمی‌دهد

  • کد خبر : 15180
  • ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۹:۵۵
مجلس اجازه تفکیک بازرگانی از وزارت صمت و کشاورزی را نمی‌دهد

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد سخنان نوبخت مبنی بر تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صمت اعلام کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تفکیک بخش بازرگانی از دو وزارتخانه تولیدی مخالف است و مجلس اجازه شکل گیری تصمیم های مقطعی را نخواهد داد. سید جواد حسینی کیا دبیر […]

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد سخنان نوبخت مبنی بر تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صمت اعلام کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تفکیک بخش بازرگانی از دو وزارتخانه تولیدی مخالف است و مجلس اجازه شکل گیری تصمیم های مقطعی را نخواهد داد.

سید جواد حسینی کیا دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گقتگو با مقاومتی نیوز به صحبت های دیروز سخنگوی دولت واکنش نشان داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن عنوان کرد: بعد از گذشت چندین دهه توانستیم به سیاست واحد تجاری و صنعتی مناسبی دست پیدا کنیم و مدیریت تولید و تجارت را در اختیار یک مدیر ببینیم.

وی گفت: در سال های گذشته جدا بودن مدیریت این دو مجموعه از یکدیگر باعث کندی اجرای برنامه ها و بروکراسی های پیچیده برای تجارت محصولات اساسی شده بود.

مخالفت جدی کمیسیون صنایع مجلس با جدایی بخش بازرگانی از وزارت صمت

سید جواد حسینی کیا ادامه داد: به همین منظور کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بررسی این موضوع و رصد مشکلات صنعتی کشور تصمیم به مخالفت جدی با جدایی بخش بازرگانی از وزارت صنعت و معدن گرفت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت هم بیش از اندازه نباید در هر دوره خود را درگیر تفکیک و ادغام بخش بازرگانی از وزارتخانه های تولیدی نماید، بلکه برای رفع موانع و ایرادات باید با همین وضعیت برنامه ریزی انجام دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: پرونده تفکیک این وزارتخانه چند ماه گذشته از دستور کار مجلس کنار گذاشته شد و مجلس با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالفت کرده و اجازه جدایی این دو وزارتخانه را نیز نخواهد داد.

لزوم اصلاح ساختاری وزارت صنعت بعد از ادغام بخش بازرگانی در این وزارتخانه

نماینده مردم سنقر وکلیایی در مجلس شورای اسلامی در مورد نواقص موجود در وزارت صمت بعد از ادغام وزارت بازرگانی در این وزارتخانه هم گفت: بعد از ادغام بخش بازرگانی در وزارت صمت باید شرح وظایف وساختارهای این وزارتخانه در این راستا تغییر پیدا می کرد که متاسفانه این امر همچنان اتفاق نیوفتاده است.

وی ادامه داد: در چند جلسه ی گذشته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با وزیر صمت دیدار داشته و نسبت به این موضوع تذکراتی داده بودند که ایشان قول بر پیگیری این موضوع داده بودند.

حسینی کیا تصریح کرد: برای تکمیل پروسه ی ادغام بخش بازرگانی در وزارت صمت باید وزارت صمت سازمان ها و معاونین بخش خود را متناسب با وضعیت موجود وظایف خود را تغییر داده و اصلاحاتی صورت بگیرد.

نگاه غلط مسئولین دولت به امور کشور و تنظیم بازار

این نمانیده مجلس در واکنش به استدلال نوبخت در رابطه با وضعیت پیش آمده برای قیمت تخم مرغ در کشور و لزوم جدایی بخش بازرگانی از وزارت صمت و کشاورزی گفت: دولت نباید نگاه مقطعی به اینگونه موضوعات اساسی داشته باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به موفقیت های بخش کشاورزی در مثبت کردن تراز بازرگانی بخش کشاورزی و همچنین رشد تولیدات محصولات اساسی نباید با این جداسازی ها و نگاه های منطقی چنین دستاوردهایی را فدای واردات کنیم.

حسینی کیا تاکید کرد: در حال حاضر که وارداتی نیز برای تنظیم بازار تخم مرغ رخ داده است، قیمت هر شانه در حدود ۱۲۵۰۰ تومان تعیین شده است که از قیمت معمول آن ۳۰۰ الی ۴۰۰ تومان بالاتر می باشد و همین موضوع نشانگر وجود مافیای گسترده از واردات کنندگان است.

افزایش مشکلات توسعه صادرات با تفکیک وزارتخانه ها

نماینده مردم سنقر و کلیا در آخر عنوان کرد: برای توسعه ی صادرات نیازمند ساختار و وزارتخانه ی جدیدی نیستیم و باید مشکلات فعلی در بخش کشاورزی و صنعتی حل گردد.

حسینی کیا گفت: به عنوان مثال باید بازاریابی و قیمت گذاری و بسته بندی محصولات در هر حوزه به تناسب بازارهای هدف تغییر کند و برای حل این مشکلات نیاز به ساختار و وزارت خانه ی جدید نیست.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.