• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7156اخبار امروز : 5
11

خانه صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی با اتحادیه تجار جوان هرات تفاهم نامه امضا کردند ؛ آغاز فصلی جدید برای تجارت میان خراسان و هرات

  • کد خبر : 18306
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
خانه صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی با اتحادیه تجار جوان هرات تفاهم نامه امضا کردند ؛ آغاز فصلی جدید برای تجارت میان خراسان و هرات

محمدزبیر رحیمی، رئیس اتحادیه تاجران جوان هرات گفت: ۶۰ درصد جمعیت افغانستان را جوانان تشکیل می‌دهند و نگاه ویژه ما در بحث اشتغال این گروه بوده و از این بابت از همکاری و حمایت راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تقدیر و تشکر می‌کنم. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان […]

محمدزبیر رحیمی، رئیس اتحادیه تاجران جوان هرات گفت: ۶۰ درصد جمعیت افغانستان را جوانان تشکیل می‌دهند و نگاه ویژه ما در بحث اشتغال این گروه بوده و از این بابت از همکاری و حمایت راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تقدیر و تشکر می‌کنم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ایران و افغانستان به دنبال رشد صادرات، افزایش کیفیت محصولات صادراتی و مشارکت در پروژه‌های کیفی و مورد هدف هستند.راضیه علیرضایی در نشست مشترک میان فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و هرات و مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک میان اتحادیه تجار جوان هرات و خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، اظهار داشت: دوران مشارکت‌های تجاری در صورتی دوام می‌یابد که به کار مشترک در امر سرمایه‌گذاری توجه شود و امروز در حوزه اشتغال باید صنعت و سرمایه‌گذاری در ایران و افغانستان مورد حمایت قرار بگیرد.

وی افزود: افغانستان در حال حاضر پروژه‌های زیرساختی زیادی را در حال اجرا دارد و ایران به عنوان یکی از شرکا معتقد است که نوع نگاه‌ها باید در جهت توسعه صنعتی و تولید در دو کشور تغییر کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به عنوان مسئول گروه کاری سرمایه‌گذاری استان در کارگروه تولید و صادرات خراسان رضوی از سال گذشته اقدامات قابل توجهی را در حوزه ارتباطات بین‌الملل صورت داده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعاملات با عمان صورت پذیرفت و امسال نیز این تعاملات را با افغانستان داشته‌ایم و افغانستان هم همچون ایران به دنبال رشد صادرات، افزایش کیفیت محصولات صادراتی و مشارکت در پروژه‌های کیفی و مورد هدف بوده است و می‌خواهیم که بازار هدف با رونق بسیار خوبی همراه باشد و مدیریت این فعالیت را به خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی سپرده‌ایم.
علیرضایی تصریح کرد: امیدواریم که در حوزه تولید اهمیت بیشتری به موضوع بسیار مهم صادرات داده شود و می‌خواهیم که با افغانستان به عنوان یکی از کشورهای هدف صادرات و واردات مشترک خوبی را در کنار هم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه باید اهدافمان از پایه در قالب یک رفتار بُردبُرد ترسیم شود، تاکید کرد: به دستور مقام معظم رهبری و با تصمیمات دولت موظف به حمایت از کالای ایرانی هستیم و با تکیه بر توان دانشمندان و متخصصان ایرانی توسعه دانش فنی و دانشگاهی و تجهیزات صنعتی را در کشور داشته‌ایم و به افغانستانی‌ها پیشنهاد می‌دهیم که از این تجربیات در جهت توسعه صنعتی کشورشان استفاده کنند.
سیدحسن حسینی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، اظهار داشت: ایران و افغانستان دو کشور دوست و همسایه هستند و بیشترین صادرات ایران به افغانستان انجام می‌شود و نابرابری موجود در اختلاف بالای حجم صادرات و واردات میان این دو کشور بوده است.
وی افزود: افغانستان هم در صنایع زیادی شاخص بوده و در نظر داریم که همانگونه که صادرکننده خوبی به این کشور هستیم، واردکننده خوبی هم از این کشور باشیم.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه این مجموعه در جهت تعاملات دو سویه و چند سویه با مجموعه‌های مختلف داخلی و خارجی تلاش می‌کند، بیان کرد: خواسته ما از طرف‌های مقابل این است که این همکاری‌ها تنها در حد عقد قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری مشترک خلاصه نشود و این همکاری‌ها در عمل خلاصه نشود.
حسینی گفت: بیش از ۸۰ هزار واحد صنعتی در کل کشور فعال است و آماده هر نوع همکاری‌ای در جهت صادرات محصولات ایرانی از داخل یا خارج استان به افغانستان هستیم و متقابلاً همانگونه به رشد مالی خودمان توجه داریم به توسعه اقتصادی کشور دوست و همسایه هم توجه داریم.
فیروز ابراهیمی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، اظهار داشت: در سطح استان ۶ هزار واحد صنعتی و ۸۵۰ واحد معدنی داریم که زیر نظر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی فعالیت می‌کند.
وی افزود: خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تفاهم‌نامه‌های زیادی با مختلف داخلی و خارجی منعقد کرده است و آخرین مورد آن با اتحادیه تاجران جوان هرات بوده است.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه این مجموعه همه ساله رشد قابل توجهی را در صادرات محصولات تولیدی استان داشته است، گفت: در سال گذشته رشد ۱۵ درصدی صادرات از خراسان رضوی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن داشتیم و برای امسال هم رشد بیش از ۱۲ درصدی را به نسبت سال قبل پیش‌بینی شده است.
محمدزبیر رحیمی، رئیس اتحادیه تاجران جوان هرات، اظهار داشت: ۶۰ درصد جمعیت افغانستان را جوانان تشکیل می‌دهند و نگاه ویژه ما در بحث اشتغال این گروه بوده و از این بابت از همکاری و حمایت راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی افزود: مشهد و ایران خانه دوم افغانستانی‌ها هست و در این شهر و کشور احساس غربت نمی‌کنیم و در شرایطی که مردم افغانستان در ۵ دهه سختی‌های کشیدند تنها حامی آنها ایرانی‌ها بودند که از این بابت ایرانیان مهربان سپاگزارم.
رئیس اتحادیه تاجران جوان هرات با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های مشترک تاجران جوان ایران و افغانستان همه ساله برگزار می‌شود، گفت: امروز نسل جوان افغانستان در راستای گسترش و توسعه صادرات و تجارت گام برداشته است و در مسیر پیشرفت در این حوزه از تجربه بالای دوستان ایرانی‌ استفاده خواهیم کرد و در حال حاضر ۲۲۰ واحد صنعتی در شهر هرات افغانستان فعال است و در راستای گسترش صادرات و واردات آماده همکاری‌های فی ما بین با کشور دوست و همسایه ایران هستیم.
رحیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از طرفین قراردادها در دنیا با کم‌لطفی‌های خود به‌صورت یک طرفه و تنها در مسیر تحقق منافع خود گام برداشتند، اما خوشبختانه این موضوع در قراردادهای ایران و افغانستان وجود ندارد.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=18306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.