• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7158اخبار امروز : 7
15

خالقی در گفتگو با رادیو اقتصادعنوان کرد: توسعه صادرات درگرو محصول رقابتی

  • کد خبر : 13271
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۵۸
خالقی در گفتگو با رادیو اقتصادعنوان کرد: توسعه صادرات درگرو محصول رقابتی

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: برای توسعه صادرات قبل از هر موضوع مهم دیگری باید محصول رقابتی تولید کرد. آرمان خالقی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: کالای تولید داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت باید به نحوی باشد که بتواند با کالای مشابه در بازارهای بین المللی رقابت کند. وی […]

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: برای توسعه صادرات قبل از هر موضوع مهم دیگری باید محصول رقابتی تولید کرد.

آرمان خالقی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: کالای تولید داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت باید به نحوی باشد که بتواند با کالای مشابه در بازارهای بین المللی رقابت کند.

وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر هم رقابت و هم نوآوری در بازارهای جهانی بسیار سنگین و روز افزون شده است.

دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی گفت: برای بالا بردن قدرت رقابتی باید قیمت و بهای کالا در کشور به‌شدت کاهش پیدا کند.

وی افزود: تعدیل قیمت کالا مستلزم توجه به ملزومات اساسی مانند کاهش هزینه‌های تولید، تامین نیاز اولیه و اساسی تولیدکنندگان، پائین آوردن نرخ بهره بانکی تا حد ممکن، تغییر و اصلاح شیوه‌های مدیریتی و غیره است.

خالقی اظهارداشت: در حال حاضر کاهش قیمت بهای تمام شده و ارتقای کیفیت کالا مهمترین و اساسی‌ترین اقدام برای توسعه صادرات در کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر این جمله که حضور در بازارهای بین المللی باید مبتنی بازارشناسی، سلیقه شناسی و تحقیقات دقیق بازار باشد، گفت: شرایط ورود به بازارها امروز با توجه به نوع کالا و تولیدات بسیار متفاوت است و هرکشوری به اقتضای توان صادراتی، تولید و قدرت رقابتی باید استراتژی بازارخاص خود را طراحی کند.

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه با تصریح اینکه داشتن تولیدات صادراتی یک الزام برای ماندن در آینده اقتصاد دنیاست، افزود: هم اکنون سیاست های کشور حداقل در گفتار به این سمت و سو در حال حرکت است.

وی اضافه کرد: ایران باید از صادرات نفت خام، میعانات گازی و مواردی از این دست باید فاصله بگیرد و در جاده صادرات غیر نفتی و تولید کالا با ارزش افزوده بالا به سمت جلو گام بردارد.

خالقی در مورد خام فروشی گفت: اگر برنامه ریزی برای فرآوری منابع نفتی، محصولات معدنی، کشاورزی و غیره در کشور انجام شود بطور قطع و یقین ضریب توسعه اقتصادی کشور بالامی رود.

وی ضمن تاکید بر جلوگیری از توسعه خام فروشی در کشور افزود: برای تحقق پذیری چنین امر مهمی باید بستر فرآوری و تبدیل مواد خام به ارزش افزوده بالا به مدد فناوری های روز دنیا فراهم شود.

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهارداشت: خروج ارز از کشور، ایجاد ارزش افزوده، فعال سازی صنایع پائین دستی، اشتغال زایی، خلق ثروت و دیگر موارد از مزایای تبدیل مواد خام به محصول نهایی است.

وی در پایان با اشاره به این جمله که توسعه اقتصادی بسیاری از کشورهای صنعتی و تجاری دنیا به توسعه صادرات بستگی دارد، یادآورشد: ایجاد درآمدهای ارزی گسترده و افزایش درآمدهای سرانه، استفاده موثر و کارا از منابع اقتصادی، تخصیص بهینه منابع و افزایش شرایط رقابتی در اقتصاد کشور، افزایش ظرفیت های تولیدی و اشتغال و کمک به توسعه صنعتی و بهبود وضعیت تراز پرداخت های خارجی کشور و تقویت ارزش پول ملی از جمله مزایای مستقیم و جانبی سیاست توسعه صادرات است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.