• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
12

تفویض اختیارات بیشتر به خانه صنعت ، معدن و تجارت از تیرماه

  • کد خبر : 26268
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
تفویض اختیارات بیشتر به خانه صنعت ، معدن و تجارت از تیرماه

حسن حسینی در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره اقدام جدید وزارت صنعت درخصوص واگذاری برخی از اختیارات خود به تشکل‌ها و نهادهای ذیربط اظهار کرد: خوشبختانه وزارت صنایع تصمیم گرفته از تیر ماه یکسری از اختیارات خود را به اصناف و تشکل‌ها و خانه صنعت و معدن ایران بدهد که این اقدام […]

حسن حسینی در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره اقدام جدید وزارت صنعت درخصوص واگذاری برخی از اختیارات خود به تشکل‌ها و نهادهای ذیربط اظهار کرد: خوشبختانه وزارت صنایع تصمیم گرفته از تیر ماه یکسری از اختیارات خود را به اصناف و تشکل‌ها و خانه صنعت و معدن ایران بدهد که این اقدام منجر به انسجام فعالیت‌های هر بخش و رسیدگی بیشتر به کارها خواهد شد.

حسینی با اشاره به مشکلات موجود در واحدهای تولیدی، قوانین خلق‌الساعه را مهم‌ترین چالش موجود دانست و گفت: اختصاص ارز ۴۲۰۰تومانی از جمله قوانینی بود که دولت با وجود دریافت انتقادات بسیار از سمت کارشناسان و فعالان اقتصادی، بعد از یک سال هدر رفت منابع به اشتباه بودن این سیاست پی برد.

نائب رییس خانه صنعت و معدن ایران به دیگر مشکلات واحد‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: افزایش بهره بانکی یکی از دغدغه‌های مهم واحد‌های تولیدی است که سال به سال هم افزایش می‌یابد و به کوهی از بدهی و کمبود نقدینگی تبدیل شده است؛ اگر تولید را یکی از راه‌های نجات و توسعه کشور می‌دانند که نباید تا این حد جلوی راه آن سنگ‌اندازی کنند.

او ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که اگرچه قرار بود تا خرداد ماه سال گذشته برطرف شود اما همچنان واحد‌های تولیدی با این معضل دست‌و پنجه نرم می‌کنند.

حسینی با انتقاد از بی‌ثباتی در اقتصاد خاطرنشان کرد: بخش خصوصی که سربازان دولت در این شرایط جنگ اقتصادی هستند حداقل باید در کشور خود از ثبات برخوردار باشند نه این که هر روز با قیمت‌های جدید روبه و شود.

نائب رییس خانه صنعت و معدن ایران در پایان گفت: نامگذاری هوشمندانه امسال با نام رونق تولید و اختصاص نام‌های اقتصادی بر سال‌ها نشان از این دارد که رهبر معظم انقلاب اهمیت ویژه‌ای برای حمایت از تولید قائل هستند، اما آن‌ چه که در واقعیت اتفاق می‌افتد افزایش مشکلات تولید است و از این رو باید مسئولان دولتی متناسب با شعار هر سال بسته حمایتی و راهکار به خصوصی ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=26268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.