• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
14

مستند سمفوني زاينده رود رونمايي شد/ سهل آبادي: نگاه هاي مادي گرايانه مانع جوشش چشمه های علم و هنر است

  • کد خبر : 16996
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۵:۱۴
مستند سمفوني زاينده رود رونمايي شد/ سهل آبادي: نگاه هاي مادي گرايانه مانع جوشش چشمه های علم و هنر است

فيلم مستند سمفوني زاينده رود با حضور رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران، مدير شبكه مستند سيما، مديران سازمان ها و نهادهاي دولتي و جمعي از سينماگران و هنرمندان اصفهان رونمايي شد. به گزارش بازنيوز، سيد عبدالوهاب سهل آبادي در آيين كه به همت دفتر تخصصي سينما، شبكه مستندسيماو موسسه تنظيم و نشر امام خميني(ره)برگزار […]

فيلم مستند سمفوني زاينده رود با حضور رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران، مدير شبكه مستند سيما، مديران سازمان ها و نهادهاي دولتي و جمعي از سينماگران و هنرمندان اصفهان رونمايي شد.
به گزارش بازنيوز، سيد عبدالوهاب سهل آبادي در آيين كه به همت دفتر تخصصي سينما، شبكه مستندسيماو موسسه تنظيم و نشر امام خميني(ره)برگزار شد، گفت: خداوند متعال را شاكرم كه امروز توفيق يافتم در جمع هنرمندان و فرهيختگان اصفهان حضور يابم، حمايت از هنر و هنرمندان از وظايف ذاتي مديراني است كه در اصفهان به عنوان يكي از مهمترين مراكز تاريخ و هنر دنيا حضور دارند.ذات هنر با مفهوم خیر و نیکی، یکی است. قبل از عصر جدید، هنر بسیار فراتر از هنرهای زیبا تفسیر می‌شد. هنر گفت‌وگو، هنر معاشرت، هنر زندگی مسالمت‌آمیز، هنر زندگی بدون کینه و هر کار بی‌عیبی هنر است.هنرمندی می‌خواهد به معنای جهان و عمق جهان برسد. علاوه بر اینکه هنر به همه جان می‌دهد، این هنرمند است که رودخانه را، کوه‌ها را، بلبل را، شمع را و پروانه را به سخن وا می‌دارد.
وي با گلايه از عدم حمايت سازمان هاي دولتي از بازسازي و راه اندازي مجدد مجموعه فرشچيان گفت:متاسفانه هنوز نگاه مادي بر هنر حاكم است و بزرگاني مانند تاج، ارحام صدر وكسايي در محاق اين نگاه، اندك اندك به فراموشي سپرده مي شوند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت زاينده رود گفت: در سخنراني هاي مختلف به صراحت گفته ام زاينده رود قرباني نابخردي مديراني شد كه بدون هيچ گونه آينده نگري و نگاه كارشناسانه درباره استفاده از منابع اين موهبت الهي تصميم گيري كردند.
وي تاكيد كرد: همه دولت ها،از دولت پنجم تا دهم در وضعيت كنوني مقصر هستند واميدوارم با تلاش هاي استاندار اصفهان و تامين مالي بودجه تونل سوم كهرنگ توسط مجتمع فولاد مباركه به زودي شاهد زنده شدن دوباره اين رودخانه باشيم.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.