• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
12

در نشست هیات مدیره خانه صنعت معدن وتجارت خراسان رضوی با سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری ومدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی مطرح شد؛واحدهای تولیدی از یارانه ۲۴ میلیارد سود تسهیلات برخوردار می شوند

  • کد خبر : 13930
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
در نشست هیات مدیره خانه صنعت معدن وتجارت خراسان رضوی با سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری ومدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی مطرح شد؛واحدهای تولیدی از یارانه ۲۴ میلیارد سود تسهیلات برخوردار می شوند

در نشست هیات مدیره خانه صنعت معدن وتجارت استان با سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری ومدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی چگونگی بهبود فضای کسب و کار و توسعه سرمایه گذاری بررسی شد . به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی، در این نشست دکتر رسولیان در سخنانی […]

در نشست هیات مدیره خانه صنعت معدن وتجارت استان با سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری ومدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی چگونگی بهبود فضای کسب و کار و توسعه سرمایه گذاری بررسی شد .

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی، در این نشست دکتر رسولیان در سخنانی با بیان این که ازمحل یارانه سود ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسعه شاخص های اقتصادی، معادل ۲۴۰ میلیارد ریال به دستگاههای اقتصادی استان ابلاغ شده است گفت : با مشارکت تشکلهای اقتصادی وخانه صنعت معدن و تجارت استان، واحدهای تولیدی واجد شرایط را از این یارانه برخوردار می شوند .

وی درادامه با اشاره به لزوم توسعه بازار اوراق بهاداردر استان اظهارداشت : این بازار می تواند بخش عمده ای از سرمایه های خرد را وارد بخش های مولد نماید.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و استانداری خراسان رضوی با اشاره به حجم ۶۳ هزار میلیارد تومانی منابع بانکی استان و نیز منابع بانکی مازاد تصریح کرد : برای بهبود روند سرمایه گذاری در حال ایجاد سامانه الکترونیکی سرمایه گذاری هستیم .

وی خواستار مشارکت بیشتر تشکلها و بخصوص خانه صنعت معدن و تجارت استان در تجهیز سرمایه و بهبود روند سرمایه گذاری در استان شد و اظهارداشت: خانه صنعت معدن و تجارت استان درحوزه های شناسایی واحدهای توانمند صنعتی و معدنی برای حمایت دولتی ، چگونگی تشویق سرمایه گذاران ،حل مشکلات سرمایه گذاران بزرگ ،تعیین اولویتهای سرمایه گذاری در استان ، رفع مشکل معدنکاران و بهینه سازی مصرف آب کمک موثری می تواند به مدیریت استان نماید .

وی در ادامه با بیان این که فضای کسب و کار و صادرات استان در چند ماه گذشته در مسیر بهبود قرار گرفته است ، ادامه داد : برای تحقق برنامه اشتغال استان باید به سمت سرمایه گذاری و بازارهای جدید حرکت کنیم .

دکترعلی رسولیان همچنین گفت: آیین نامه اجرایی برنامه اشتغال فراگیر کشور به استان ابلاغ و در کارگروه اشتغال استان تعیین تکلیف شده است.
وی گفت: بر اساس این برنامه سهم خراسان رضوی از تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی برنامه اشتغال فراگیر ۱۸هزار و ۴۸۶ میلیارد ریال می باشد.

در این نشست مهندس حسن حسینی رییس خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی هم در سخنانی با بیان این که دستگاههای اجرایی می توانند بخش عمده ای از گره های موجود در حوزه کسب وکار را باز کنند ، ادامه داد: امیدواریم در ارزیابی مدیران دستگاههای اجرایی نظرات بخش خصوصی نیز لحاظ شود، زیرا با وجود همه تلاشها وضعیت عمومی کسب وکار نامساعد است .

وی ادامه داد : از انجاییکه بسیاری از مشکلات در کشور با عزم جدی مسولان ظرف مدت کوتاهی رفع شده است ، چالش های تولید نیز با عزم فراگیر مسوولان قابل حل است.

دکتر ابراهیمی دبیر کل خانه صنعت معدن و تجارت هم در این نشست با اشاره به صدور کارتهای کار افرینی برای واحدهای خوش نام و پیشروی استان ، خواستارحمایت و برنامه ریزی استانداری و دستگاههای ذیربط از دارندگان این کارتها شد .

وی در ادامه با اشاره به پیگیری های دو ساله برای عضویت در ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان تصریح کرد : جای تشکل فراگیری چون خانه صنعت معدن و تجارت در این ستاد و کارگروه مهم استان خالی است .

وی در ادامه از تلاش این تشکل برای توسعه تجارت خارجی استان با محوریت صادرات کالاهای ایرانی خبر داد.

در ادامه این جلسه سپس اعضای هیات مدیره نظرات خود را به شرح زیرمطرح نمودند
🔺 دکتر استادی : بازار سنتی صادراتی دیگر پاسخگویی تولید رقابتی استان نیست زیرا بازدهی ندارد، باید برای محصولات استان به فکر بازارهای جدید بود.
🔺مهندس نوفرستی : روند سرمایه گذاری های جدید بهینه نیست ، برای جلوگیری از اتلاف سرمایه ها بایستی اولویتهای سرمایه گذاری به روز شود.
🔺 مهندس باقری :یارانه ها و حمایتها بایستی به سمت صادرات محصولات استان و عرضه کالا در کشورهای هدف تغییر کند؛صنعت نیازمند حمایت پس از سرمایه گذاری است
🔺 مهندس تیموری :بجای ایجاد واحدهای جدید باید واحدهای موفق موجود را مورد حمایت قرار دهیم
🔺مهندس حسین زاده : ترکیب شورای معادن دولتی است ، جای تشکلهای تخصصی بخش خصوصی در این شورا خالی است..

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.