• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 7208اخبار امروز : 5
15

در نشست رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت با مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان مطرح شد: موفقیت در اقتصاد آینده برمبنای جوان محوری، آموزش و ورود به عرصه بین الملل

  • کد خبر : 31288
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۳۱
در نشست رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت با مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان مطرح شد:  موفقیت در اقتصاد آینده برمبنای جوان محوری، آموزش و ورود به عرصه بین الملل

در نشست رئیس خانه صنعت ، معدن وتجارت ایران با مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان،رئیس و اعضای جی سی آی (JCI)در ایران و جوانان فعال در حوزه استارتاپ و ایده پردازی در اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن ، لزوم برنامه ریزی برای تشکیل اتاق جوانان،  آموزش و ورود جوانان به فعالیت اقتصادی […]

در نشست رئیس خانه صنعت ، معدن وتجارت ایران با مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان،رئیس و اعضای جی سی آی (JCI)در ایران و جوانان فعال در حوزه استارتاپ و ایده پردازی در اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن ، لزوم برنامه ریزی برای تشکیل اتاق جوانان،  آموزش و ورود جوانان به فعالیت اقتصادی براساس چشم انداز اقتصاد آینده و تعامل ورزش و صنعت در عرصه شهرک های صنعتی اصفهان مطرح گردید.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صمت استان اصفهان با ابراز خرسندی از حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در خانه صمت، لزوم تعامل صنعتگران با سازمان ورزش و جوانان را مطرح کرد و افزود: با هدف تشکیل و تقویت تیم های ورزشی در سطح شهرک های صنعتی، ارتقای سلامتی و روحیه کارو کارآفرینی، برگزاری رویدادهایی برای آموزش و کسب تجربه جوانان بمنظور ورودی موفق به فعالیت های اقتصادی را باید دنبال کنیم.

رئیس خانه صمت ایران با سابقه فعالیت گسترده در اتاق بازرگانی، از اجرای رویدادهای متعددی با عنوان ” در مسیر موفقیت” در اتاق بازرگانی دوره هشتم اصفهان صحبت کرد و افزود: اتفاقات بسیار ارزشمندی در اتاق اصفهان افتاد که ازجمله برگزاری رویدادهای استارتاپی و ایده پردازی، کلاس های آموزشی مختلف و مشاوره های اقتصادی به جوانان بود.

سهل آبادی در تشریح بازتاب فعالیت جوانان در اتاق اصفهان و گزارش کار آنها، از رتبه برتر اتاق اصفهان در کشور و رتبه دوم در بین اتاق های دنیا در دوره گذشته خبر داد و افزود: در ادامه این اقدامات به استرالیا دعوت شدیم و اتاق اصفهان بدلیل تفوق پتانسیل جوانان، در رده ۴ اتاق برتر دنیا شناخته شد.

وی با بیان این نگرش که به همراهی جوانان، کارهای بزرگی را می توان در کشور نهادینه ساخت، تقویت روحیه کارآفرینی در جوانان را با این هدف که بدانند در ۴ سال آینده چه جایگاهی خواهند داشت، عنوان کرد و افزود: در نتیجه این اقدامات در دوره گذشته، وانتخابات اتاق اصفهان، با این شعار که “اتاق برای همه و همه برای نجات اقتصاد ایران”، بسترهای خوبی را در اتاق بازرگانی فراهم کردیم. ولی در دوره جدید، محور فعالیت اتاق صرفا برمبنای گردش مالی فوق العاده معدود فعالان اقتصادی تعیین می گردد و قشرهای مختلف راهی به اتاق بازرگانی اصفهان ندارند.

سهل آبادی با اشاره به اینکه در حوزه جوانان و بین الملل که مهمترین رکن آینده اقتصادی کشور است و ما جایگاه قابل تعریفی نداریم، گفت: اگر امروز بتوانیم، جایگاهی را برای جوانان خود تعریف کنیم، قدرمسلم در آینده می توانیم بسیاری از مشکلات کشور را حل کنیم.

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت کشور به جایگاه اصفهان در کشور و سرآمد بودن استان در دفاع مقدس با بیشترین شهید و جانباز، کمترین اسیر، همزیستی ادیان مختلف، گستره فعالیت های صنعتی و حمایت هایی که این استان در همه برهه ها از کشور داشته است، پردخت و خواهان همکاری اداره ورزش و جوانان برای استقرار نمایندگی جی سی آی در اصفهان با حضور و مشارکت همه مدیران کل ورزش و جوانان در سطح کشور، به لحاظ تقویت روابط  بین الملل و پتانسیلی که می تواند برای کل کشور داشته باشد، گردید.

عبدالوهاب سهل آبادی به نقش صنایع و موفقیت آنها در تشکیل تیم های ورزشی و لیگ ها اشاره کرد و گفت: بجای آنکه دنبال یک تیم در کارخانه باشیم، باید به تشکیل تیم ورزشی از یک شهرک صنعتی و انجمن های همگن صنعتی مثل انجمن نساجی، ریخته گری و رسته های صنعتی مختلف باشیم. وی تعامل سازمان ورزش و جوانان با صنعتگران را گامی به سوی موفقیت در ورزش و روحیه نشاط و سلامتی در محیط های صنعتی دانست.

امیر کشانی، با صحبت از رویدادهای مختلف ایده پردازی، نمایشگاهی، جذب سرمایه گذار و اقداماتی که بمنظور ایجاد آمادگی و آینده نگری در اتاق دوره قبل برگزار شد و گام هایی که برای تشکیل اتاق جوانان برداشته شد، فعالیت در جی سی آی بویژه در کشورهای اروپایی را همگام با اقدامات اتاق جوانان عنوان کرد. وی افزود: اعضای جی سی آی، در گروه سنی ۱۸ تا۴۰ سال می توانند در اجلاس های سالیانه اقتصادی بین المللی شرکت کنند. وی حضور نمایندگی این سازمان در اصفهان را بعنوان میکروفون کوچکی در مجامع بین المللی نامید که علیرغم فرصت هایی که برای ما فراهم می کند، بهره ای نمی بریم.

کشانی با ابراز قدردانی از رویکرد جوان محور رئیس خانه صنعت و معدن که در دوره قبل نیز عهده دار ریاست اتاق بود و  پتانسیل های فراوانی که برای ورود استارتاپ ها و جوانان به فعالیت اقتصادی فراهم ساخت، گفت: سازمان جی سی آی، یک تشکل ۵ قاره ایست که تازه وارد ایران شده  و اصفهان می تواند بعنوان پرچمدار آن در سطح بین الملل، ملی و محلی میزبان فعالیت های مختلف باشد.

رئیس جی سی ای در ایران نیز  در این نشست، به حمایت رسمی مقامات کشورها از جی سی آی اشاره کرد و گفت: شعار این نهاد تربیت رهبران آینده است. در این سازمان، اعضا مراحل مدیریت و رهبری را فرا می گیرند و اگر در ایران از آن غافل باشیم، بزودی با بحران مدیریت و رهبران خبره روبرو خواهیم شد

مشکاتی، افزود این نهاد با ۱۲۵ کشور عضو ازجمله آلمان، فرصتی برای برقراری ارتباط دوستانه و بهره مندی از ظرفیت کشورهای پیشرفته، حضور در کنفرانس های جهانی و معرفی کشورمان است، البته به شرط آنکه تقویت شود و بتواند مورد پذیرش و تعامل قرار گیرد. وی اتاق بازرگانی را بستر مناسبی برای شناسایی این نهاد و عضویت افراد ۱۸ تا ۴۰ سال بعنوان یک لیبل بین المللی دانست.

محمد اقارب پرست، عضو خانه صنعت و معدن استان با اشاره جهش رشد جمعیت در چند دهه گذشته و جمعیت جوان کشور، عدم برنامه ریزی در بهره مندی از نسل جوان کشور را آسیبی زیانبار عنوان کرد و افزود: مهاجرت گسترده جوانان و نخبه ها، نوعی فرصت سوزی در کشور ما بود.

محمد طباطبایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز با استقبال از فعالیت جی سی آی در اصفهان، آن را نتیجه شایستگی ها و توانمندی استان اصفهان دانست و گفت: بمنظور نهادینه سازی این سازمان در کشور باید کارهایی ازجمله فعالیت های رسانه ای انجام شود و با راه اندازی دفتر اصلی جی سی آی نیز در اصفهان، گسترش فعالیت آن به دیگر استان ها تحقق یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان با بیان آنکه فعالیت های ورزشی بر فعالیت جوانان سایه افکنده، یادآور شد: اخیرا سعی شده تا رویکردها نسبت به جوانان تلطیف گردد و برنامه ریزی در سازمان باتوجه به جوانان صورت گیرد.

طباطبایی با ابراز تاسف از اینکه در بین مدیران استانی، فعالیت و جایگاه جی سی آی ناشناخته است و اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد، وجود ظرفیت های مختلف در مناطق مختلف کشور را مطرح کرد و پیشنهاد کرد: مستندی از فعالیت های این نهاد و احتزاز پرچم کشورمان در بین ۱۲۵ کشور دنیا تهیه و پخش شود. وی گفت: حضور در این جریان کم از المپیک نیست و جوانان می توانند در قالب اتاق به کشورهای دیگر سفر کنند و ایده های جدید بگیرند یا ایده های خود را مطرح نمایند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، گفت: مطرح شدن جی سی آی در رسالت وزارت ورزش نیست ولی با فرهنگ سازی و رسانه ای شدن موضوع در سطح ملی، نمایندگی آن را در استان های دیگر با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان با محوریت اصفهان فعال سازید.

وی با اذعان به اینکه حتی در بدترین شرایط اقتصادی کشور، می توان ایفای نقش کرد و نقش محوری در تحقق جهش تولید داشت، بیان کرد: ورود اتاق بازرگانی به این عرصه می تواند رشد و حرکت بهتر چرخ اقتصاد را فراهم سازد.

طباطبایی با این وعده که در این زمینه همراهی لازم را خواهد کرد، گفت: استان اصفهان بعنوان استان معین کشور و سرشار از خلاقیت، ایثار و عشق، در کمک به استان های دیگر پیشتاز بوده و در این طرح نیز در زمانی که بعنوان یک طرح ملی مطرح و تایید گردد، می تواند پیشران برنامه های ارزشمندی در کشور باشد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=31288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.