• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
7

معاون وزیر: یک میلیارد دلار تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شهرک ها و صنایع کوچک قرار می گیرد

  • کد خبر : 16704
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۵:۳۷
معاون وزیر: یک میلیارد دلار تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شهرک ها و صنایع کوچک قرار می گیرد

به گزارش ایرنا، صادق نجفی رور پنجشنبه در آیین بهره برداری از مرحله نخست شرکت گونی بافی و نیز کلنگ زنی مرحله دوم این طرح در مراغه اظهار کرد: با راه اندازی مرحله نخست این مجموعه با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال برای ۷۰ نفر اشتغالزایی شد و با تکمیل مرحله دوم آن با اعتبار ۱۹۰ […]

به گزارش ایرنا، صادق نجفی رور پنجشنبه در آیین بهره برداری از مرحله نخست شرکت گونی بافی و نیز کلنگ زنی مرحله دوم این طرح در مراغه اظهار کرد: با راه اندازی مرحله نخست این مجموعه با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال برای ۷۰ نفر اشتغالزایی شد و با تکمیل مرحله دوم آن با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال برای ۱۰۰ نفر دیگر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
وی با تاکید بر این که وحدت مردم و مسئولان رمز موفقیت است، گفت: باید مدیران در کنار استفاده از سرمایه، فناوری و تجربه خارجی، ظرفیت های داخلی را نیز در راستای ایجاد شغل مورد توجه قرار دهند.
نجفی افزود: بر اساس آمار و ارقام موجود، کارهای خوبی در زمینه صنعت و معدن آغاز شده و در استان آذربایجان ‌شرقی اقدامات مفیدی در حوزه ‌های مختلف انجام گرفته و در دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات و کارشکنی‌ های استکبار جهانی و آمریکا، بیش از هفت میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری خارجی جذب شده است.
وی اضافه کرد: بالای ۹۰ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد که تعداد آنها بیش از ۸۰ هزار واحد صنعتی است و افزون بر ۴۱ هزار واحد آن در شهرک‌ های صنعتی مستقر هستند.
مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه ایجاد و توسعه نواحی صنعتی در دهستان‌ ها در دستور کار قرار دارد، تشریح کرد: در حوزه صنایع، برای ایجاد، نوسازی و افزایش ظرفیت ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد مطالعه و بررسی‌ های لازم انجام گرفته است که با محقق شدن آن، امکان ایجاد ۳۹۲ هزار شغل در این حوزه وجود دارد.
نجفی خاطرنشان کرد: حلقه‌های مفقوده ‌ای در حوزه صنعت و معدن وجود دارد و تا زمانی که این حلقه‌ ها به یکدیگر متصل نشوند، نمی‌ توانیم به وضعیت مطلوب دست یابیم.
وی تأکید کرد: سیاست استفاده از تولید داخلی باید به یک نهضت عمومی تبدیل شود که همگی برای ایجاد این نهضت وظیفه داریم و در حوزه رسانه ‌ای با دستور مقام معظم رهبری، کارهای خوبی برای معرفی و حمایت از تولید داخلی صورت گرفته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با تمام وجود در کنار تولید کنندگان هستیم و باید برنامه‌ ریزی‌ های کافی صورت بگیرد تا بازارهای داخلی و خارجی را در اختیار خود داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.