• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

قائم‌مقام بانک مرکزی در گفتگو با مهر؛ شرایط هنوز برای تک‌نرخی شدن ارز مهیا نیست/پای ملاحظات در میان است

  • کد خبر : 12962
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۶:۳۹
قائم‌مقام بانک مرکزی در گفتگو با مهر؛ شرایط هنوز برای تک‌نرخی شدن ارز مهیا نیست/پای ملاحظات در میان است

قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه باید حساسیت‌ها در حوزه اقتصاد کلان و اوضاع بین‌المللی برای یکسان‌سازی نرخ ارز، لحاظ شود گفت:ملاحظاتی وجود دارد که ناگزیریم رعایت کنیم. اکبر کمیجانی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که قیمت نفت و سهم درآمدهای نفتی در بودجه سال ۹۷ کل کشور کاهش […]

قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه باید حساسیت‌ها در حوزه اقتصاد کلان و اوضاع بین‌المللی برای یکسان‌سازی نرخ ارز، لحاظ شود گفت:ملاحظاتی وجود دارد که ناگزیریم رعایت کنیم.

اکبر کمیجانی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که قیمت نفت و سهم درآمدهای نفتی در بودجه سال ۹۷ کل کشور کاهش یافته و بسیاری نگران کاهش درآمدهای ارزی دولت و به تبع آن تعویق یکسان سازی نرخ ارز هستند، گفت: این موضوع بسیار مهمی است و در راستای اصلاح قیمتها و احیانا جلوگیری از برخی اختلال قیمتی که ارز دونرخی در نظام قیمتی ایجاد می‌کند، از موضوعات اولویت‌دار بانک مرکزی است.

قائم‌مقام بانک مرکزی افزود: البته باید این ملاحظه را هم در نظر داشت که مجموعه شرایط اقتصاد کلان و اوضاع بین‌المللی ایران،باید  در یک وضعیت اطمینان بخشی قرار داشته باشد تا وقتی که به سمت نرخ ارز واحد حرکت می‌کنیم، اطمینان از ماندگاری و پایداری آن وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در غیر این صورت اگر این حساسیت‌های مورد نظر، به طور جدی لحاظ نشده و یکسان‌سازی نرخ ارز صورت گیرد؛ این تعادل به هم می‌خورد و مشکل‌ساز می‌شود.

کمیجانی ادامه داد: بالاخره ملاحظاتی هست که ناگزیر هستیم در فرآیند یکسان‌سازی نرخ ارز به آن توجه کنیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=12962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.