• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
13

تعرفه واردات شیرینی و شکلات ایرانی به اوراسیا صفر می‌شود

  • کد خبر : 13537
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۱۲
تعرفه واردات شیرینی و شکلات ایرانی به اوراسیا صفر می‌شود

معاون وزیر صنعت گفت: پس از جلسات متعدد با کشورهای اوراسیا توانستیم تعرفه وارداتی محصولات بیسکوییت و شکلات ایرانی به کشورهای مذکور را به صفر برسانیم. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، مجتبی خسروتاج، رئیس کل سازمان توسعه تجارت در دومین جلسه میز صادرات شیرینی و شکلات با اشاره به مراحل پایانی […]

معاون وزیر صنعت گفت: پس از جلسات متعدد با کشورهای اوراسیا توانستیم تعرفه وارداتی محصولات بیسکوییت و شکلات ایرانی به کشورهای مذکور را به صفر برسانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، مجتبی خسروتاج، رئیس کل سازمان توسعه تجارت در دومین جلسه میز صادرات شیرینی و شکلات با اشاره به مراحل پایانی مذاکرات با اتحادیه اوراسیا(روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان)، اظهار داشت: امیدواریم صادرکنندگان در آینده نزدیک بتوانند از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند.

در ادامه این نشست، صادرکنندگان بخش خصوصی گزارشی درخصوص وضعیت صادرات محصولات شیرینی، شکلات و فرآورده‌های غلات، مشکلات موجود در صادرات این محصولات را مطرح و از جمله موانعی که در مسیر تولید و صادرات محصولات شیرینی و شکلات، به ورود موقت مواد اولیه، بخصوص شکر، استرداد مالیات بر ارزش افزوده برای صادرکنندگان و حمل و نقل دریایی برای بازارهای بالقوه نظیر عمان اشاره کردند.

گفتنی است علیرغم رشد و تراز تجاری مثبت در صادرات محصولات شیرینی و شکلات طی سال‌های اخیر، به دلیل وجود ظرفیت خالی در بخش تولید، ارزش صادرات این محصولات در بازه ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون دلار بوده است که با برنامه‌ریزی جهت تکمیل ظرفیت‌های خالی، تسهیل ورود موقت مواد اولیه و همچنین انعقاد توافقنامه‌های تجارت ترجیحی با بازارهای هدف می‌توان به هدف ۱ میلیارد دلار صادرات در سال رسید.

در این نشست مقرر شد بخش خصوصی با همکاری انجمن صنفی صنایع بیسکوییت، شیرینی و شکلات درخواست‌های خود را به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال نمایند تا در کمیته کارشناسی شورای‌عالی صادرات به‌ منظور تسهیل ورود موقت مواد اولیه، اقدامات لازم صورت پذیرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.