• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 7194اخبار امروز : 0
14

شفافیت شبکه توزیع،جلوی قاچاق را می‌گیرد

  • کد خبر : 19539
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
شفافیت شبکه توزیع،جلوی قاچاق را می‌گیرد

آرمان خالقی قائم مقام دبیر کل خانه صنعت معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برای هر کالای که در کشور،نیاز و تقاضا وجود داشته باشد،واردات چه از طریق مبادی قانونی و چه از طریق مبادی غیر قانونی صورت می‌گیرد. وی افزود: باید توجه داشت که هیچ […]

آرمان خالقی قائم مقام دبیر کل خانه صنعت معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برای هر کالای که در کشور،نیاز و تقاضا وجود داشته باشد،واردات چه از طریق مبادی قانونی و چه از طریق مبادی غیر قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: باید توجه داشت که هیچ کالایی به صورت مستقیم از مبادی ورودی به دست مردم نمی رسد بلکه این اقدام از طریق کانال‌های توزیع در کشور رخ می‌دهد.

خالقی تأکید کرد: مشکل اصلی آنجاست که نظام توزیع ما در کشور به درستی تجهیز نشده و شفافیتی در این نظام وجود ندارد تا به دولت اجازه رصد همه موارد خرید و فروش در بازار را بدهد.

قائم مقام دبیر کل خانه صنعت معدن و تجارت ایران ابراز کرد:قانون و تمامی کارهای کارشناسی مورد نیاز برای شفاف سازی شبکه توزیع در مجلس شورای اسلامی آماده شده و در انتظار تصویب به سر می برد.

وی یادآور شد: با توجه به محدودیت ها درمنابع ارزی و تقاضای بالای بازار برای ارز، دولت نمی تواند به تقاضای موجود در بازار پاسخ کامل دهد و در این راستا،کالاهای مختلف را اولویت بندی کرده تا کالاهای ضروری در صدر واردات قرار گرفته و به آن ارز اختصاص دهد.

خالقی اضافه کرد: زمانیکه به کالاهای لوکس و گران قیمت، ارز دولتی اختصاص بدهیم در واقع به افراد پولدار کشور یارانه داده ایم.

قائم مقام دبیر کل خانه صنعت معدن و تجارت ایران یادآور شد: تنها راه کنترل قاچاق ،شفافیت اقتصادی است و می‌بایست برخورد جدی با افراد سودجویی که در روند اقتصادی کشور اخلال ایجار می کنند، صورت بگیرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=19539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.