• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
1

جشن بزرگ روز جهانی کارگر

  • کد خبر : 42969
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
جشن بزرگ روز جهانی کارگر
حسین زین العابدین زاده، رییس کمیسیون جوانان خانه صمت خراسان رضوی ضمن عرض تبریک به مناسبت روز کارگر و عرض خیر مقدم خدمت مهمانان گرامی، توضیح مختصری در ارتباط نحوه برگزاری جشن و انتخاب کارگران نمونه داد. تجلیل از چهل کارگر نمونه انجام می‌شود که منتخبین در این جشن را سی انجمن زیر مجموعه خانه صمت این کارگران را انتخاب و به کمیسیون اعلام کردند.

فیروز ابراهیمی رییس خانه صمت خراسان رضوی در جشن روز جهانی کارگر گفت:
از ضلع سوم هسته اقتصادی کشور یعنی جامعه کارگری غفلت کردیم. قدرت اجزای سه گانه کارآفرینی، کارگر و کار در کنار یکدیگر زمانیست که در کنار هم، یکسان و هم اندازه و متوازن به آنها پرداخته شود.
فیروز ابراهیمی افزود: برای اولین بار اولین همایش ملی تجلیل از ایثارگران صنعت روز ۱۳ اردیبهشت در مشهد برگزار می‌شود.
رییس خانه صمت استان ضمن تشکر از کمیسیون جوانان خانه صمت گفت: در اولین رویدادی که این کمیسیون برگزار کرد،به درستی سراغ موضوعی رفتند که خانه صمت در آن دچار کاستی بود.
ایشان با اشاره به مراسم تجلیل پهلوان با مشکی در روز گذشته، مراسم امروز را دومین اتفاق درخشان صنعت استان در این هفته دانست که به نحو احسن برگزار شد.
همچنین ایشان در ادامه افزودند: به جای اینکه کارگر و کارفرما حمایت شود، باید کار حمایت شود. دو قشری که هیچ وقت به حق و حقوق خود نرسیدند کارگران و معلمان هستند. حداقل ما جامعه کارفرمایی سعی می کنیم که قدردان زحمات این دو قشر باشیم.

آرمان خالقی، دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این رویداد گفت:‌ افزایش تولید اتفاق خوبیست اما آیا قدرت خرید مردم اجازه خواهد داد که این تولید افزایش یافته را خریداری کند؟
این کشش در بازار وجود ندارد.
باید قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند. بخشی از جامعه ما همین قشر کارگری است که باید این توان برایشان بوجود آید و بخش دیگر، محدودیت در بازارهای جهانی ماست. لازمه این اتفاق هم این است که تعامل ما با دنیا اصلاح شود.

امیر شهلا نویسنده و فعال اجتماعی در این رویداد گفت: سرمایه های خرد باید از خانه ها بیرون آورده شود تا کارگران ما بتوانند سهام داران کارخانه ها باشند. برای جلوگیری از مهاجرت کارگران، زنجیره های پیشین و پسین را به آنها واگذار کنید.
مبلغ دریافتی آنها حداقل است و انگیزه‌ای برای نیرو نمی‌گذارد. امسال ۲۸ درصد افزایش حقوق و دستمزد داشتیم اما آیا تورم همینقدر بوده است.

در این مراسم از چهل کارگر نمونه تجلیل شد.

همچنین جواد نیشابوری رییس سابق کمیسیون جوانان خانه صمت و رییس کانون کارفرمایی انجمنهای صنایع استان و بهزاد قیومی دبیر کمیسیون جوانان خانه صمت در این رویداد سخنرانی کردند.

پوستر جشن نیز در انتهای رویداد به امضای فعالین اقتصادی رسید.

 

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=42969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.