• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
کل اخبار 7221اخبار امروز : 0
3

نخستین همایش تجاری ایران، مالزی، سنگاپور و کامبوج

  • کد خبر : 42966
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۲۶
نخستین همایش تجاری ایران، مالزی، سنگاپور و کامبوج
این رویداد که به همت خانه‌ی صنعت، معدن و تجارت ایران در حال برگزاری است، میزبان تجار، صنعتگران، فعالین اقتصادی و کنشگران زیست بوم تجارت خارجی می‌باشد.

نخستین همایش تجاری ایران، مالزی، سنگاپور و کامبوج در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی شده است و برآن است تا با گردهم‌آوری فعالین تولید و تجارت این کشورها زیرساخت‌های موجود طرفین را به یک‌دیگر معرفی و خطوط تجاری و ظرفیت‌های جدیدی را ترسیم نماید.

جناب آقای مهندس آرمان خالقی عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در آغاز برنامه ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان خارجی، فعالین و کنشگران اکوسیستم تولید و تجارت و دیگر حضار، خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، ساختار کلی، رسالت و چشم‌انداز آن را برای حضار تشریح نمودند.
ایشان در ادامه خانه‌ی صمت ایران را به مثابه بستری برای اتصال ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های تجاری طرفین دانستند.

پس از آن جناب آقای دکتر دلیری، مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت آمادگی خود و سازمان را برای در اختیار گذاشتن تمام ظرفیت‌های موجود در راستای افزایش تجارت خارجی اعلام نمودند.
ایشان همچنین با تاکید بر روی ضریب اهمیت بالای جلسات B to B خواستار گفت و گوی مستقیم نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود به یکدیگر شدند.

دبیر دوم سفارت مالزی در ایران به عنوان یکی از میهمانان ویژه این رویداد، یکی از اصلی‌ترین رویکردهای استراتژیک این سفارتخانه را تسهیلگری در ارتباطات تجاری و اقتصادی دانست. ایشان همچنین با تاکید بر توسعه روابط تجاری با توجه به اقتضائات موجود، اظهار داشت که تمامی بخش‌های مربوطه سفارتخانه عزمی جدی در این خصوص داشته و برآنند تا مسائل و چالش‌های موجود را مرتفع نمایند.

سازمان توسعه تجارت کشور مالزی به عنوان یکی از کنشگران پیشرو، راهبردی و با ضریب نفوذ بالا در این رویداد حضور داشت.
نماینده‌ی این سازمان ضمن ارائه‌ی قسمت‌های گوناگون سازمان و چیستی هر یک از آنان بر اثربخش بودن سازمان مربوطه‌ی خود به عنوان حلقه‌ی رابط اکوسیستم تاکید داشته و آمادگی خود را مبنی بر طراحی، ترسیم، ایجاد و افزایش سرعت فرآیندهای تجاری اعلام نمودند.

در پایان جناب آقای دکتر تقی‌زاده، نائب رئیس کمیسیون توسعه‌ی تجارت و امور بین‌الملل خانه صنعت، معدن و تجارت به جمع‌بندی صحبت‌های مطرح شده طرفین پرداخته و این کمیسیون را بازوی سیاستگذاری و عملیاتی خانه در امر تجارت خارجی بر شمردند.

گفتنی است در پایان تمامی حاضرین در رویداد در قالب گفت و گو‌های دوطرفه (B to B) به صورت تخصصی از ظرفیت‌های یکدیگر آگاه شده‌ و هندسه‌ی ارتباطاتی خود را ترسیم و گسترش دادند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=42966
  • نویسنده : مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران
  • منبع : iranhim
  • 162 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.