• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
کل اخبار 7197اخبار امروز : 0
11

سهل آبادي در ديدار با سرپرست سفارت ايران در ژاپن: بخش خصوصي را به جوانان بسپاريم/ بر صادرات صنايع دستي به ژاپن تمركز كنيم

  • کد خبر : 18787
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
سهل آبادي در ديدار با سرپرست سفارت ايران در ژاپن: بخش خصوصي را به جوانان بسپاريم/ بر صادرات صنايع دستي به ژاپن تمركز كنيم

به گزارش بازنيوز سيد عبدالوهاب سهل آبادي رییس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران در ديدار با ماشاله ذاكري به نحوه تشكيل شوراي عالي جوانان در اتاق بازرگاني اصفهان اشاره كرد و افزود: ما به توان مندي و ظرفيت بالاي جوانان اطمينان كرديم و پاسخ اين اطمينان را نيز به خوبي دريافت كرديم. امروز شوراي عالي […]

به گزارش بازنيوز سيد عبدالوهاب سهل آبادي رییس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران در ديدار با ماشاله ذاكري به نحوه تشكيل شوراي عالي جوانان در اتاق بازرگاني اصفهان اشاره كرد و افزود: ما به توان مندي و ظرفيت بالاي جوانان اطمينان كرديم و پاسخ اين اطمينان را نيز به خوبي دريافت كرديم. امروز شوراي عالي جوانان يكي از فعال ترين بخش هاي اتاق است كه توانسته است در بخش هاي گوناگون داخلي و بين المللي موفقيت هاي برجسته اي را كسب نمايد.

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران ادامه داد: نمي شود جوان گرايي را تنها با شعار عملي كرد، اگر بر انتخاب جوانان در پست هاي مديريتي دولتي تاكيد مي كنيم بايد اين مدل را به بخش خصوصي نيز تعميم دهيم.

سهل آبادي در بخش ديگري از سخنان خود به ظرفيت هاي مختلف صادراتي كشور و به ويژه استان اصفهان اشاره كرد و گفت: اصفهان در عرصه هنر در میان شهرهای ایران همچون نگین انگشتری می درخشد و همواره در طول سالیان دراز مهد هنر و فرهنگ و تمدن بوده است. در کنار جایگاه والای این استان در حوزه گردشگری، صنایع دستی استان اصفهان نیز در عرصه بین الملل بسیار مشهور و زبانزد است.به دلیل تنوع رشته های صنایع دستی در اصفهان و ذوق و سلیقه و خلاقیت هنری که در تولیدات صنایع دستی این شهر مشهود است، می توان اصفهان را مهد تولید صنایع دستی در کشور دانست.

وي افزود:صنایع دستی در این استان علیرغم تمام فراز و نشیب های تاریخی همچنان زنده و پابرجا مانده است و تنها دلیل آن را می توان هنردوستی و هنرمندی مردم این خطه دانست که در طول سالیان دراز از میراث گذشتگان خود به خوبی محافظت کرده و نسل به نسل ذوق و خلاقیت هنری خود در قالب صنایع دستی را زنده نگه داشته اند.

رييس اتاق بازرگاني اصفهان تاكيد كرد: با اين پتانسيل كم نظير و با توجه به علاقه مردم ژاپن به صنايع دستي، مي توان بر صادرات صنايع دستي به ژاپن تمركز كرد و به محض بازگشت اين مساله را از طريق انجمن توليد كنندگان صنايع دستي استان اصفهان پيگيري خواهم كرد.

ماشاله ذاكري نيز با ابراز خرسندي از سفر رييس اتاق بازرگاني اصفهان ، از آمادگي سفارت ژاپن براي تسهيل در روابط تجاري بازرگانان خبر داد و افزود: دو اولویـت مهـم سیاسـت خارجـی کـه در ابتـدای شـکل گیری دولـت دوازدهم مطرح شـد عبارتنـد از: کار و مـراوده بـا کشـورهای همسـایه و دیپلماسـی اقتصـادی. بایـد بگويم کـه هیـچ پـروژه کلان و مهـم اقتصـادی در کشـور وجود نـدارد که وزارت امـور خارجه وسـفارتخانه ها در آن نقشـی نداشـته یا حداقل بخش های از آن را هدايت نكند.
وي افزود: ما هم در سفارت ايران در ژاپن براي فعالان اقتصادي ظرفيت هاي مناسبي را پيش بيني كرده ايم و اميدوارم اين ديدار گام مناسبي براي افزايش مناسبات تجاري اصفهان و ژاپن باشد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=18787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.