• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل اخبار 7194اخبار امروز : 0
12

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:بی‌ثباتی مسیر خروج سرمایه‌ها را هموار کرده است

  • کد خبر : 31087
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۳۲
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:بی‌ثباتی مسیر خروج سرمایه‌ها را هموار کرده است

سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ب گفت: انتشار اخبار امید بخش به بخش تولید و کلان جامعه بسیار ستودنی است اما فراموش نکنیم که اقتصاد کاملا همانند یک موجود زنده و هوشمند عمل می‌کند و رشد اقتصادی یا جهش تولید زیر سایه ثبات محقق می‌شود. سهل‌آبادی در ادامه افزود: […]

سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ب گفت: انتشار اخبار امید بخش به بخش تولید و کلان جامعه بسیار ستودنی است اما فراموش نکنیم که اقتصاد کاملا همانند یک موجود زنده و هوشمند عمل می‌کند و رشد اقتصادی یا جهش تولید زیر سایه ثبات محقق می‌شود.

سهل‌آبادی در ادامه افزود: تقریبا در یک دهه گذشته همواره مسئولان از حمایت از تولید سخن گفته‌اند و در جلسات مختلف خبرهایی منتشر می‌شود اما در واقعیت بازار نتیجه‌ای تجربه شده است را همه می‌بینیم که نه به تحریم‌ها بلکه به سوء مدیریت و عدم ثبات مرتبط است.

وی تاکید کرد: ثابت برای تولید و اقتصاد موتور محرکی است که اگر نادیده گرفته شود به هیچ عنوان نمی‌توانیم سرمایه‌ها را یکجا زمینگیر کنیم دقیقا اتفاقی که اکنون برای بخش تولید کشورمان افتاده است و به دلیل عدم ثبات‌ در اقتصاد و قوانین دست و پاگیر یا خلق‌الساعه بسیاری از سرمایه‌های بخش تولید اکنون در بخش غیرمولد ارام گرفته و تولید زمینگیر شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به سیاست‌های ارزی در چند سال اخیر به خبرنگار ما گفت: نمونه‌ای بارز ای اثرات منفی عدم ثبات در قوانین را در بخش‌نامه‌های ارزی از ابتدای سال ۹۶ می‌بینیم که چه به روز تولید و اقتصاد کشورمان آورده فقط به این خاطر که فعالان عرصه اقتصاد و تولید کنندگان نمی‌توانند هیچ آینده‌ای برای کارشان ترسیم کنند.

سهل‌آبادی معتقد است حالا که قرار است خبر خوشی برای اقتصاد کشورمان منتشر شود بد نیست این خبر خوش درباره ثبات در قوانین و شرایط باشد فارغ از اینکه دلار ارزان می‌شود یا گران چون تولید کننده حتی با نرخ دلار گران اگر ثابت اقتصادی داشته باشد بازهم می‌تواند برنامه‌ریزی کند اما وقتی نوسان در این زمینه داشته باشیم هیچ فعالیت تجاری منطقی و قابل دفاع نیست که انتظار توسعه یا جهش تولید داشته باشیم.

به گفته وی اصولا سرمایه فرار است و در شرایطی که احساس امنیت و ثبات نداشته باشد بدون هیچ تردید به سمت امنیت و ثبات حرکت می‌کند و به همین دلیل است که در یک دهه گذشته روند سرمایه‌گذاری در ایران کاهش یافته و فرار سرمایه‌ها ثبت شده است، چون هیچ آرامشی در بازار ایران برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد و فعالان نمی‌توانند برنامه‌ریزی داشته باشند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=31087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.