• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل اخبار 7194اخبار امروز : 0
11

رئیس خانۀ صنعت، معدن و تجارت ایران مطرح کرد: تحریم‌ها فرصت مناسبی در توسعه و توانمندی صنعت کشور ایجاد کرد

  • کد خبر : 29642
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
رئیس خانۀ صنعت، معدن و تجارت ایران مطرح کرد: تحریم‌ها فرصت مناسبی در توسعه و توانمندی صنعت کشور ایجاد کرد

 سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، تحریم‌ها را فرصتی برای توسعه و توانمندسازی صنعت کشور برشمرد و گفت: در شرایطی که دشمن قصد داشت کشور را با وضع تحریم‌ها به زانو درآورد، ارادۀ تولیدکنندگان و همراهی قطعه‌سازان بود که از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری کرد، تاآنجاکه علاوه‌بر پاسخ‌گویی به نیازهای داخل، بخشی از محصولات نیز صادر شد. رئیس خانۀ […]

 سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، تحریم‌ها را فرصتی برای توسعه و توانمندسازی صنعت کشور برشمرد و گفت: در شرایطی که دشمن قصد داشت کشور را با وضع تحریم‌ها به زانو درآورد، ارادۀ تولیدکنندگان و همراهی قطعه‌سازان بود که از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری کرد، تاآنجاکه علاوه‌بر پاسخ‌گویی به نیازهای داخل، بخشی از محصولات نیز صادر شد.

رئیس خانۀ صنعت، معدن و تجارت در ادامه به دیگر مزیت‌های تحریم‌ها برای کشور اشاره کرد و گفت: دستیابی به فناوری‌های روز دنیا با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها ما را بسیار توانمند ساخت و صنعت ما را نظر کمی و کیفی ارتقا بخشید.

عدم توازن در زنجیرۀ فولاد و معادن یکی دیگر از مواردی بود که سهل آبادی به آن اشاره کرد و در این خصوص خام‌فروشی را یکی از معضلات کشور برشمرد و ابراز داشت: با تدابیر وزارت صنعت معدن و تجارت و سخت‌گیری‌هایی که درخصوص خام‌فروشی صورت گرفته، امیدواریم با تعامل بخش معدن و صنعت کشور، رشد صنعت فولاد کشور تداوم یابد و با ارزش‌افزوده‌ای که به همت تولیدکنندگان این بخش ایجاد می‌شود، شاهد اشتغال و رونق اقتصادی بیشتر کشور باشیم.

وی استقبال سرمایه‌گذاران در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: روزانه تعداد زیادی به‌منظور اخذ پروانۀ تأسیس به خانه صنعت و معدن مراجعه می‌کنند. امروز در شهرک‌های صنعتی، کمتر زمینی برای احداث وجود دارد و همین امر باعث شده طبق قوانین، زمین‌هایی که در چند سال گذشته از طریق شهرک‌های صنعتی و یا وزارت صمت واگذار شده و کاری در آن صورت نگرفته، خلع شوند و این امر نشان از آن دارد که استقبال از کار و تولید در بخش صنعت و معدن فراوان است.

سهل آبادی افزود: یکی از مسائلی که امروز در رفع موانع تولید کارگشاست، بخشنامه‌ای است که در آن اختیارات وزارت صمت به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور تفویض شده است و این موضوع علاوه‌بر تسهیل روند کار متقاضیان پروانۀ تأسیس، تجربه و مطالعات ما و همچنین آموزش‌هایی را که برای آنان پیش‌بینی‌شده است در اختیارشان قرار می‌دهد تا آن‌ها را به سوی سرمایه‌گذاری درست و مثبت سوق دهد. ضمن این‌که خانۀ صنعت و معدن به‌عنوان چراغ راهنما حتی سرمایه‌گذاران را به سمت‌وسوی نیازهای کشور سوق داده و از اتلاف هزینه و موازی‌کاری می‌رهاند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.