• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 7194اخبار امروز : 0
10

با هدف افزايش همكاري هاي بخش خصوصي و دولت صورت پذيرفت؛ ديداراعضای هیات مدیره خانه صنعت،معدن و تجارت ايران با قائم مقام و معاون سياسي وزير كشور

  • کد خبر : 18195
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
با هدف افزايش همكاري هاي بخش خصوصي و دولت صورت پذيرفت؛ ديداراعضای هیات مدیره خانه صنعت،معدن و تجارت ايران با قائم مقام و معاون سياسي وزير كشور

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران در اين ديدار گفت: حمایت از تولید و حمایت از کالای ایرانی در دو سطح،­ یکی نظام تصمیم گیر برنامه ریز، سیاست گذار و قانون گذار که به تولید جهت می دهد و در سطح دوم به مشارکت مردم برای تحقق برنامه ها بر می گردد. به گزارش روابط […]

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران در اين ديدار گفت: حمایت از تولید و حمایت از کالای ایرانی در دو سطح،­ یکی نظام تصمیم گیر برنامه ریز، سیاست گذار و قانون گذار که به تولید جهت می دهد و در سطح دوم به مشارکت مردم برای تحقق برنامه ها بر می گردد.

به گزارش روابط عمومی خانه صمت ایران ، سيد عبدالوهاب سهل آبادي با اشاره به منويات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص حمايت از كالاهاي ايراني افزود:حمایت از تولید ملی به صورت سلبی و ایجابی هر دو مهم است و رفع موانع تولید ملی که بخشی از آن موانع درون زا و بخشی برون زا است برجسته ترین شکل حمایت از تولید کالای ایرانی است.
وی خطاب به مسولان وزارت كشور گفت:موضوع از بین بردن موانع تولید درون زا که بر سر راه تولید ملی قرار دارد می تواند بخشی از سیاست های اقتصاد ملی، اقتصاد پولی مالی، فشارهای مالیاتی یا نرخ بهره بالا ، تعرفه نامناسب باشد که با تصحیح مناسب و دقت در اتخاذ سیاست ها این مشکلات برطرف شود.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان ادامه داد: شرایط اقتصادی كشور به گونه ای است که اولویت و توجه نظام تصمیم گیر، سیاست گذار و برنامه ریز باید به اقتصاد باشد.
وي افزود: هنر یک برنامه ریز، قانون گذار و سیاست گذار در وهله نخست تشخیص مهمترین اولویت های جاری کشور است.
سهل آبادي در ادامه با بیان اینکه توصیه های زیادی در این سال ها به تولید ملی شده است، افزود: تولید ملی اساس منافع ملی و رفاه عمومی است.
وي اظهار کرد : مولفه های همچون بیکاری، فقر، تنگناهای معیشتی، ناهنجاری های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر به نبود شغل در جامعه برمی گردد.شغل با پند، نصیحت، شعار، سخنرانی و دریک کلام با حرف و حدیث ایجاد نخواهد شد.
سهل آبادي با اعلام اینکه اشتغال افزایی بیشتر درگرو رونق تولید ملی است، گفت: شکوفایی در این حوزه مستلزم شناخت دقیق موانع و همین طور رفع مشکلات و تنگناها در مسیر تولید است.
وی افزود: تولید امروز در بسیاری از بخش های اقتصادی پائین تر از ظرفیت های موجود کشور است.
وي در پايان سخنان خود از اعلام آمادگي خانه هاي صنعت،معدن و تجارت استان ها در جهت همكاري با وزارت كشور و استانداران براي تحقق شعار سال خبر داد.

دکترحسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور نیز در این دیدار، درباره  شعار حمایت از کالای ایرانی و چگونگی تحقق آن اظهار کرد: عزت هر کشور در تولید داخلی‌اش متجلی می‌شود.

وی با بیان اینکه اتکا به توان داخلی به عنوان یک اصل شمرده می‌شود، افزود: توجه به این موضوع باعث تقویت اقتصاد داخل و ایجاد اشتغال می‌شود، در عین حال این مسئله عزت آفرین هم هست.

وی با بیان اینکه تولید داخلی توان کشور را افزایش می‌دهد و به امنیت ملی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: این مسئله قدرت چانه‌زنی کشور را در مجامع بین المللی ارتقا می‌دهد اما توجه به کیفیت، قیمت، رضایتمندی مشتری و پیوستگی تولید هم امری ضروریست.

دکترهاشمی گفت: امیدوارم در سال ۹۷ بتوانیم این شعار را به عنوان یک خواست ملی محقق کنیم.

حسین هاشمی ضمن ابراز خشنودی از این دیدار گفت: امیدوارم همکاری وزارت کشور با مجموعه خانه صنعت، معدن و تجارت باعث رشد و ارتقا کالای ایرانی شود.

آقای جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشورنیز اظهار کرد: گسترش همکاری بخش خصوصی و مجموعه وزارت کشور در سطوح ملی و استانی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد این دو مجموعه با تعامل هر چه بیشتر و عملی شدن این اهداف را بیش از پیش فراهم آورد.

در این دیدار آقایان سید محمد رضا مرتضوی ، آرمان خالقی ، عماد مردانی ، علی محمد زمانی ، ابوالفضل فرهانی، بیژن پناهی زاده از خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز حضور داشتند و به بیان دیدگاه های خود پرداختند

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=18195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.