• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
کل اخبار 7194اخبار امروز : 2
14

بانک مرکزی اعلام کرد: رشد اقتصادی بهار ۹۷: با نفت ۱.۸، بدون نفت ۰.۷ درصد

  • کد خبر : 21644
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۳۲
بانک مرکزی اعلام کرد: رشد اقتصادی بهار ۹۷: با نفت ۱.۸، بدون نفت ۰.۷ درصد

انک مرکزی با انتشار نماگرهای اقتصادی کشور برای دوره بهار ۹۷ اعلام کرد که در این دوره و در بخش واقعی رشد تولید ناخالص داخلی برپایه ۱۰۰=۱۳۹۰ با نفت ۱.۸ و بدون نفت ۰.۷ بوده است. در سه‌ماهه نخست امسال، میزان تولید روزانه نفت ایران به طور متوسط به ۳ میلیون و ۸۰۵ هزار بشکه […]

انک مرکزی با انتشار نماگرهای اقتصادی کشور برای دوره بهار ۹۷ اعلام کرد که در این دوره و در بخش واقعی رشد تولید ناخالص داخلی برپایه ۱۰۰=۱۳۹۰ با نفت ۱.۸ و بدون نفت ۰.۷ بوده است.

در سه‌ماهه نخست امسال، میزان تولید روزانه نفت ایران به طور متوسط به ۳ میلیون و ۸۰۵ هزار بشکه در روز رسید که از این میزان ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار بشکه صادر می‌شد.

بر اساس این گزارش، تغییرات شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی (نرخ تورم) در دوازده‌ماهه منتهی به خردادماه ۱۳۹۷ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم) ۹.۴ درصد، خرداد ۹۷ نسبت به ماه قبل از آن ۴.۳ درصد و خرداد ۹۷ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۳.۷ درصد بوده است.

براین اساس تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه عملکرد سه‌ماهه نخست سال ۹۷ (به قیمت‌های جاری) ۳ هزار و ۹۸۸ هزار میلیارد ریال، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ۵۸۴ هزار میلیارد ریال، هزینه‌های مصرفی بخش خصوصی یک هزار و ۹۹۱ هزار میلیارد ریال و هزینه‌های مصرفی بخش دولتی ۴۶۹ هزار میلیارد ریال اعلام‌شده است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نیز در دوره بهار ۹۷ رقم ۱۰۸۸۷۳ و ارزش سهام و حق تقدم معامله‌شده نیز ۱۲۲.۲ هزار میلیارد ریال اعلام شده است. در این دوره حجم سهام و حق تقدم معامله شده نیز ۵۷.۶ میلیارد سهم بوده است.

متوسط نرخ دلار آمریکا در بازار بین بانکی ۴۱ هزار و ۱۵۹ ریال بوده است. همچنین نرخ رشد نقدینگی در خرداد ۱۳۹۷ نسبت به پایان سال قبل ۳.۴ درصد، حجم پول ۵.۸ درصد، شبه پول ۳.۱ درصد و سپرده‌های بخش غیردولتی ۳.۸ درصد بوده است.

در بخش خارجی، تراز حساب جاری ۱۱ هزار و ۶۱ میلیون دلار، تراز بازرگانی (حساب کالا) ۱۲ هزار و ۹۸۳ میلیون دلار، صادرات کالا (FOB) ۲۹ هزار و ۳۳۶ میلیون دلار، واردات کالا (FOB) ۱۶ هزار و ۳۵۳ میلیون دلار و کل بدهی خارجی (پایان دوره) ۱۰ هزار و ۴۴۱ میلیون دلار اعلام شده است.

 جزئیات نماگرهای اقتصادی کشور در بهار ۹۷ را می‌توانید ازاینجا دانلود کنید.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=21644

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.