• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 7194اخبار امروز : 0
12

اولین جلسه کارگروه تقویت درونزایی و رونق تولید در وزارت صمت برگزار شد

  • کد خبر : 28205
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
اولین جلسه کارگروه تقویت درونزایی و رونق تولید در وزارت صمت برگزار شد

به دنبال ابلاغ وظایف و تکالیف ۹ کارگروه اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اولین جلسه کارگروه تقویت درونزایی و رونق تولید با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار شد. به گزارش شاتا، وظایف و تکالیف ۹ کارگروه اقتصاد مقاومتی، با هدف اجرای منویات مقام معظم رهبری […]

به دنبال ابلاغ وظایف و تکالیف ۹ کارگروه اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اولین جلسه کارگروه تقویت درونزایی و رونق تولید با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار شد.

به گزارش شاتا، وظایف و تکالیف ۹ کارگروه اقتصاد مقاومتی، با هدف اجرای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و محوریت توسعه و رونق تولید در سال جاری با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۸ تحت عنوان سال رونق تولید ابلاغ شده است.
در همین راستا اولین جلسه “کارگروه تقویت درونزایی و رونق تولید” با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیری رئیس امور صنعت، معدن، بازرگانی و ارتباطات سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت امور زنان و خانواده، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق اصناف ایران و اتاق تعاون ایران به عنوان هسته اندیشه‌ورزی کارگروه تشکیل شد.
محورها و اولویت‌های در دستورکار این کارگروه شامل استفاده حداکثری از توان داخلی، شناسایی، اولویت‌بندی و تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش، اصلاح نظام توزیع کالا، کاهش وابستگی تولید به واردات، امنیت غذا و درمان و تولید محصولات راهبردی، توسعه معدن و صنایع معدنی، اصلاح سیاست‌های تجاری و صنعتی و مدیریت آثار تحریم است.

زرندی: با همراهی همه بخش ها می توانیم وضعیت تولید را بیش از این بهبود ببخشیم

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در آغاز این جلسه با مروری بر ۷ محور اصلی فعالیت های وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخشی از نتایج حاصله از ۳۴ برنامه اجرایی این وزارتخانه از ابتدای امسال تاکنون را تشریح کرد.
سعید زرندی اظهار داشت: طی بررسی های به عمل آمده و همچنین رصد مستمر برنامه های تدوین شده، در اکثر موارد نتایج خوبی بدست آمده و امیدواریم ذیل ترتیبات “کارگروه تقویت درونزایی و رونق تولید” و همکاری بیشتر سایر بخش ها وضعیت را بیش از این بهبود ببخشیم.
وی خاطرنشان کرد: وزارت صمت در حوزه تعمیق ساخت داخل گام های موثری برداشته، در بخش معاون و اکتشافات فعالیت های گسترده ای را آغاز و در حوزه تجارت و تامین زیر ساخت های لجستیکی آن و همچنین در توسعه صادرات نتایج امیدوار کننده ای را از ابتدای امسال به دست آورده است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=28205

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.