• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 7194اخبار امروز : 0
7

استقبال چشمگیر صنایع از طرح ملی تاپ

  • کد خبر : 29845
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
استقبال چشمگیر صنایع از طرح ملی تاپ

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استقبال صنایع و واحدهای تولیدی کشور برای شرکت در طرح ملی تاپ (طرح توانمند سازی تولید و توسعه پایدار) بسیار چشمگیر و بی نظیر است. به گزارش ایرنا برات قبادیان چهارشنبه در دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران در دانشکده علوم […]

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استقبال صنایع و واحدهای تولیدی کشور برای شرکت در طرح ملی تاپ (طرح توانمند سازی تولید و توسعه پایدار) بسیار چشمگیر و بی نظیر است.

به گزارش ایرنا برات قبادیان چهارشنبه در دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: سامانه طرح ملی تاپ ۶ ماه است که به صورت پایلوت راه اندازی شده و از صنایعی که نیازمند حمایت‌های علمی و دانشگاهی برای رفع مشکلات خود هستند خواسته شده که در این سامانه ثبت نام کنند.

وی گفت: پیش بینی شده بود که در این مدت سه هزار و ۸۸۳ واحد تولیدی و صنعتی در این سامانه ثبت نام کنند این در حالی است که در این مدت ۶ ماهه هشت هزار و ۸۳۰ واحد صنعتی در این سامانه ثبت نام کردند تا به صورت علمی و دانشگاهی مشکلات آن رفع شود.

قبادیان ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که روزانه رصد می‌شود خوزستان در ردیف هشتم ثبت نام صنایع از بین ۳۰ استان در این سامانه را دارد که انتظار می رود با توجه به صنعتی بودن این استان در ثبت نام صنایع در این سامانه بیش از استان های دیگر باشد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با اشاره به طرح ملی تاپ برای ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با صنایع ادامه داد: این طرح برای توسعه فناوری در صنایع و مشارکت هر چه بیشتر بین صنعت و دانشگاه ایجاد شده است.

قبادیان ادامه داد: سامانه طرح ملی تاپ با آدر الکترونیکی  iranetop.ir از سوی وزارت صمت  امسال راه اندازی شده و به مدت ۶ ماه است که فعال شده است.

وی گفت: در این طرح در کنار کمک به صنعت برای استفاده از دانش و علم به منظور ورود فناوری به تولیدات صنایع از ظرفیت های دانشگاه نیز استفاده خواهد شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در طرح ملی تاپ از پایان نامه های دانشجوان برای کمک به صنعت استفاده خواهد شد و دانشجویان نیز امکان فعالیت در کارگاه ها و آزمایشگاه های صنایع برای ارائه راهکار به صنعت به منظور حل مشکلات خود توسط دانش را دارند.

قبادیان ادامه داد: در این طرح در کنار کمک به صنایع برای حل مشکلات آن ها با کمک علم و فناوری می توان برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز زمینه ایجاد شغل و یا کارآفرینی را نیز فراهم کرد.

وی ادامه داد: دانشجویان و اساتید دانشگاه ها نیز می توانند در این سامانه برای مشارکت با صنایع ثبت نام کنند و بر اساس توانمندی علمی که دارند با صنایع مربوطه همکاری کنند.

سربازتاپ

قبادیان ادامه داد: در طرح ملی تاپ دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری که به سربازی می روند با مجوزی که از رهبر معظم انقلاب کسب کردیم در قالب این طرح می توانند در صنایع فعالیت داشته باشند، این کار در کنار کمک به صنعت شرایط را برای ایجاد اشتغال این افراد فراهم می کند.

وی ادامه داد: پارسال ۴۳ میلیارد دلار واردات به کشور انجام گرفت که ۸.۳ میلیارد دلار مربوط به صنعت بود که یک هزار و ۵۰۰ محصول را از این میزان واردات مشخص کردیم که می توان آن ها را بومی سازی کرد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت ادامه داد: صنعت کشاورزی برای ادامه فعالیت و ماندگاری در بازار مثل تمامی صنایع باید با دانشگاه ارتباط موثر داشته باشد و از فناوری و تکنولوژی برای تولید محصولات خود استفاده کند در غیر این صورت امکان ادامه فعالیت را نخواهد داشت.

” برات قبادیان” معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت امروز برای شرکت در دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران و حضور در همایش دانشگاه آزاد شوشتر به خوزستان سفر کرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29845

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. تاپ باید پیشرفت کنه و خیلی هم جای کار داره ایشالا بعد این شاهد تغییرات زیادی در تاپ می شویم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.