تخریب خلاق در دل کارخانههای قدیمی؛ چرا بازسازی فولاد مبارکه و خوزستان باید سبز باشد؟
کارآفرینی زنان؛ موتور پنهان رشد که اقتصاد ایران به آن نیازمند است
نیمی از کمبود برق با جلوگیری از هدررفت انرژی درخطوط انتقال جبران میشود
صنعت غذا، خط مقدم پدافند غیرعامل در دوران بحران / ضرورت تدوین «نقشه تجاری جدید» در دوران پساجنگ
مراسم روز ملی صنعت و معدن روز ۳۰ تیر برگزار میشود
اعضای شورای سازش باید صاحب صلاحیت باشند تا الگوی حل اختلاف کارگر و کارفرما در کشور شوند
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: سال گذشته کمبود انرژی در زمان اوج مصرف (پیک) کشور ۲۰ تا ۲۵ درصد بود که با جلوگیری ۱۰ درصدی هدررفت انرژی درخطوط انتقال برق، نیمی از کمبودها برطرف میشود.
آرمان خالقی، دبیرکل خانه صنعت و معدن و تجارت ایران گفت: وزارت نیرو هزینه انتقال برق از نیروگاه تا درب کارخانه را در تعرفه جدیدی به نام حق ترانزیت از صنعتگران دریافت میکند.
در مورد کمیت و کیفیت دسترسی تولیدکنندگان به منابع بانکی از قدیم بازار شایعه داغ بوده است، به صورت مشخص صحبت از نارضایتی مزمنی است که صنعتگران متقاضی تسهیلات از رفتار بانکها دارند و از آن به عنوان دلیلی برای وجود رانت یاد میکنند. موضوعی که به تازگی مبنای گفتوگوی روزنامه توسعه ایرانی با آرمان خالقی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بود.
آرمان خالقی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بیش از یک سال است حدود ۱۵۰۰ کامیون کمکارکرد و نو که با سرمایه رانندگان و فعالان بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان خریداری شده، در خاک ترکیه سرگردان مانده و اگر تصمیم فوری گرفته نشود، خطر متروکه شدن و از بین رفتن سرمایه مردم کاملاً جدی است.
نکات مطرح شده در یادداشت پیشرو در اصل مطالبی بودند که در قالب کلام شفاهی نویسنده در نشست تخصصی تابآوری لجستیک، حملونقل و ترانزیت با حاضران در میان گذاشته شد. نشست مورد نظر که در پنجم خرداد در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد.
آرمان خالقی، دبیرکل خانه صمت ایران گفت: با تصمیمات اتخاذ شده از ابتدای جنگ تحمیلی سوم مبنی بر واردات مواد اولیه صنایع فولادی و پتروشیمی، با کمبودی مواجه نشدهایم.
آرمان خالقی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بخشی از تولیدات این صنایع بهعنوان مواد اولیه سایر واحدها استفاده میشود. اکنون که ظرفیت تولید در برخی بخشها کاهش یافته، باید برای جبران کمبودها و حتی جایگزینی واردات برنامهریزی جدی انجام شود.
کارزار «جبهه کار و تولید ملی ایران» با هدف حمایت از استمرار چرخه تولید، حفظ اشتغال و تأمین نیازهای ضروری مردم در دوران پساجنگ تحمیلی سوم آغاز به کار کرد؛ اقدامی که در ادامه فعالیتهای فراکسیون کارگری مجلس و با مشارکت گسترده تشکلهای صنفی کارگری و کارفرمایی شکل گرفته است.